Mitä pahaa siinä on jos syöttää purkkiruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tämmöseen törmäsin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tämmöseen törmäsin

Vieras
Tommoselle 1-2 vuotiaalle. Ei lisäaineita, ei liikaa suolaa, ainekset muutenkin mietitty ja valvottua toimintaa. Eiku on parempi ostaa italianpatapussi ja antaa kultsille kotiruokaa :D :D

musta on kiva tehdä koko perheellee ruokaa ja niin että kaikki samaa syövät. Miksi siis ei tällöin antaisi kotiruokaa. Jos taas vanhemmat eivät lämmintä ruokaa iltapvällä tee, niin tietty sit lapselle mieluummin purkkiruoka ku ei mitään...

Noo, ei siinä mitään pahaa oo varsinkaan jos kotona syödään pussista pataruokaa. Meillä tykätään kokata niin sen takia lapsi siirtyy kotiruokaan täytettyään yks.

Ei mitään pahaa. Meillä jopa 3-vuotias syö välillä jos teen sellaista ruokaa että lapset eivät tykkää. (Kyllä, olen pari kertaa kuukaudessa niin itsekäs äiti että teen ruokaa josta lapset ei pidä. :D )

Täällä annan 2,5 vuotialle yleensä purkin päiväs. Toisena ruokana kotiruoka. Lähes aina ei syö sitä purkkia jos on sit jotain muuta syömistä kaapissa, millä sen korvaan. puuronakin vetää sitä muksun kauapuuroa ja siinä seassa hedelmäsosetta :) Voisin kyllä itsekin sitä syödä, on muuten ihan pirun hyvää :)

Siis mulle yks mamma mussutti, et voi kun annan lapselle tommosta púrkkimössöä vielä. Hän ainakin menee kerhosta kotiin ja laittaa italianpata pussin kiehuun...olin vähän äimänä.

Ei mitään, jos on tarpeeksi pureskeltavaa ja muutkin syövät... tuossa iässä pitää olla hampaille töitä ja kiva opetella sos.suhteita ruokailun merkeissä; syödä luonnollisesti samaa ruokaa.
Itsetekemästä ruuasta voi tietenkin jättää mausteet pois ja lisätä vasta lautasella heille jotka syövät. Toisaalta taas, tuon ikäinen voi jo tiettyjä mausteita syödä, suolaakin kyllä 2 vuotiaana ja aiemminkin (vrt päiväkoti).

Purkkiruoka voi myös tulla kalliiksi.
Itsetehty ateria ei ole aina lisäainemössöitalianpataa!

Eli, sinänsä ei mitään pahaa... MUTTA täytyy huolehtia tietyistä asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis mulle yks mamma mussutti, et voi kun annan lapselle tommosta púrkkimössöä vielä. Hän ainakin menee kerhosta kotiin ja laittaa italianpata pussin kiehuun...olin vähän äimänä.

nissä pata-ainespusseissa on ihan älyttömästi suolaa, mikä ei varmasti oo pienelle lapselle, eikä isommallekkaan hyväksi, noissa purkkiruuissa suolan määrä on aika vähäinen ja siten mielummin syötän niitä, jos ei oo oikeeta kotiruokaa tarjolla.

äidin rooliin kuuluu olla nainen ja naisen paikka olla kotona ja tehdä ite pöperöt. jos et tee oot huona äiti ja muut akat on heti solvaamassa kun muuta solvattavaa ei ole mutta jotain pitää nälviä kun on oman ukon ja ihanteiden kanssa liian ahtaalla.;)

No hänellä jostain ilmeisesti paha mieli ja yritti kohentaa oloaan "tekemällä itsensä paremmaksi" mollaamalla sinua.

Ei siinä mitään pahaa ole. Meillä ei esikoinen syönyt ikinä yhtään lämmintä valmisruokaa (hedelmät yms toki maistui) ja kyllä se välillä oli rasittavaa kun itse piti laittaa kaikki ateriat. Tämä toinen syö kyllä mutta ei niitä kovin usein viitsi antaa kun ne maistuu niin kauheelle kaikki että pelkään sitä että jos syö liikaa valmisruokia jotka ei maistu oikeen miltään (tai korkeintaan pahalle) niin ei maistu sitten itsetekemät enää.

Siis tälläisiäkin ihmisiä on olemassa. Onko se tyhmyyttä vai mitä kun ei tajuta MITÄ kaikkee tommoset "patapussit" ja vastaavat sisältää, ei niitä syö älykkäät aikuisetkaan saati anna lapsilleen.

Ei siinä mitään pahaa ole. Itse en anna lapselle (9kk) purkkiruokaa. Ei ole koskaan saanut eikä tule saamaan. Myös reissussa on saanut ite tehtyä. Joko valmistettu reissussa tai otettu pakkasesta mukaan. Meillä aikuisetkin syö vähäsuolaista terveellistä kotiruokaa ja paljon kasviksia ja hedelmiä joten lapsi siirtyy syömään kanssamme samaa kun täyttää 1v. Jokainen valitsee itse. Me ollaan valittu näin eikä vaadi paljoa vaivaa tehdä pöperöt itse.

Meillä hätävarana pari purkkia kaapissa, mutta tuskinpa niihin suostuu edes koskemaan (lapsi 2-v). Ei ole suostunut purkkiruokaa syömään enää vuoden täytettyään. Muutoinkin syödään lounas ja päivällinen yhdessä lapsen kanssa, ei syö lämmintä ruokaa yksin. Pääosin meillä syödään ihan terveellistä kotiruokaa, joskus sorrutaan italianpataan, puolivalmisteisiin (ranskalaisiin, lihapullin, kalapuikkoihin, tms..). Ampukaa kohti.

En mäkään tiennyt että siinä on mitään pahaa ennen kuin aloin palstailemaan. ;) Tässä ketjussa suhtaudutaan kumman sallivasti, yleensä tässä vaiheessa on jo omaa sädekehää kiilloteltu kotiruuan avulla moneen kertaan. Mielelläni mäkin antaisin omalle lapselleni välillä purkista kun pääsisi paljon helpommalla, mutta eipä tuo niitä enää suostu syömään. Joutuu siis tyytymään mun tekemiin mössöihin, puolivalmisteisiin, välillä jopa ihan eineslihapulliin! Täytyy sanoa että kyllä se silti tiettyä tyydytystä antaa kun parivuotias pyytää kolmatta kertaa lisää mun tekemää kalakeittoa. :heart:

Yhteistyössä