Mitä sinne facebookiin sitten saa laittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Naama

Vieras
Tilapäivitykseen siis.

Tuntuu että mitä tahansa siihen laittaakin niin jotakuta ärsyttää.
Kerrot jotain yleismaailmallista "Kävimpä kaupassa ja pidin oikein kunnon siivouspäivän" niin joku urputtaa että ei ketään kiinnosta sinun siivoamisesi.
Kerrot jotain henkilökohtaisempaa "Pahaa mieltä täällä päin..." niin sanotaan että ei tarvitse tuollaisia täällä julkisesti jaella.

NO MITÄ SINNE SAA SITTEN LAITTAA?

itse olen siinä mielessä hyvässä asemassa että kaverilistallani on todellakin vain kaverit, ei puolituttuja, tutun tuttuja, sukulaisia joihin ei pidetä muuten yhteyttä, ikivanhoja koulukavereita eikä työkavereita joiden kanssa en voi sanoa olevani ystävä. Tämän johdosta uskallan naamakirjassa laittaa vaikka sitten valitukset siitä maailman mahtavimmasta krapulasta, sen lukee ihmiset joiden suuremman luokan krapulasta minä itse olisin kiinnostunut kuulemaan.

Miksi teillä on kavereina ihmisiä joiden kuulumisia, oli sitten arkipäiväisiä tai henkilökohtaisempia, ette halua lukea?

Mitä SINÄ olisit kiinnostunut kuulemaan naamakirjan tilapäivitysten välityksellä? Mitä sinne voi kirjoittaa ilman että jotakuta ärsyttää tai joku paheksuu. Ja minkälaisia asioita itse laitatte tilapäivityksiinne?

Mua ärsyttää kaikista eniten ne ihmiset, jotka kertovat oikeasti tosi henkilökohtaisia asioita tilapäivityksessään - mä en todellakaan halua tietää, kuinka v-mäinen gynekologi jollain on ollut ja on myös tosi kiusallista lukea, kuinka mies on taas maailman paskin ihminen kun ei pyyhkinyt leivänmuruja pöydältä. Ne "mitähän sitä tekis", "voisin tehdä ruokaa" "paistan jauhelihaa" "söin" -yksityiskohtaiset tilapäivitykset jokaisesta kyljen kääntämisestäkään ei oikein innosta. Eikä se, että joku laittaa uuden tilapäivityksen 5 min välein. Eikä sellainen perus valituskaan säästä (oli ihan millainen sää hyvänsä, aina joka kolmas valittaa siitä) kiinnosta. Ja kun tarkemmin miettii, niin niitäkään ei jaksa lukea, missä jauhetaan koko ajan vaan yhdestä ja samasta asiasta, oli se sitten mikä tahansa. Tarkemmin kun ajattelee, niin viisainta on varmaan olla laittamatta tilapäivityksiä ollenkaan.

Mie tykkaan tilapaivityksista joissa ei kerrota mita on tekemassa!!Yksi kaverit harrastaa ' paivan mietelauseita' (tyyliin: Live the life you love, love the life you live' ).
Jos nyt kuitenkin haluaa valttamatta tekemisistaan kertoa...oiskohan hvya idea miettia, etta kertoisinko asian myos ihan naamastusten tai puhelimessa. Toisin sanoen: onko tekeminen NIIN mielenkiintoista, etta siita edes kannattaa mainita...(kaupassa kaynnit, pyykin pesu, koiran kusetus..)

Mua ärsyttää suunnattomasti nämä "kannoin sinua kohdussani" yms yms äitiyden ylistysvirret. Se että olet lapsen saanut ei kerro mistään muusta kuin siitä että olet harrastanut suojaamatonta seksiä....

Se niissä lähinnä vituttaa että niitä levittelevät seinillään ihmiset joiden ei todellakaan pitäisi lisääntyä: alkkikset, mielenterveyshäiriöiset sun muut. Ne kenellä ei ole mitään muuta keinoa päteä naamakirjassaan niin yrittävät sitä sitten lasten kautta. Säälittävää ja rasittavaa.

Mua ärsyttää vain ja ainoastaan ne vihjailet päivitykset. Missä ei kuitenkaan kerrota mihin asiaan liittyy ja kysyttäessäkään ei voi kertoa. Se on ärsyttävää.

Ja te nyt olette käsittäneet koko ketjun pointin ihan väärin!

En halua tietää mitkä tilapäivitykset ärsyttävät, vaan mitkä EI ärsytä! Mitä sinne naamakirjaan SAA laittaa! Näistä ärsyttävistä tilapäivityksistä on niin jumalattoman monta keskustelua. Puhutaan välillä päivityksistä jotka kiinnostavat ja jotka antavat hyvää mieltä!

Minä taidan olla siinä mielessä onnellisessa asemassa, etten juurikaan välitä siitä mitä muut ajattelevat päivityksistäni.
Päivitän harvoin, en koskaan mitään "kävimpä kaupassa"-juttuja mutta ei ne päivitykset siltikään mitään maatamullistavan suuria ole.
Päivitän ihan vaan fiiliksen mukaan,minun profiilini ja seinänihän se on joten itse päätän minkä koen tarpeelliseksi sillä hetkellä jakaa muiden kanssa. :)

Kunhan ei ole mitään liian henkilökohtaista eikä päivitykset esim. loukkaa ketään, niin mun mielestä ei ole mitään, mistä ei voisi kirjoittaa. Aiheet voivat olla pieniä ja arkisia yhtä hyvin kuin syvällisiä mietteitäkin. Avainsana ehkä on monipuolisuus. Jos joku jatkuvasti raportoi vain ja ainoastaan työhön menostaan ja töistä tulostaan tai vaikka vauvan kakkaamisesta, niin sellainen herättää ärtymystä kuin se, jos käsittelee aiheita monipuolisemmin.

Yhteistyössä