MITÄ NYT..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja workwoman
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

workwoman

Uusi jäsen
17.01.2007
12
0
1
onko kellään ollut tälläistä ongelmaa..lapsen isä haluaa lasta nähdä useammin..mutta äiti ei. onko tähän ratkaisua ilman että tarvitsee suostua lainmukaseen tapaamisoikeuteen.lapsi saa tavata isäänsä silloin tällöin vaan välillä on pitempi väli jolloin isällä alkaa natina lapsesta. jotenkin ongelmana tuntuu olevan kun lapsi on isänsä luona ( mies asuu kotonaan vanhempien luona) niin joka kerta lapselle on ostettua uusia tavaroita. tämä rasittaa todella paljon sillä lapsi on jo oppinut vaatimaan aina jotain uutta. pari kertaa on pitänyt lapsi viedä kaupasta pois huutaen kun ei saanut haluamaansa..ja jopa mummo opettanu lasta sanomaan mummoa "mummo-äitiksi" tuo pisti äiteetä nyt tympäsemään vaikka ei sen isompi asia ole mutta noh..kuitenkin.. voiko isä saada lapselle tapaamis oikeuden ilman mitään äitin allekirjoituksia...

Ulkopuolisesta, joka tíetenkään ei tilannetta kokonaisuudessaan tunne, isän halukkuus tavata lastaan tuntuu vain ja ainoastaan positiiviselta. Ja samalla lapsi tapaa isovanhempansakin, sehän on hieno asia. Ja onhan mummokin äiti siis isoäiti. Minä ainakin olen iloinen, kun sukulaiset pitävät lapseeni yhteyttä. Mutta kuten sanoin tilannettasi en tiedä. Tuosta tavara-asiasta tietysti voisit keskustella isän kanssa siis jos menee liiallisuuksiin.

Vai että mummo-äiti!!! Kaikella kunniotuksella, nyt on mummolla tainut vähän itsekritiikki pettää... Jos äitiä ei enää olisi niin ehkä sitten ymmärtäisi. En yhtään ihmettele jos ottaa päähän.

Älä niistä tavaroista mieti. Kyllä se lapsi tajuaa että sinun kanssa saa muuta. Eli huomiota ja kiintymystä. Älä tee siitä kauppassa käynnistä numeroa eli älä hoe nyt ei osteta. Sellainen saa lapsen miettimään että tässä on nyt jotain outoa kun ei osteta.

Lisätkää tapaamisia, mutta sopimuksilla. Mieti mikä sinulle on sopiva määrä ja sitten lastenvalvojalle aika.

näin meilläkin. Aina on rahaa tai leluja tai vaatteita antaa lapsilleni. Eikä tämä mua haittaa. Se on isovanhempien etuoikeus. Lapsilleni olen opettanut, että kotona ja mummolassa on eri säännöt ja että kaikkea ei saa mitä haluaa. Kyllä lapset tietää mitä multa saavat eli rakkautta...jos lasten isä huolehtii lapsesta hyvin niin miksi ei saisi tavata? Ja mummo-äiti, noooh vähän ehkä hassu sanavalinta, mutta ei siitä kannata välittää, kyllä lapsi tietää kuka sen oikea äiti on:)

Yhteistyössä