Mitä tekisit tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:D
Tottakai teette miten teille sopii.
Mulla vaan on hauskaa tääl ku muistelee omaa viikon 40 asteen kuumeilua ylös-alas, oksenteluu ja yskimistä ja mies tietysti paino normaalia työpäivää eli 10-18 h/päivä. Hyvin sitä pärjäs ku jätti kaiken vähemmän pakollisen pois. Jos makas sohvalla ja tirppa halus syliin niin kyl se onnistuu makuullaanki

Useinhan se kipeys äidilläkin vaan vakavoituu kun isi olis lähdössä bilettämään.-on niin hyvä syy vetää herneet neään ja esittää ei-pärjäävää vaimoa,jotta mies jäisi kotiin ja saisi oman osan vaimon sairaudesta.tasapeli. Typerää. Kyllä kuule monet äidit täällä hoitelee useita lapsia kipeänä ihan vaan kun miehet työmatkalla tai töissä,siinä ei kuule yksi ilta tunnu missään.

No haloo, miehellä jotain niinkin tärkeää menoa kuin pikkujoulu... se nyt mikään pakollinen meno ole, ja jos toinen on kipeänä, niin olisko tuo nyt siltä ukolta kauhean suuri uhraus jättää menemättä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No haloo, miehellä jotain niinkin tärkeää menoa kuin pikkujoulu... se nyt mikään pakollinen meno ole, ja jos toinen on kipeänä, niin olisko tuo nyt siltä ukolta kauhean suuri uhraus jättää menemättä?

Tai olisiko vaimolta kauheu uhraus selvitä lapsen kanssa yksi ilta ja yö-jolloin yleensä nukutaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Pyh:

Tai olisiko vaimolta kauheu uhraus selvitä lapsen kanssa yksi ilta ja yö-jolloin yleensä nukutaan?

Eiköhän tuo yleensä ja aina selviäkin eikä vaadi miestä perumaan PAKOLLISIA menojansa.

taitaa monilla olla asenteena, et kyllähän ton kestää, olen MINÄKIN kestänyt vaikka mitä ja vielä pahempaakin. Taitaa se vihreä kateuspeikko nostaa päätään, kun ap:n mies oli sanonut jäävänsä kotiin, ja ilmeisesti ilman suurempia riitojakin.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
taitaa monilla olla asenteena, et kyllähän ton kestää, olen MINÄKIN kestänyt vaikka mitä ja vielä pahempaakin. Taitaa se vihreä kateuspeikko nostaa päätään, kun ap:n mies oli sanonut jäävänsä kotiin, ja ilmeisesti ilman suurempia riitojakin.

Sanos muuta. Tottahan se v*****aa kun itse uhrautuu kerta toisensa jälkeen ja luulee että kärsien kruunu kirkastuu ja sitten joku tekeekin toisin ja pärjää elämässään varsin hyvin ilman marttyyrinkruunuakin..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No tässä jo käy mielessä sairaalahoitokin tyyliin. On sen verran kipeä olo. Kun oikeesti ihmiset, en ole niin terve, että jaksaisin edes lasta kantaa tms. Mulla tosiaan on voimat pois ja huono olo. Ja kun ei tälläinen olo ole ollut kuin joskus silloin nuorena...Mutta en tiedä mitä pitäisi tehdä.

Mutta täällä jaksat kuitenkin roikkua??

Minulla mies paljon ulkomaan työmatkoilla, joten tiedän miltä tuntuu kun yksin 3 pienen lapsen kanssa, joista kaksi minun lisäkseni oksentaa ja yksi menee pirteänä kuin Duracell-pupu... Kyllä siitäkin vain selviää =)

Antaisin miehen mennä, varsinkin kun lupautui jo jäämään kotiin. Hälytä pikkujouluista pois, sitten jos alkaa taju mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
No tässä jo käy mielessä sairaalahoitokin tyyliin. On sen verran kipeä olo. Kun oikeesti ihmiset, en ole niin terve, että jaksaisin edes lasta kantaa tms. Mulla tosiaan on voimat pois ja huono olo. Ja kun ei tälläinen olo ole ollut kuin joskus silloin nuorena...Mutta en tiedä mitä pitäisi tehdä.

Mutta täällä jaksat kuitenkin roikkua??

Minulla mies paljon ulkomaan työmatkoilla, joten tiedän miltä tuntuu kun yksin 3 pienen lapsen kanssa, joista kaksi minun lisäkseni oksentaa ja yksi menee pirteänä kuin Duracell-pupu... Kyllä siitäkin vain selviää =)

Antaisin miehen mennä, varsinkin kun lupautui jo jäämään kotiin. Hälytä pikkujouluista pois, sitten jos alkaa taju mennä.

entäs jos taju meneekin ennen kuin ehtii soittaa... itse olen muutaman kerran pyörtynyt kuumeen noustua nopeasti, joten ehkä ap:n miestä kiinnostaa myös lapsensa hyvinvointi ja turvallisuus, joillekkin kun se on yksiä pikkujouluja tärkeämpi.

