MITÄ TÄMÄ ON??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelottaa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelottaa...

Vieras
Kertokaapa minulle että mitä on epätodellinen olo? tai siis mitä tämä on..
Herään aamulla,olo normaalia..menee noin tunti niin epätodellinen olo tulee. Pystyn suoriutumaan normaalisti ja ajattelemaankin. Pientä muistivaikeutta on,ehkä sitten sen takia kun heti pelkään että mikä olo tämä nyt on! ymmärrän kaiken ym..
Sitten kun juttelen jonkun ihmisen kanssa,ajattelen että näkeekö hän tämän minun oloni?olenko jotenkin sekava tai jotain..mutta ei kukaan ole tähän mennessä sanonut mitään..:) eli ei vissiinkään näy ulospäin..
Olen mieheltäni kysynyt olenko ollut ihan normaali ja hän ihmettelee kysymyksiäni...
Päivän mittaan tulee yleensä parempi olo ja epätodellinen olo menee pois..tai se on niinkuin silmissä olisi sumua olo:) vaikea selittää. Tätä on ollut nyt noin viikon..aluksi oelästyin sitä niin että oli melkein koko päivän..nyt pari päivää ollut vain aamulla..Kertokaa nyt mitä tämä voi olla??Olen jonkun aikaa epäillyt että minulla on ahdistuneisuushäiriö tai paniikkihäiriö..Käyn aktiivisesti keskustelemassa asioista.. Pelkään myös paljon psykoosia ja skitsofreniaa..voinko olla sairastunut niihin vai liittyykö tämä noihin aikaisempiin(paniikkihäiriö/ahdistus).. Ymmärrän kyllä että oloni ei ole normaali,että tunnen kyllä sairaudentuntoa :) Kertokaa mielipiteitä.

sitä olen miettinyt..mutta en pelkää sillälailla mitään yleisiä paikkoja ja olen sosiaalinen ym..mutta välillä tulee tälläisia aikoja ja tuntuu niinkun tämä epätodellinen olokin tulisi kohtauksittain..joskus kun on ihmisiä lähellä,olo normaali,mutta sitten yksin ollessani voi olo tulla taas takaisin..olen kova kelaamaan ja miettimään asioita että kai sitä sitten jotenkin ahdistuu ja sen takia olo tulee..mutta kun on ihmisiä ympärillä niin sitä ei mieti..välillä taas mietin liikaa ihmisten läsnäollessa että näkeekö minusta että olen jotenkin sekava tai jotain ja silloin tämä olo on päällä kokoajan.. Toivottavasti ymmärsitte jotain..niin vaikea selittää:) te jotka kärsitte tälläisesta,kertokaa omia kokemuksia ja apuja tähän..

oisko niskat jumissa? mullatulee vähän sellanen höntti olo kun niskat reistailee, saatan yölläkin herätä epätodelliseen olooni, kun tuntuu että joka paikka puutuu ja pistelee ja aivot on ihan hitaalla. muisti myös pätkii aina kun niska renaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mitä sitten?

sitä tytölläkin tutkitaan.tuo muistin pätkiminen liittyy asiaan ja neurologille ehdottivat seuraavalla kerralla menoa,että suljetaan pois kaikki lääketieteellinen.pelottavaa se kuulemma on ja pilaa koko pvän vaikkei ulkopuoliset sitä näkisikään ihmisestä.

Pitää käydä..koska mulla on ollu paineet korkeella..en oo edes miettiny että tää vois johtua jostain muusta kun psyykkisestä.. oon vaan heti ihan varma että sekoon:) kiitos kun avasitte silmiäni..pitäishän sitä aina itekki tajuta että ei kaikki tarkota heti sitä että on sekoamassa:)..
Vaikka voihan se olla että olo johtuukin näistä aiemmin mainitsemista asioistani..mutta tietty kannattaa kokeilla mitata verenpaineet ym..:) kiitti!

