mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttö

Vieras
Mies sanoo pienestä asiasta suutuessaan ja hieman humalassa, ettei pidempään jatkunutta suhdetta kannata jatkaa enää ja etten ole hänen tyttöystävänsä enää. Kuitenkin jo saman keskustelun aikana mies onkin valmis jatkamaan suhdetta tietyin ehdoin ja suhde jatkuu.

Tulin sen verran epävarmaksi suhteesta, että kihlojakaan en uskalla enää ajatella vaikka on ollu puhetta aiemmin. Mietin, että millaiset edellytykset suhteella on jatkua kyseisen tilanteen jälkeen? Vastaavia kokemuksia?

No on, valitettavasti. Tosin minun mieheni on usein niin humalassa että ei lepy saman illan aikana.. Nykyään pelottaa usein jo valmiiksi mitä illasta tulee...
Leppyy sitten aamulla kunhan selviää. Ja syyt suuttua yleensä todella mitättömiä.. Välillä ärsyyntyy jos minä ns. kiukuttelen mutta välillä ei tarvitse edes syytä. Tiedän kyllä että johtuu hirveästä humalasta kun ei osaa juoda sivistyneesti. Silti tietysti sattuu kun tulee puolin ja toisin sanottua kaikenlaista mitä ei sitten kuitenkaan tarkoita...
Nyt juuri pohditaan kannattaako meidän jatkaa. Tai no, jatketaan varmasti, mutta muutoksia täytyy tulla. Suhteemme on muuten mahtava, arkena (lue: selvinpäin/muutaman oluen juoneina) emme riitele juuri ollenkaan tai ainakaan riidat eivät johda erouhkailuihin, siis normaalia kinaa... Tulemme lisäksi mahtavasti toimeen mm. molempien vanhempien kanssa. Ja todella viihdymme toistemme kanssa.
Mutta varmaan jo tänään illalla tulemme keskustelemaan asioista.. Vaatii puhumista ja puhumista... Huoh..

Meidänkin suhde on ollut muuten mahtava ennen tätä riitaa joka selvitettiin kuitenkin. Mutta miten luottamuksen saisi takaisin, ettei tarvitsisi olla epävarma suhteesta?

Höpö höpö, minä ainakin puhun humalassa mitä sattuu, vai olisko puheet sitten jotain alitajuntaista mitä en itsekään tajua;)...Humalassa liioittelen asioita ja saatan miettiä ihan pikkujutusta onko suhdetta mahdollista jatkaa...

Kertoisitko alkuperäinen, millaisin ""ehdoin"" mies sitten suostuu jatkamaan suhdetta kun leppyy? Ei kuulosta kovin hyvältä, mutta vaikea sanoa teidän tilanteesta mitään tietämättä enempää. Mitä ne ehdot siis ovat?

Kokemusta on sen verran, että olen itse (nainen) parisuhteen se osapuoli, joka uhkailee erolla jokaisen suuremman riidan yhteydessä, valitettavasti. Yritän koko ajan päästä tavastani eroon, mutta helppoa se ei ole.

En tietysti tunne miestäsi, joten en voi kuin arvailla mitä hän oikeasti sanoillaan tarkoitti. Omasta puolestani voin kuitenkin kertoa, että minä tarkoitan erouhkailuilla suomeksi sitä, että nyt jokin asia suhteessamme on todella pielessä ja asiaan on kerta kaikkiaan tultava jokin muutos. Eli ikävä kyllä käytän sitä ikäänkuin sanomaani ryhdittämään, enkä todellisuudessa edes harkitse eroa rakkaasta miehestäni. Ehkäpä miehesi on samanlainen?

Ei, vaan itsekin olen se osapuoli suhteessa kumpi saattaa joskus uhkailla erolla riidan yhteydessä, mutta en niin tosissaan ja hänkin tietää sen. Mieheni ei ole koskaan ennen ollut eroamassa ja on ollut oikein tyytyväinen. Hän myönsi kyllä, että hänellä meni yli, koska suuttui ja suuttui asiasta, joka ei ole aiemmin tullut eteen..eli hän ei ole aiemmin ollut eroamassa ja varsinkaan sen takia.