Mitä mieltä sellaisesta äidistä, joka ei ole vienyt 1v 3kk lasta koskaan ulos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei meilläkään pahemmin ulkoilla, ei ainakaan joka päivä, mutta ei tuo lapsi seinille hypi, vaikka ei joka päivä ulos pääsekään moneksi tunniksi.
Minä teen oman työni ulkona, joten minusta ei ole enää ulkoilijaksi kun kotiin pääsen, ainakaan näin talvella, kesä on hieman eri asia.
Kyllä me kaupassa käydään rattailla ja autollakin ja poitsu siis pääsee neljän seinän sisäpuolelta pois ja tänäänkin kun mennään mun porukoille, niin minä teen töitä ja poitsu ulkoilee osan aikaa mun tädin kaa.

Juuri oltiin 2 viikkoa etelän lämmössä ja siellä oltiin kyllä ulkona lähes koko aika päivisin.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti84:
No voi hellanlettas. Ei meilläkään ulkona käydä ihan joka päivä, mutta viikoittain. Eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia, miten lapsensa hoitaa. Tuskin on todellakaan mistään lastensuojelullisesta tapauksesta kyse. Vai oletko näkemässä heidän elämäänsä joka sekunnilla, ap???

Hahaa, palstalta löytyi tällainen lusmuäiti. :whistle:

No voi hellanlettas. Ei meilläkään ulkona käydä ihan joka päivä, mutta viikoittain. Eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia, miten lapsensa hoitaa. Tuskin on todellakaan mistään lastensuojelullisesta tapauksesta kyse. Vai oletko näkemässä heidän elämäänsä joka sekunnilla, ap???

Kerrankin viikossa on "hieman" eri asia kuin ei koskaan. Joko ap valehtelee tai sitten ei vaan välitä. Tosin ihmettelen kyllä miten kukaan voi olla täysin perillä naapureidensa asioista.

Uskomatonta...Oikeasti ei ole käynyt mielessäkään että joku telkeisi lapsensa neljän seinän sisään! Tunnen kyllä yhden tapauksen joka ei viitsi juuri koskaan viedä lapsiaan ulos mutta käyvät kyllä kyläilemässä ja edes joskus ulkona. En kyllä ymmärrä häntäkään että on niin laiska ettei viitsi lapsiaan ulkoiluttaa. Itselläni 1v11kk ja 1kk ikäiset ja joka päivä ulkoillaan jos pakkaset vaan sallii. Joko touhutaan pihassa tai sitten käydään rataslenkillä, mikä siinä pukemisessa niin hankalaa on?

Puhuinkos heidän muusta elämästä? En. Vain tästä ulkoilusta. Mistä tämä ko. äiti ihan avoimesti puhuu - en perusta sanomisiani vain luuloihin. Äiti ihan avoimesti kertonut etteivät he ulkoile ja miksi se on niin hankalaa, aina on joku ikä tai vaihe menossa ettei lapsen kanssa voi lähteä kotoa.

Ja minä en ollut se joka veti lastensuojelun tähän ketjuun mukaan.

Palaapas takaisin lukemaan jutut uudestaan, vai kolahtikohan omaan nilkkaan ;)

Ps. Perheessä on myös kouluikäisiä lapsia, tämä 1v 3kk ei ole ainut.

Alkuperäinen kirjoittaja kiinni jäiy:

Hahaa, palstalta löytyi tällainen lusmuäiti. :whistle:

Ei ei ei, en MINÄ ole lusmuäiti. Sanoin, että emme välttämättä käy ulkona joka päivä. Mutta joka toinen päivä on mentävä. ;) :D

Nyt en vaan ole itse ollut kykenevä "ulkoiluttamaan" lasta sairauteni takia. Joka minua harmittaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Ei meilläkään pahemmin ulkoilla, ei ainakaan joka päivä, mutta ei tuo lapsi seinille hypi, vaikka ei joka päivä ulos pääsekään moneksi tunniksi.
Minä teen oman työni ulkona, joten minusta ei ole enää ulkoilijaksi kun kotiin pääsen, ainakaan näin talvella, kesä on hieman eri asia.
Kyllä me kaupassa käydään rattailla ja autollakin ja poitsu siis pääsee neljän seinän sisäpuolelta pois ja tänäänkin kun mennään mun porukoille, niin minä teen töitä ja poitsu ulkoilee osan aikaa mun tädin kaa.

Juuri oltiin 2 viikkoa etelän lämmössä ja siellä oltiin kyllä ulkona lähes koko aika päivisin.

Miten te palstailijat saattekaan käännettyä nämä asiat aina näin? :D Lue aloitus ja mieti sitten liittyikö sinun vastauksesi mitenkään avaukseen.

ihan tosissaan lapsen kuuluisi saada raitista ilmaa. Vaikka ei nyt joka päivä niin edes viikottain. Kyllä tuo on jo lastensuojeluasia. Minä olen ihan tosissani sitä mieltä, että lapsi jää todellakin paljosta paitsi jos ei pääse ulos. Oma 1v1kk oli tänään kanssani leikkipuistossa kiikkumassa ja mäkeä laskemassa ja voi sitä riemua miten hauska siellä olikaan töpötellä!

Otsikkoa lukiessa aattelin että tää on jossain ulkomailla saastesumun keskellä suurkaupungissa, vaan että kyse olikin Pekasta joka ei suostu kenkiä pitämään... VOI EI.