Mä koko päivän olen sairastanu viiden lapsen seassa. Ja kyllä mä sanon et jos mies vaan jää kotiin niin sais meillä jäädä.Tosin minun mies ei pikkujouluihin menis muutenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Pyh:

Eiköhän tuo yleensä ja aina selviäkin eikä vaadi miestä perumaan PAKOLLISIA menojansa.

Meillä tuo ei ole edes meno. Mies jäis kotiin jos minä olisin sairas. En minäkään jättäis lapsia miehelle jos hän sairastaa!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Siina:
Useinhan se kipeys äidilläkin vaan vakavoituu kun isi olis lähdössä bilettämään.-on niin hyvä syy vetää herneet neään ja esittää ei-pärjäävää vaimoa,jotta mies jäisi kotiin ja saisi oman osan vaimon sairaudesta.tasapeli. Typerää. Kyllä kuule monet äidit täällä hoitelee useita lapsia kipeänä ihan vaan kun miehet työmatkalla tai töissä,siinä ei kuule yksi ilta tunnu missään.

Lähtisitkö sinä jos mies olis sairas? Ja olis mahdollisuus jäädä kotiinkin.

Meillä tuo tilanne on huomenna, minä oon kipeenä, olo on heikko ja nuutunut, mut mies lähtee huomenna saunailtaansa aamulla ysin pintaan, ja tulee joskus sitten sunnuntai aamusella kotiin, ja makaa varamsti koko sunnuntai päivän, mut prjäsinhän mä tämänkin päivän, kun mies on iltavuorossa. Ei ole varaa valittaa..

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:

Sanos muuta. Tottahan se v*****aa kun itse uhrautuu kerta toisensa jälkeen ja luulee että kärsien kruunu kirkastuu ja sitten joku tekeekin toisin ja pärjää elämässään varsin hyvin ilman marttyyrinkruunuakin..

Itse en ole koskaan uhrautunut, mutten ole kyllä sitä sorttiakaan joka jokaisesta pikkuflunssasta valittaa ja heittäytyy tehohoitoa tarvitsevaksi uikuttajaksi.

Jos olet niin kipeä, että et jaksa lasta hoitaa niin ehdottomasti pyydät miestä hoitamaan. Yhteinen lapsihan se on ja pikkujoulu ei ole mikään pakollinen meno, jos toinen on kovin kipeänä.

Unohda nuo syyllistämiset joissa sanotaan, että minäkin jaksoin kymmenen lapsen kanssa, vaikka molemmat jalat amputoitiin, kädet oli spitaalin takia irti, ripuloin 24 h vuorokaudessa ja kuumetta oli 45 astetta. :) Se on heidän elämäänsä, elämäntilannettaan ja valintojaan.

Unohda myös ohjeet, että yksivuotiaan PITÄÄ osata leikkiä yksin ja nukkua yönsä - helppoahan se on yhden kanssa. Useinkaan se ainokainenkaan ei varmasti ainakaan leiki yksin tai nuku silloin, kun kaikkein eniten näin toivoisi. Monesti se ensimmäinen roikuu enemmän äidissä kuin sitten ne seuraavat, joilla on seuraa myös toisistaan.

Kärsimys ei tee sinusta parempaa ihmistä! :hug: Jos, et jaksa ja vaihtoehtona on, että mies hoitaa omaa lastaan, niin ehdottomasti lepäät ja toivut.

Äidit ovat taas täälläkin niin solidaarisia (= Anna miehen mennä huvittelemaan ja kärsi itse! Minäkin olen kärsinyt ja sinun on syytä kärsiä ja jaksaa myös. Mies on huvittelunsa ansainnut. Äidin kuuluu kärsiä ja uhtautua loputtomasti. )

Meillä mies jäisi ilman muuta kotiin. Ellei itse tajuaisi, mä kyllä ilmaisisin mielipiteeni. Mulla oli juuri vuosisadan flunssatauti, ja se oli kyllä niin persiistä.... Ihan hirveä olo. En muista koska viimeksi oisin ollut yhtä sairas. :hug:

Eiköhön miehen kannata jäädä kotiin jos oma olosi on aivan kaamea, ei meillä ainakaan miehen maailma siihen kaatuisi että yhdet pikku joulut jää väliin, kyllä me ainakin muulloinkin päästään tuulettumaan.

