Mitä tehdä kun mies hävettää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ever since
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ever since

Vieras
Onko kenellekkään muulle tullut vastaan tilannetta, jossa mies on kaikinpuolin ihana,
mutta omaa jonkin häiritsevän ulkonäöllisen seikan? Esim. pukeutuminen, joku häiritsevä kasvonpiirre, hiukset jne?? Ja siis tarkoitan tässä nyt siis sellaista piirrettä joka selkeästi pistää muidenkin silmään ja aiheuttaa jopa virnuilua... Mitä siis tehdä? :(

No mun mies on tyylitajuton. Välillä hävettää/ärsyttää ihan täysillä mutta en voi enkä jaksa joka kerta aikuisen miehen kanssa vääntää pukeutumisesta. Kotivaatteet on kotivaatteita, mutta ei niillä lähdetä kaupungille!

oikeastaan. Mun miehellä oli ihan kamalia vaatteita kun tavattiin. Eli pitkään poikamiehenä ja on sellainen it-nörtti. Ulkoasu kaipasi siis kaikkinensa naisen kättä... Pikkuhiljaa kadotin hänen vanhat, rumat ja väärän kokoiset vaatteet pois ja ostettiin minun opastuksella uusia. Nykyisin on ihan näyttelykelpoinen ;) Pukeutuminen ei ollut hänelle mikään tärkeä juttu ja hän otti minun tekemän tuunauksen vastaan ihan mielellään.

Jos hävettävä asia on sellainen, jonka saa helposti muutettua, kannattaa ottaa asia puheeksi tai toimia oveltasti, tilanteen mukaan. Ehkä ko. asia ei ole miehelle mikään iso juttu, tai sitten ei ole hoksannut asiaa ja on vaan tyytyväinen kun joku huomauttaa siitä. Eikä kannata välttämättä ottaa puheeksikaan jos asian voi muuten korjata hienotunteisesti.

Jos kyse on jostain sellaisesta, mitä ei voi muokata, niin silloin varmaankin ainoaksi vaihtoehdoksi jää se, että käsittelet asian mielessäsi ja tulet asian kanssa toimeen tai jätät miehen.

Tuttua, minun mies käy parturissa kerran tai kaksi vuodessa eli suurimman osan ajasta tukka näyttää pahalle.. ei siis kasva mitenkään kivalla tavalla edes pitkäksi vaan tosiaan näyttää vaan epäsiistiltä. Lisäksi mies ei millään tavalla laita hiuksia, joten joka tapauksessa tukka on aina takaa pystyssä.

Ja mitkään sanomiset ei auta. Ja se on ärsyttää, että oletetaan NAISTEN huolehtivan miehensä ulkonäöstä, ikäänkuin se olisi minun vika että miestä ei kiinnosta miltä näyttää!!

[QUOTE="Ikuisuus";25798878]No mun mies on tyylitajuton. Välillä hävettää/ärsyttää ihan täysillä mutta en voi enkä jaksa joka kerta aikuisen miehen kanssa vääntää pukeutumisesta. Kotivaatteet on kotivaatteita, mutta ei niillä lähdetä kaupungille![/QUOTE]

Munkin miehen "synti" on tosi epäsiisti pukeutuminen. Onneksi hän antaa minun "stailata" itsensä juhlatilaisuuksiin, enää en jaksa välittää miltä hän arkena näyttää.

rakasta enemmän, häpeä vähemmän. ihmisellä on oikeus näyttää petolinnun perseeltä niin halutessaan. miesihmiset pitävät tiukemmin kiinni siitä oikeudestaan, eikä se ole paha asia.

Onko se sinua häiritsevä ja hävettävä piirre sellainen että siihen olisi oikeasti mahdollista puuttua ja mitä mies itse siihen puuttumisesta ajattelisi?

just tänä aamun mietin että tekis mieli purnata asiasta vaikka palstalla! Mieheni on lähes tyylitajuton, yleensä ei välitä pätkän vertaa mitä päälleen laittaa tai miltä näyttää, suihkussa kyllä käy ja tukan kampaa. Kaupassa ja muualla kulkee ihan toisiinsa sopimattomissa tai rönttövaatteissa, ja rahasta ei oo kiinni. Yritän vaan kestää, sanomiset ei auta, kait hänellä itsellään niin hyvä itsetunto.

just tänä aamun mietin että tekis mieli purnata asiasta vaikka palstalla! Mieheni on lähes tyylitajuton, yleensä ei välitä pätkän vertaa mitä päälleen laittaa tai miltä näyttää, suihkussa kyllä käy ja tukan kampaa. Kaupassa ja muualla kulkee ihan toisiinsa sopimattomissa tai rönttövaatteissa, ja rahasta ei oo kiinni. Yritän vaan kestää, sanomiset ei auta, kait hänellä itsellään niin hyvä itsetunto.

Kampaa tukan? Miks ihmeessä? Homojen hommaa tommonen.

eipä jaksa kiinosta mitä muut ajattelee koska en todellakaan jaksa itsekään kiinittää huomiota siihen mitä päälläni on. joten enempi ne nauraa mulle kuin miehelle.

Häpesin eksääni hyvin paljon, vaikka hyvä mies olikin. Hänen "häiritsevä ulkonäöllinen seikka" oli sellainen mikä todella pisti silmään ja kertoi siitä ettei hän huolehdi itsestään. Vaikutti jopa eroon ja lähinnä juuri se, ettei hän tehnyt asioille mitään. Ihanaa, kun nyt on mies, joka välittää itsestään kaikella tapaa ja tässä ei tod. ollut kyse komeudesta, vaatteista, pulleudesta yms.

Tuttua, minun mies käy parturissa kerran tai kaksi vuodessa eli suurimman osan ajasta tukka näyttää pahalle.. ei siis kasva mitenkään kivalla tavalla edes pitkäksi vaan tosiaan näyttää vaan epäsiistiltä. Lisäksi mies ei millään tavalla laita hiuksia, joten joka tapauksessa tukka on aina takaa pystyssä.

Ja mitkään sanomiset ei auta. Ja se on ärsyttää, että oletetaan NAISTEN huolehtivan miehensä ulkonäöstä, ikäänkuin se olisi minun vika että miestä ei kiinnosta miltä näyttää!!

mullakin mies joka ei nyt niin välitä hiuksistaan. (tai opiskelee ja tekee töitä) ja käy tosiaan ehkä n. 2x vuodessa parturissa ja ne hiukset on kamalat. vaikka mä niistä marmatan.

toisin itselläni menossa histen kasvatus menossa ja taitaa munkin hiukset muistuttaa enemmän moppitukkaa. oon ne just saanu pienelle ponnarilla ja jos ne nyt tasotettas ni ne taas roikkus avoimena ja aina tiellä.

Yhteistyössä