Mitä sinun "ihannekahvilassa" haluaisit tarjottavan? Mielipiteitä kaivataan!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja P i a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuoreita gluteenittomia kotileivonnaisia ja suolaisia piirakoita. Sen voisi vaikka mainostaa etukäteen että minä päivinä on reilusti tuoreita gluteenittomia myynnissä. Iänikuiset pakastepullat ja muffinssit kun eivät mene alas enää.

vaikka sellainen lautanen jossa muutama pienoisleivos/kakunpala, mitkä saisi itse valita, tai kakunpala ja muutama pikkuleipä. siihen hyvä vanhanajan pannukahvi!

Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostaisi:
vaikka sellainen lautanen jossa muutama pienoisleivos/kakunpala, mitkä saisi itse valita, tai kakunpala ja muutama pikkuleipä. siihen hyvä vanhanajan pannukahvi!

Täällä oli joskus Elosella sellainen kakkubuffet, muistaakseni sunnuitaina? Missä sai syödä mahansa täyteen leivoksia ja sämpylöitä jne jotka oli lauantailta eli päivän vanhoja. Oli ihanaa, mutta sitä ei oo enää. Harmi!

Tuoreita salaatteja. Tarkoittaen sitä, että tarpeet voidaan valita itse tiskistä ja se kootan ns. tuoreena (ei millään noutopöytä-tyylillä siis). Oikeeta hyvää kahvia eri kokoisina, ei liikaa mitään spesiaaleja. Suklaakakkua ilman mitään ylimääräisiä mantelitahnoja tai aprikoosijuttuja.

Ihannekahvilassani olisi tarjolla tietysti kahvia ja erikoiskahveja. Sen lisäksi aitoja, kunnon herkkuja eli voilla, kermalla yms herkuilla tehtyjä KUNNON herkkuja. Tämän lisäksi vielä super food herkkuja eli esim. terveyssmoothieita.. jotain orasmehua yms.

Oooh, ihanaa .)))

siinäpä se onkin, miten tehdä/tilata se oikea määrä, ettei hävikki vie katetta, kun tuorettahan sen olla pitää! Tuolle yhdelle joka sanoi, että kahvikuppi maksaisi 50c sanoisin, että ei kannata. Kahvilassa se tuotto tulee kaikesta mitä siellä myydään, kyseessä ei ole Citymarketin kahvionurkkaus, jossa kahvin hinnalla ei ole juuri väliä.

Alkuperäinen kirjoittaja ex-yrittäjä:
siinäpä se onkin, miten tehdä/tilata se oikea määrä, ettei hävikki vie katetta, kun tuorettahan sen olla pitää! Tuolle yhdelle joka sanoi, että kahvikuppi maksaisi 50c sanoisin, että ei kannata. Kahvilassa se tuotto tulee kaikesta mitä siellä myydään, kyseessä ei ole Citymarketin kahvionurkkaus, jossa kahvin hinnalla ei ole juuri väliä.

Onko parempi, että osa tuotteista olisi sellaisia, jotka valmistetaan vasta tilauksesta? Ja ehkä niin, että olisi "lettuviikot" tai "kakkuviikot", ei olisi niin paljon kerralla valikoimaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Ahmatti-anna:
Suklaista
Marjaista
Suolaista

Suolaiset piirakat on hyviä, niitä on helppo tehdä erilaisia, vaihdella aina makuja. Sellaisen voi myydä myös lisukesalaatin kanssa = lounas

Lisäksi salaatteja, joihin saa itse valita täytteen. Täytevaihtoehtoina ainakin:

- fetaa
- vuohenjuustoa
- aurinkokuivattuja tomaatteja
- marinoituja latva-artisokkia
- kalaa
- kanaa
- herkkusieniä

Ja hyvät salaatinkastikkeet.

Lisäksi täytettyjä leipiä, joihin laittaisin pitkälti samoja aineksia kuin salaateissa.

Makeiksi mokkapaloja/mutakakkua/muuta suklaista juttua.
Marjapiirakkaa vaniljakastikkeella.

erikoiskahveja eri makuvaihtoehdoilla esim choko Latte:p,paljon eri makuja tessä (ei pelkkää pussiteetä),terveellisiä välipala vaihtoehtoja,ei mitään pullamössöhötöä

Lisään vielä yhden salaattiaineksen, mikä on mielestäni tärkeä ihmisille, jotka haluavat täyttävämmän lounaan:

- pasta tai riisi, jossa esim. he-ma-pa + pippuria + suolaa

Kunnon kahvia reilusta kupista,siistissä ja rauhallisessa ympäristössä.
Tarjolla myös pullaa ja leivonnaisia, selkeitä. Allergisillekin ois kiva olla vaihtoehtoja,paikan päällä leivottuja vaikkapa pakastimessa, jos menikki on pientä.
Hinnat selvästi ilmoitettuna, palvelu ystävällistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mieki haaveilen omasta kahvilasta.. viime aikoina oon väsänny erilaisia hyytelökakkuja, kasvis-ja kinkkupiirakkaa, mokkapaloja, kahvinkakkuja, voileipäkakkuja..

ja sormet syyhyy omaa yritystä aatellessa :)

Jos tuo olisi kahvilasi tarjonta niin eipä houkuttelisi ainakaan minua... haluan kahvilasta jotain erikoisempaa, sellaista mitä ei itse tule kotona tehtyä.

Alkuperäinen kirjoittaja nam:
Nuo suklaiset yms. olis munkin herkkuja. Suolaisista voisin ottaa vaikka panineja tai jotain herkullista suolaista piirakkaa - karjalanpiirakkaa munavoilla tulee syötyä kotonakin, joten sitä en kahvilassa ota. Erikoiskahvien lisäksi myös HYVÄÄ haudutettua teetä (siis ei teepusseja lillimässä teekannussa).

tiesitkö ettei pussiteellä ja sillä toisella loppujen lopuksi ole paljoa eroa.

Ehdottomasti haudutettua teetä, sekä mustaa että vihreää. Teepussin liottaminen haaleaan veteen on valitettavan yleistä kahviloissa.
Sitten kaikkea hyvää suolaista, kolmioleipiä, täytettyjä patonkeja yms.
Pullaa ja viineriä en syö mutta jotain ihania leivoksia voisi olla.
Brunssi jonka joku edellä mainitsi olisi loistojuttu!

Yhteistyössä