Mulla on vauva joka on "hieman" herkkä. Tässä yhtenä päivänä sillä meni päiväunet huonosti, ja illalla se oli tosi väsy. Nukkumaanmenon aikaan se oli ilmeisesti jo ihan liian väsy, alkoi karjumaan aivan täysillä eikä suostunut ottamaan tissiä. Ilman tissiä se ei nukahda. Tunnin kun olin eri keinoin yrittänyt saada sitä rauhoittumaan (laulaminen, sylissä heijaaminen, helistin, valot päällä, pimeässä, tissille, kehtoon...) jätin sen vain sohvalle.
Tiedän tietysti ettei itkevää vauvaa saisi jättää yksin. Enkä semmoista yleensä teekään, tuossa tilanteessa en vain enää keksinyt mitään keinoja. Lisäksi alkoi hermo mennä, ja rauhoittuminen oli itselle ihan paikallaan. Aina välillä yritin uudestaan, ja kun vauva oli ollut sohvalla ehkä vartin, se suostui imemään tissiä sen verran että nukahti.
Mitä itse olisit tehnyt?
Tiedän tietysti ettei itkevää vauvaa saisi jättää yksin. Enkä semmoista yleensä teekään, tuossa tilanteessa en vain enää keksinyt mitään keinoja. Lisäksi alkoi hermo mennä, ja rauhoittuminen oli itselle ihan paikallaan. Aina välillä yritin uudestaan, ja kun vauva oli ollut sohvalla ehkä vartin, se suostui imemään tissiä sen verran että nukahti.
Mitä itse olisit tehnyt?