Mulla on flunssa ja poskiontelotulehdus. Mietin vain just että pitäisiköhän sitä mennä uudestaan lääkäriin kun olo on aivan järkyttävä jos onkin lisäksi jotain muutakin?

Mä otan tuossa tapauksessa särkylääkettä ja menen töihinkin. Pärjään myös lasten kanssa. Niskasta kii itseäsi nainen.

Mulla oli n. vuosi sitten rintatulehdus. Kuume nousi todella pahaksi ja olo oli todella kipeä.
Mies lähti sit yhtäkkiä reissuhommiin ja mä jäin kotiin kipeänä hoitamaan kahta alle 2v. muksua.
Ei ollut herkkua.

Toisen kerran sairastin pahan oksennustaudin. Mies meni töihin, vaikka koko yö oksennettiin esikoisen kanssa. Pakko oli jaksaa silloinkin.
No mies tuli aamupäivällä kotiin töistä (kesken työpäivän) ja kertoi oksentaneensa kerran. (minä oksensin siis useita kertoja edellisyönä).
Mitä mies tkee? Makasi KOKO päivän aamusta iltaan sängyssä. kusella ja tupakalla kävi!
Ja sanoin jo silloin, että oli tasan viimenen kerta, kun jättää huomioimatta mun sairastamisen, jos ite makaa koko päivän, vaikka minäkin olen pahasti kipeänä!

Ei onnistu meillä enää se, että minä hoidan ja kestän kipeenä kaiken. Kyllä se on niin, että tasavertaista kohtelua pitäisi olla kun kumppani sairastaa!

Mies siis jäisi menemättä pikkujouluihin!
Ja tietää itsekin, ettei enää minua kipeenä kotiin jättäisi, kun kerran "tietää" mitä on kipeänä hoitaa lapsia. Joo pisti vihaksi! |O

Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Mulla oli n. vuosi sitten rintatulehdus. Kuume nousi todella pahaksi ja olo oli todella kipeä.
Mies lähti sit yhtäkkiä reissuhommiin ja mä jäin kotiin kipeänä hoitamaan kahta alle 2v. muksua.
Ei ollut herkkua.

Toisen kerran sairastin pahan oksennustaudin. Mies meni töihin, vaikka koko yö oksennettiin esikoisen kanssa. Pakko oli jaksaa silloinkin.
No mies tuli aamupäivällä kotiin töistä (kesken työpäivän) ja kertoi oksentaneensa kerran. (minä oksensin siis useita kertoja edellisyönä).
Mitä mies tkee? Makasi KOKO päivän aamusta iltaan sängyssä. kusella ja tupakalla kävi!
Ja sanoin jo silloin, että oli tasan viimenen kerta, kun jättää huomioimatta mun sairastamisen, jos ite makaa koko päivän, vaikka minäkin olen pahasti kipeänä!

Ei onnistu meillä enää se, että minä hoidan ja kestän kipeenä kaiken. Kyllä se on niin, että tasavertaista kohtelua pitäisi olla kun kumppani sairastaa!

Mies siis jäisi menemättä pikkujouluihin!
Ja tietää itsekin, ettei enää minua kipeenä kotiin jättäisi, kun kerran "tietää" mitä on kipeänä hoitaa lapsia. Joo pisti vihaksi! |O

Näin just! Miehille luu kurkkuun niin joskus ne ehkä oppii :)

Ja ap:lle: sairasta sinä rauhassa ja pyydä miestä jäämään kotiin :) ei naisen tarvii aina olla se uhrautuja!

Pyytäisin kyllä miestä jäämään kotiin. Itse olen kerran ollut niin heikkona kun kuume nousi äkillisesti, että oli pakko soittaa mies kotiin kesken työpäivän. En enää uskaltanut nostella alta vuosikasta lastani, kun tunnosti että itsekin kävelin pitkin seiniä. Ja tässä syksyllä olin poskiontelontulehduksessa ja kuume oli useita päiviä 39 astetta. Mieheni järjesti työhommat että pääsi tulemaan päivällä aiemmin kotiin ja hoiti myös yöt lapsia, jotka eivät todellakaan nuku yön yli.

vähän ohi aiheen,mutta ärsyttää kun puhutaan poskiontelotulehduksesta..siis moni syö turhaan antibiootin virustautiin (yleensä aina kun on flunssa, on myös poskiontelotulehdus)johon muut konstit paremmat!ab vaan pitkittää virustautia.Ja ap:lle:itse tiedät vointisi parhaiten.Voitko pyytää miestäsi nukuttamaan lapsen ja lähtemään vaikka vasta jatkoille?

Yhteistyössä