sitä olen miettinyt..mutta en pelkää sillälailla mitään yleisiä paikkoja ja olen sosiaalinen ym..mutta välillä tulee tälläisia aikoja ja tuntuu niinkun tämä epätodellinen olokin tulisi kohtauksittain..joskus kun on ihmisiä lähellä,olo normaali,mutta sitten yksin ollessani voi olo tulla taas takaisin..olen kova kelaamaan ja miettimään asioita että kai sitä sitten jotenkin ahdistuu ja sen takia olo tulee..mutta kun on ihmisiä ympärillä niin sitä ei mieti..välillä taas mietin liikaa ihmisten läsnäollessa että näkeekö minusta että olen jotenkin sekava tai jotain ja silloin tämä olo on päällä kokoajan.. Toivottavasti ymmärsitte jotain..niin vaikea selittää:) te jotka kärsitte tälläisesta,kertokaa omia kokemuksia ja apuja tähän..

Kohtalotoverini!
Mua vaivaa tuo sama iltayöstä. Siihen littyy samalla tietynlainen kuolemanpelkokin minulla. En tiedä mikä auttaa,mutta toisinaan pelottaa,olenko mahdollisesti tulossa hulluksi ajatuksineni.

kiva kun jotain muutakin vaivaa sama asia:) tai no,eihän se mukavaa ole, minulla myös samaa pelkoa välillä..!

Mua vaivannut tämä 6 vuotta. Ilmaantui samoihin aikoihin kun esikoiseni oli ihan pieni vauva. Ei mikään mukava vaiva,mutta jotenkin niin mahdottoman vaikea selittää sitä kenellekään. Jotenkin vaan tunnistin itseni tuosta sun tekstistä,puit sanoikis sen mitä itse ajan takaa.

Näin on..minulla ollut kaksi vuotta kaikenlaista..tämä epätodellinen olo ihan uutta..tai kun tarkemmin miettii niin joskus ollut samantyylistä..olen vain sellainen että luen kaikkia juttuja netistä esim viime päivinä psykoosista ja skitsofreniasta..siitä sitten taitaa tulla tämä olo kun pohtii vain niitä..tai en tiedä..aina sitä etsii syytä kaikkeen..toivoisi ainakin että syy olisi..eniten pelkään juuri sitä että jos kuolen,mitä sitten tapahtuu?lapsilleni jne..tai jos sekoan,samat ajatukset siitäkin..Mutta kaippa sitä aina kuitenkin järjellä ajattelee lopuksi ja pelko laantuu,mutta sen kokeminen on inhottavaa! todella inhottavaa..sitten voi mennä aikoja kun ei ole mitään ja taas sitten tulee joku joka jää vaivaamaan..mutta tämän takia käynkin keskustelemassa että tämä joskus loppuisi..en vain halua seota,en todellakaan!se se perimmäinen pelko taitaa olla.. voimia sinulle! toivotaan että kaikki loppuu joskus:)

Itsellä tuli usein tuollaisia oloja kun olin masentunut, useimmiten yksin ollessa. Muiden seurassa tarkkailin itseäni koko ajan, ihan kuin olisin nähnyt itseni ulkopuolelta. Minulla tuli joskus todella ahdistava olo kun tuntui että olen varmasti tulossa hulluksi. Masennuksesta johtuva liiallinen asioiden pohtiminen taisi tuon aiheuttaa....

Jatkan vielä että minulle tuo epätodellinen olo tuntui siltä että aistit oli jotenkin yliherkät, olin jotenkin hirveän "valpas", toisaalta säikky koko ajan. Niin ja "keskustelin" itseni kanssa jatkuvasti, pään sisällä siis. Ei ole kuitenkaan skitsofreniaa. :D

On tosi kiva kuulla muilta omia kokemuksia..on heti jotenkin parempi olo..:) eiköhän tämä tästä ajan kanssa sutviinnu..mukava vain jutella muiden kanssa joskus..ei huvita omille läheisille kertoa..jotenkin hävettää ja pelottaa kertoa kuinka suhtautuvat..tietävät osan mutta en viitsi huolestuttaa aina omilla asioillani..huomaan vain että keskutelu auttaa!

