Mitä pitää tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saraya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saraya

Vieras
Hei,

Neljän vuoden yrittämisen jälkeen sain yllättäin maanantaina raskaustestiin kaksi viivaa. Menkkakipuja ollut siitä päivästä kun niiden piti alkaa ja jatkuu edelleen. Keskiviikkona iltapäivällä tuli äkisti verta, jonka mukana muutama hyytymäkin. Verta tuli niin, että yhden siteen jouduin käyttämään, sitten verenvuoto loppui yhtä nopeasti kun oli alkanutkin. Edelleen rinnat kipeytyvät ja raskausoireet pahenee, vaikka olin jo keskiviikkona varma, että keskenmeno tuli. Nyt kuitenkin ihmettelen, että miksi raskausoireet vielä kasvavat jos tämä nyt kesken meni?

Onko enää mitään toivoa, että raskaus olisikin jatkunut?

Vaikea sanoa, vuotoja voi tulla vaikka raskaus jatkuisi normaalisti, tai sitten voi merkitä keskenmenoa. Eipä sinun taida muu auttaa kuin yrittää jaksaa odotella alkuraskauden ultraa...

Kannattaa testata uudestaan raskaustestillä. Joku muu osaa varmaan tulla kertomaan montako päivää r-hormonit säilyvät veressä keskenmenon jälkeen ennen kuin testi alkaa näyttää negaa. Pidetään peukkuja että näyttäisi plussaa.

Voit käydä yksityiselläheri gynellä ultrassa, viikoilla 6 ja 7 näkeeko, onko kohdussa jotain eli sydämen syke saadaan näkyviin. Neuvolaan myös yhteys, kunnallinen ultra tulee myöhemmin. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Hei,

Kiitos paljon vastauksista. Halusin tulla kertomaan, että noinkin ison vuodon jälkeen on mahdollista olla edelleen raskaana.
Viikot vasta 5+ koon perusteella, joten ensi viikolle kontrolli. Hcg 11000 ja jos ovulaatio onkin ollut myöhemmin, kaikki näyttää hyvältä vaikka vuoto jatkuu. Jos viikot täsmää ja kontrollissakaan ei sykett näy, se on sitten selvä peli. Liimasukat kaverilla jalassa, koska siellä se on edelleen ;-)

Hei,

Neljän vuoden yrittämisen jälkeen sain yllättäin maanantaina raskaustestiin kaksi viivaa. Menkkakipuja ollut siitä päivästä kun niiden piti alkaa ja jatkuu edelleen. Keskiviikkona iltapäivällä tuli äkisti verta, jonka mukana muutama hyytymäkin. Verta tuli niin, että yhden siteen jouduin käyttämään, sitten verenvuoto loppui yhtä nopeasti kun oli alkanutkin. Edelleen rinnat kipeytyvät ja raskausoireet pahenee, vaikka olin jo keskiviikkona varma, että keskenmeno tuli. Nyt kuitenkin ihmettelen, että miksi raskausoireet vielä kasvavat jos tämä nyt kesken meni?

Onko enää mitään toivoa, että raskaus olisikin jatkunut?

Minulla tuli kolmet kuukautiset alkuraskauden aikana ja raskaus jatkui täysiaikaiseksi asti. :) Minä tosin kävin yksityisellä gynekologilla tarkistamassa ultrassa vuodon jälkeen, että jatkuiko raskaus vai menikö kesken, maksoi noin 100 e muistaakseni.

Yhteistyössä