Mitä olisit tehnyt tässä tilanteessa? Hysteerinen vauva...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cassyput
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
kapaloon ei tosiaan raivoissaan olevaa vauvaa saa.. Ei ainakaan meidän vauvaa. Mieti itse haluaisitko tulla kiedotuksi tiukkaan pakettiin raivareissa. Sama juttu kantoliinan kanssa. Mutta rengasliina, rintareppu ehkä. Joskus maisemanvaihdos auttaa, pikku pistäytyminen ulkona liinassa vaikka.

Sori vaan, kun rupesi naurattamaan tuo, että kapaloon ei raivoavaa vauvaa saa :D Tuli heti mieleen, että mitenhän pärjäät uhmaikäisen kanssa? hui :D Sehän on jo paljon isompi ;) Ei millään pahalla, mutta oikeasti nauratti pelkkä ajatus siitä miten yrität ja yrität, mutta ei :D
Uhmaikäisiä harvemmin kapaloidaan, vai? Kyllä se kapaloiminen on kohtuu vaikeaa kun kädet ja jalat viuhtoo täysiä joka suuntaan.

Tuo oli ihan "huumoria" eli hymyssä suin kirjoitettu. Mutta vastataan nyt kuitenkin. Kirjoitin, että "mitenhän pärjäät uhmaikäisen kanssa" eli en puhunut uhmaikäisen kapaloinnista mitään, mutta kyllä vastaavanlaista käärimistä johonkin, sylissä pitämistä jne. käytetään myös uhmaikäisiin joissain tapauksissa.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
oletko hoitanut mun vauvaa? "Vauva ei osaa miettiä millaiseen kapaloon se haluaa". Äly hoi. Kaikenlaisia besserwissereitä täällä liikkuu.

Ei se vauva tosiaan osaa pohtia raivon vallassa, että tuota en hyväksy vaan haluan vaatteet pois tms. Vanhemman tehtävä on pohtia mitä se vauva tarvitsisi ja mitenhän se rauhoittuisi. Miten vauva voisi sitä osata sellaista itse miettiä, kun isompikaan lapsi ei vielä osaa.

Eiköhän jokainen vanhempi opi itse parhaat konstit "kuuntelemalla" vauvansa reaktioita.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
oletko hoitanut mun vauvaa? "Vauva ei osaa miettiä millaiseen kapaloon se haluaa". Äly hoi. Kaikenlaisia besserwissereitä täällä liikkuu.

Ei se vauva tosiaan osaa pohtia raivon vallassa, että tuota en hyväksy vaan haluan vaatteet pois tms. Vanhemman tehtävä on pohtia mitä se vauva tarvitsisi ja mitenhän se rauhoittuisi. Miten vauva voisi sitä osata sellaista itse miettiä, kun isompikaan lapsi ei vielä osaa.

Eiköhän jokainen vanhempi opi itse parhaat konstit "kuuntelemalla" vauvansa reaktioita.

Eli miten tämän nyt selittäisi ymmärrettävästi.. Vauva tietää kyllä kun on tyytyväinen ja reagoi siihen hyvään oloonsa, mutta ei osaa tuossa tilanteessa pohtia itse millä konstilla pääsisi siihen tyytyväisyyden tunteeseen ja hyvään oloon kiinni. Toki jotain "tietää" tai reagoi johonkin suoranaisesti, mutta ei ne älylliset toiminnot vielä niin kehittyneet ole, että pohtisi vaihtoehtoja.

Yhteistyössä