Käyn siis "lääkärissä" keskustelemassa asioistani..vielä ei olla päästy mihkään diagnoosiin..sitä siis odotellessa:) itse olen miettinyt tuota paniikkihäiriötä.. mutta kun se on ristiriidassa että tunnen ihmisiä joilla paniikkihäiriö on ja he pelkäävät yli kaiken yleisiä paikkoja ym..minä en taas tunne sillä puolella mitään..eli voiko se ilmetä vain näin?

Käyn siis "lääkärissä" keskustelemassa asioistani..vielä ei olla päästy mihkään diagnoosiin..sitä siis odotellessa:) itse olen miettinyt tuota paniikkihäiriötä.. mutta kun se on ristiriidassa että tunnen ihmisiä joilla paniikkihäiriö on ja he pelkäävät yli kaiken yleisiä paikkoja ym..minä en taas tunne sillä puolella mitään..eli voiko se ilmetä vain näin?

Mä en pelännyt yli kaiken mitään, mutta yksin ollessani minulle tuli noita kuvailemiasi tunteita ja mun oli pakko lähteä "ihmisten ilmoille" vaikkapa bussiin. Samanlaisia oireita sain myös sosiaalisissa tilanteissa jos minuun kohdistui paljon huomiota vähemmän tuttujen ihmisten osalta. Mutta terapia on varmaan hyväki, minulla ei ole enää mitään oireita :)

Huimaamista, puutumista, puhevaikeuksia, puhun sekavia (jotain ihme asioita tai sanoja jotka ei tarkota mitään) näkö häiriöitä, vapinaa, sellasia kummia tunteita, että joskus päästä häviäis kaikki, tai joskus sekottus tai tulis liikaa. Kamalan vaikea selittää tota pääjuttua.
Joskus vähän lämpöilyä ja usein tuntuu olevan lämpöä vaikka ei ookkaan.
Kylmä hiki.
Kamala väsymys ja uupumus.
Välillä tulee hikikohtauksia ja välillä palelee ihan kamalasti.
Välillä varsinki sormet ja varpaat jääkylmänä ja sinisenä, iho kalpea. Väillä verisuonet tosi koholla ja sellanen olo niinku räjähtäs.
Turvotusta

Huimaamista, puutumista, puhevaikeuksia, puhun sekavia (jotain ihme asioita tai sanoja jotka ei tarkota mitään) näkö häiriöitä, vapinaa, sellasia kummia tunteita, että joskus päästä häviäis kaikki, tai joskus sekottus tai tulis liikaa. Kamalan vaikea selittää tota pääjuttua.
Kylmä hiki.
Välillä varsinki sormet ja varpaat jääkylmänä ja sinisenä, iho kalpea. Väillä verisuonet tosi koholla ja sellanen olo niinku räjähtäs.
Turvotusta

Sinuna menisin lääkäriin..sekavien puhuminen voi olla merkki jostain fyysisestä..Voimia sinulle!

Alkuperäinen kirjoittaja Mikähän mulla:
Kylmä hiki.
Turvotusta

Kamalia mahankouristuskohtausia, ripulia...

Kylmä hiki.
Turvotusta

Sinuna menisin lääkäriin..sekavien puhuminen voi olla merkki jostain fyysisestä..Voimia sinulle!

SINUNA MENISIN LÄÄKÄRIIN,niinkuin aiemmin sanoin..!

En osaa nähtävästi oikein käyttää noita toisten tekstin lainaamisia..heh..nyt tuo viesti näyttää siltä että minä olen kirjoittanut sen..vaikka yritin vastata vain mikähän mulla on nimimerkin viestiin :) ei kaikkea voi osata..hih:)

Mulla oireilee migreeni tolleen. Aikansa on tollasta ja saattaa olla viikonkin, ennenkuin paukahtaa kunnon migreeni päälle.
"Normaaliaikana" ei ole oikeastaan ollenkaan mutta raskaana sitäkin enemmän.

Yhteistyössä