Mitä tehdä kun kaverit haluaa vain juopotella ja minä jumpata

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja YYY
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

YYY

Vieras
Mitä pitäisi tehdä kun eräät rakkaat ystäväni eivät halua tavata kuin vain kosteasti baarissa ja minä en halua enää juoda? Olen kolmen lapsen äiti ja vaikka nuorena tykkäsin bilettää niin nykyisin paras viikonloppu on selainen että jaksan touhuta lasten kanssa ja käydä jumppaamassa. Jos olen krapulassa niin harmittaa tosi paljon ja minulle tulee krapula jo parista siideristä!!!!! Olisi sen krapulan arvoista jos baarissa olo olisi ihanaa mutta ei se yleensä nyt NIIIIN ihanaa ole, sen illan takia menee sitten puolet viikonlopusta pilalle ja viikonloppu on tärkeää aikaa kun ei tietenkään työssäkäyvällä äidillä ole paljon vapaata. Tätä on mahdoton selittää baarikavereille koska ne vain loukkaantuisivat. Minulla tai noilla lapsettomilla kavereilla ei ole mitään alkoholiongelmaa mutta nämä ajankäyttötavat uhkaavat erottaa..... Miten selittäisi lapsettomalle ystävälle että HALUAN TAVATA MUTTA VAIKKA KAHVILLA TAI KÄVELYLLÄ! He vain pitäisivät minua tylsänä mammana jolle ei ystävien seura kelpaa ja joka ei osaa pitää enää hauskaa. Ehkä sitten niin mutta en halua juoda enää yhtään viinaa elämä on liian lyhyt krapulassa oloon.

Hanki uusia kavereita, joilla on enemmän samanhenkiset elämäntavat kuin sinulla.
Baarissa voi juoda muuten kokistakin, ei oo pakko juoda edes niitä paria siideriä jollei tahdo.

Kerrot asian ihan niin kuin tohonkin kirjoitit.
Mikäli nämä ystäväsi eivät siltikään halua tavata sinua muutakuin baarissa ja juomisen merkeissä, niin sittenhän se ei johdu enää ymmärtämisestä vaan siitä, ettei heitä kiinnosta. Heitä ei kiinnosta
a) Joko muunlainen vapaa-ajanviete kuin baarit,
tai B) Sinun seurasi, kun olet selvinpäin. Sitten jos näin on, niin kummassakin tapauksessa sulle olisi ehkä hyvä hankkia toisenlaiset ystävät.

Taidat tehdä kärpäsestä härkäsen. Eihän siinä ole muuta kuin sanot vaan kavereille että sä et halua juoda viinaa, tavataan jossain muualla kuin baarissa. Ei sua kukaan tylsänä pidä ja jos pitääkin, niin oliskohan kavereiden sitten aika vaihtua hieman enemmän sen tyylisiin kuin itsekin olet.

Minä en voi käsittää, että osa ikäisistäni +40-vuotiaista jaksaa kännäillä viikonloppuisin. Minä käyn Bodypumpissa ja salilla ;) Onneksi osa kavereistani on sellaisia, että tykkäävät käydä kanssani lenkillä, salilla jne. Mutta mukaan mahtuu myös nuo baarikärpäset. Mulla menee ihan viikonloppu pilalle, jos juon. Eli juon todella harvoin. En jaksa krapulaa, koska en silloin jaksa MITÄÄN.

Voi baariin mennä selvinpäinkin ja juoda vaikka vettä, kahvia, teetä, kokista, kaakaota, alkoholittomia siidereitä jne jne.
Kyllähän sinä olisit tämän vaihtoehdon jo keksinyt tai ehdottanut tapaamista jossain muualla jos olisit oikeasti halunnut muutosta tilanteeseen.

Rehellisesti, sun pitää etsiä uusia kavereita.

Te vaan ootte menneet eri polkuja ja kumpienkin täytyy tehdä sitä mikä itsestä hyvältä tuntuu, niiden juhlia ja sun jumpata.
Mä luulen että siinä käy niin että jossain vaiheessa kavereidenkin biletyshimot vähenee ja sitten teillä on paljon enemmän yhteistä tekemistä. Mutta nyt, ei oikeastaan.

Aika ikävää ja katkeraa, mutta ystävätkin kasvavat erilleen. Aito ystävyys voi palata ja syttyä uudelleen vielä vuosienkin jälkeen, joten älä murehdi että se oli ikuisesti siinä.

Uusimmat

Yhteistyössä