K
K Westerlund
Vieras
Sä luikertelet!!! Mun mielestä hutkija on ihan oikeessa jos varoittaa narsku-kortin liian heppoisesta vilauttamisesta. Sä vilautat sitä korttia liian helposti, mutta et halua itse nähdä sitä, vaan alat selittelemään!!
Muuten sulla on ihan hyviä kommentteja, mutta pliiiiis jätä diagnoosit ja ole vain kiltti naapurintäti/setä!!! Älä leiki psykologia!!!
Kiitos kommentista ja mielipiteistä! Jos asioiden puiminen on luikertelua, niin silloin luikertelen. Kuten tuolla toisaalla olen todennut (esim. ketjussa "väkivaltainen mies", ihmissuhteet-avioero), en ole diagnoosia tehnyt, jos narsistisista ominaisuuksista puhun niiden oikealla nimellä. Näillä palstoilla esiintyy melko paljon ihan amatöörinkin tunnistettavissa olevia piirteitä, jotka myös ovat narsismille tyypillisiä.
Vaikea näistä asioista on järkevästi puhua, ellei ilmiselviä asiayhteyksiä voi käsitellä.
Vaikka toisaalla jo sanoin, voin todeta täälläkin: tämä on keskustelupalsta, eikä kenellekään täällä luvata diagnooseja sen enempää kuin terapiaakaan, sen tietävät kaikki jotka tänne tulevat.
Jos joku erehtyy luulemaan termejä "diagnoosiksi" ja keskustelua ja ajatuksien ilmaisemista "terapiaksi", en voi muuta kuin pahoitella. Laihaksi menisi juttu ilman niitä.
Olennaista on se, että valitettavan moni ei vielä ole edes kuullut luonnehäiriöistä ja muista ongelmista, mitä parisuhteessa voi ilmetä - ja valitettavan usein ilmeneekin. Tätä ei opeteta koulussa, vaikka pitäisi. Ja vaikka olisikin kuullut, ei itse välttämättä näe näitä merkkejä omassa suhteessaan, johon on tunnepitoisesti liian lähellä.
Näistä asioista on siksi tärkeätä puhua, ja puhua nimenomaan niiden oikeilla nimillä. Ei diagnoosina vaan ihmisominaisuuksina.
Viimeksi muokattu: