Mitä sinun "ihannekahvilassa" haluaisit tarjottavan? Mielipiteitä kaivataan!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja P i a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvää tämäkin:

2 dl vahvaa kahvia
4 dl kevytmaitoa
0,5 dl Dumle-kaakaojauhetta
0,5 tl kanelia

Keitä vahvaa kahvia.
Kuumenna maito.
Lisää maitoon kaakaojauhetta ja kanelia.
Sekoita lopuksi joukkoon kuuma kahvi.
Nauti korvapuustin kera.

En ehdi lukemaan muiden vastauksia, mutta maidottomalla ja munattomalla imetysdieetillä ollessani saan kahviloissa yleensä vain kahvia. (Mulla jokunen muukin rajoite kuten suklaa, mutta yleensä noi kaksi karsii jo kaiken pois.) Törmäsin kerran kahvilaan, jossa kaikki tarjolla oleva oli maidotonta ja munatonta, enkä meinannut sanaa suustani saada, kun vaan tuijotin myyjää epäuskoisena.

En tiedä kuinka paljon tällaiselle on kysyntää, mutta ei maitoallergia varsinkaan lapsilla ole harvinainen ja samalla se palvelisi vegaaneja.

Minun ihanne kahvilassa oisi puhtaat (ei pissalle haisevat vessat), mahdollisesti lapsille leikkinurkkaus tai ainakin mikro + pieniä lusikoita millä työttää vauvalle sosetta (ei sellaisia lapioita mitä on esim. ABC:llä). Toivoisin myös että kahvilasta saisi niin suolaista kuin makeaa

Karppina tietysti toivoisi karpille sopivaa makeaa, esim. mutakakkua. Salaattibaari on aina hyvä idea, kunhan ainekset ovat tuoreita. Maksan mieluummin vähän extraa esim. tuoreista herkkusienistä kuin purkitetuista.

Alkuperäinen kirjoittaja P i a:
Kävin palstalla jo yksi päivä "ruikuttamassa" mielipiteitä...Mutta nyt kysyisin, että mitä ostaisit, haluaisit tarjottavan "ihannekahvilassasi"...Tai onko jotain muita hyviä ideoita ja ajatuksia hyvästä kahvilasta tms.; ehkä jotain ihan uuttakin!? Kiitos mielipiteistä jo etukäteen!!!

Niin, haaveissa olisi kahvilan tms. perustaminen.

ainoa jälkiruoka ravintolassa itä on vaikea vastustaa, on hyvä suklaakakku jollain ihanan kirpeällä kastikkeella, esim. joku punainen marjakastike tai tyrnikastike tai jotain. kermaa tietty mukana vaahdotettuna.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Minun ihanne kahvilassa oisi puhtaat (ei pissalle haisevat vessat), mahdollisesti lapsille leikkinurkkaus tai ainakin mikro + pieniä lusikoita millä työttää vauvalle sosetta (ei sellaisia lapioita mitä on esim. ABC:llä). Toivoisin myös että kahvilasta saisi niin suolaista kuin makeaa

tää kyllä' veisi minut pois siitä kahvilasta. jos lapsi tulee kahvilaan, istuu hän hiljaa kuten toisetkin asiakkaat, koska leikkimisestä tulee usein inhottavaa melua.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:

tää kyllä' veisi minut pois siitä kahvilasta. jos lapsi tulee kahvilaan, istuu hän hiljaa kuten toisetkin asiakkaat, koska leikkimisestä tulee usein inhottavaa melua.

just

Myös lapsille jotain pientä suolaista purtavaa.
Tuoretta salattia.
Tarpeeksi pitkään auki illalla,ettei mene heti viideltä kiinni.

Ja mihin minä kiinnitän ihan ekana kahvilassa huomiota. Ja sen perusteella päätän et menenkö vaikko en. Niin se on kahvilan PUHTAUS! Työntekijöiden puhtaus ja astiat,pöydät,vessat yms. Ja se et jos myyjällä on pitkät hiukset et miten ne on laitettu,leijuuko ne levällään valtoimenaan vai onko ne nätisti kiinni. Miten tuotteet on aseteltu ja minkälaisilla alustoilla. Ja muutenki tilat,et onko sekavat. Pääseekö rattaiden kans,pyörätuolilla. Myyjän asiakasystävällisyys ja palveluhalukkuus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuoreita gluteenittomia kotileivonnaisia ja suolaisia piirakoita. Sen voisi vaikka mainostaa etukäteen että minä päivinä on reilusti tuoreita gluteenittomia myynnissä. Iänikuiset pakastepullat ja muffinssit kun eivät mene alas enää.

Mä luulen et jos joku perustais helsinkiin ihan vain erikoisherkuille verustetun kahvilan kuten gluteeniton tai karppi.Niin myös varmasti.

Kunnon pullaa eikä vain viinereitä/munkkeja ja kakkuja/leivoksia. Usein kun on kaupungilla, niin tarvitsisi pientä mahantäytettä kahvin kanssa, mielellään makeaa, mutta suht terveellistä. Siis jotain pullaa!

Reilun kokoiset mukit ja edullinen santsikuppi, niin saa miehetkin tyytyväiseksi.

Ei leikkipaikkaa tai korkeintaan johonkin toiseen osaan kahvilaa niin, että ei ole pakko olla siinä melussa. Samasta syystä hyvä akustointi ja tuolien jalat, jotka ei pidä kauheaa meteliä.

Kohtuulliset hinnat ja vaikka kahta kokoa kakunpaloja eri hinnoin, niin ei ole pakko maksaa niin paljoa ja ostaa ylisuurta kakkua, joka kuitenkin on liian suuri ja makea kokonaan syötäväksi.

Yhteistyössä