Nyt on kyllä äitiys todella hukassa. Kannattaisko sinun ap ottaa itseäsi niskasta kiinni ja kertoa tälle äidille, miten homma toimii. Kyllä lapsen pitää ulos päästä!

Itsellänikin on tällainen tuttu, onneksi lapset ulkoilee nykyään päiväkodissa...

Alkuperäinen kirjoittaja eikä:
Uskomatonta...Oikeasti ei ole käynyt mielessäkään että joku telkeisi lapsensa neljän seinän sisään! Tunnen kyllä yhden tapauksen joka ei viitsi juuri koskaan viedä lapsiaan ulos mutta käyvät kyllä kyläilemässä ja edes joskus ulkona. En kyllä ymmärrä häntäkään että on niin laiska ettei viitsi lapsiaan ulkoiluttaa. Itselläni 1v11kk ja 1kk ikäiset ja joka päivä ulkoillaan jos pakkaset vaan sallii. Joko touhutaan pihassa tai sitten käydään rataslenkillä, mikä siinä pukemisessa niin hankalaa on?

Sä puhut varmaan minusta. :p Mutta sitä mä en ymmärrä miten mä kyläilevänä ja kerhoilevana äitinä olen laiskempi kuin sinä joka ulkoilet?

:D Meidän naapuri muuten ilmaisi huolensa tytön ulkoiluun tuossa vähän aikaa sitten. Ei sitten tullut ajatelleeksi, että minä vedän melkein päivittäin vaunulenkin joka on melkoisen pitkä. Pihalla emme kovin usein viihdy liittyen kyseisen naapurin hoitolapsiin, sekä tapaan juoruta heistä. Toki ulkoilemme viikonloppuisin, mutta sehän voi tapahtua vaikkapa mummolassa, johon naapuri ei valitettavasti näe.

kyllä terveydenhoitajatkin on sanoneet että pari tuntia päivässä vähintään pitäisi lapsen olla ulkona. (kipeänä eri asia).

ehdottomasti sossuun yhteyttä! ei ole oikein lapsen terveyden kannalta olla vain sisällä, ja jos äiti ei tätä ymmärrä! sen nyt viel ymmärtäs jos ei joskus jaksa mennä pihalle lasten kanssa, mut et on aina yleensä sisällä..ei ei ei.

Kyse on siitä ettei lapsi ole koskaan ULKONA,EIKÄ OLE OLLUT koko 1v3kk.
Oleilee vaan sisällä.
Mikä ei kyllä ole normaali menettely äidiltä.Lapsen on päästävä ulos , eikä olla sisällä
kodin vankina.Ilmoittaisin sossuun tämmöisestä.On kyseessä jo vakava asia.

Kyllä tämä ihan totta on.

Ja olen JO silloin vuosi sitten tehnyt kantani selväksi, hyvässä hengessä. Tietää kyllä mitä minä ajattelen tuosta touhusta. Niin kuin monesta muustakin lapsiin liittyvistä asioista olen hänelle sanonut kantani. Vaikkapa siitä että en antaisi 7-vuotiaalle facebookiin tunnuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fakta:
Meillä on naapuritalossa sama juttu,ulkona käy lapsen kanssa vain niin että kantaa kerrostalon ovesta muutaman metrin autoon ja ajaa neuvolaan joka on 200 metrin päässä.Koskaan muuten ei ole sen lapsen kanssa ulkona.

Voi luoja :D Ihanko tosissaan kyyläät 24/7? Varmaan olet meidän naapuri. Me kun ei kesää lukuun ottamatta olla oikeastaan koskaan omalla pihalla vaan aina käydä muualla.

Mä tunnen tämän äidin,on itse kertonut myös asian.Toimii kuten isompien lapsiensa kanssa,siinä vaiheessa kun ne täyttää kolme ne isketään ulos yksin ja aina on hyvin pärjännyt.Itse ei viitsi ulkoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Nuusku:
Mitä ihmettä, lapsenhan suorastaan KUULUU kirmata ulkona peuhaamassa muiden kanssa. Ainakin nyt, kun on ollut niin hienot lumikasat joissa tonkia ja myyräillä. Jää paljosta paitsi. :/ Kummallista...

no tuon ikäinen ei yleensä vielä osaa kaivata mitään ihmeellistä, ei tollanen 1v 6kk paljon ulkona peuhaa, omani lähinnä kävelee tai seisoo ja kattelee. että ei se nyt paljosta paitsi jää.

Alkuperäinen kirjoittaja 3lapsenäiti:
kyllä terveydenhoitajatkin on sanoneet että pari tuntia päivässä vähintään pitäisi lapsen olla ulkona. (kipeänä eri asia).

ehdottomasti sossuun yhteyttä! ei ole oikein lapsen terveyden kannalta olla vain sisällä, ja jos äiti ei tätä ymmärrä! sen nyt viel ymmärtäs jos ei joskus jaksa mennä pihalle lasten kanssa, mut et on aina yleensä sisällä..ei ei ei.

öö, no mikä siinä vaurioituu? jos on kyse ihan pienestä lapsesta? raitis ilma tulee ikkunastakin. ihme touhuu, vakava laiminlyönti kun ei seisota lastaa kylmässä. rikollista.

no meillä kyllä pieni ulkoilee.

Yhteistyössä