mitä tekisit tässä vaikeassa tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laulujoutsen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laulujoutsen

Vieras
olen kohta 20-vuotias nuori nainen ja olen rakastunut 31-vuotiaaseen mieheen. asun vielä kotona tai ainakin vähän aikaa ennen kuin lähden opiskelemaan. no ongelmani on isäni, joka ei hyväksy rakasta miestäni. :( hän on kieltänyt minua tapaamasta häntä, vaikka olen aikuinen. lisäksi isäni ei voi sietää tätä miestä, koska hän ei ole suomalainen ja isäni aina haukkuu häntä. enkä minä enää kestä. :'( miten pääsisin eroon tästä tilanteesta?

a) vaihdat poikaystävää
b) sanot isällesi että pappa hei, niin rakas kuin mulle ootkin, niin et sanele sitä kenen kanssa seurustelen ja kenen kanssa en, ja jos tyyli ei muutu etkä voi hyväksyä valintaani niin kiitti ja hei...

Siinäpä ne vaihtoehdot :)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
a) vaihdat poikaystävää
b) sanot isällesi että pappa hei, niin rakas kuin mulle ootkin, niin et sanele sitä kenen kanssa seurustelen ja kenen kanssa en, ja jos tyyli ei muutu etkä voi hyväksyä valintaani niin kiitti ja hei...

Siinäpä ne vaihtoehdot :)

en vaihda miesystävääni

tervetuloa maailmaan Mutta..
a)miehesi vaihtaa maisemaa pois sinun luotasi
b)sinä vaihdat maisemaa isäsi luota
c) ...isäsi vaihtaa maisemaa (tämä tuskin tulee koskaan toteutumaan )

Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Jos et ole vielä itsenäistynyt vanhemmistasi niin tuskin olet valmis parisuhteeseenkaan. Sun pitää siis tehdä valinta, kaikkea ei voi saada.

olen ollut valmis muuttamaan pois kotoa jo monta monta vuotta.

Kuinka vakavalla pohjalla teidän suhde on? Jos oot tosissas miehen suhteen niin et voi muuta kun asettaa tiukat rajat isälles ja toivoa että hän joku päivä ymmärtää että sulla on oma elämä. Sun on vaan varauduttava siihen että isä ei ehkä koskaan anna sulle anteeks ja hyväksy sun valintoja, mut sä elät omaa elämääs.

Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
Kuinka vakavalla pohjalla teidän suhde on? Jos oot tosissas miehen suhteen niin et voi muuta kun asettaa tiukat rajat isälles ja toivoa että hän joku päivä ymmärtää että sulla on oma elämä. Sun on vaan varauduttava siihen että isä ei ehkä koskaan anna sulle anteeks ja hyväksy sun valintoja, mut sä elät omaa elämääs.

suhteemme on todella vakaalla pohjalla ja olemme jopa miettineet kihloja.

Alkuperäinen kirjoittaja laulavajoutsen:
Jos et ole vielä itsenäistynyt vanhemmistasi niin tuskin olet valmis parisuhteeseenkaan. Sun pitää siis tehdä valinta, kaikkea ei voi saada.

Mutta et ole kuitenkaan muuttanut.

en ole voinut muuttaa pois kotoa. :(

Kenen katon alla asut, sen sääntöjä noudatat.

Muuta muualle ja olet vapaa tapailemaan niin paljon kuin haluat - ihan ketä haluat.
Minä sinun asemassasi etsisin ikäistäni seuraa.

Muista, että isäsi on ihan puhtaasti huolissaan tyttärestään. On riski että muutat ulkomaille kauas pois, miehesi sieppaa mahdollisesti tulevat lapsenne ulkomaille ja sinun on todella hankala saada heitä takaisin. Isät varautuvat usein pahimpaan kun on kyse omasta tyttärestä.

Mikä estää muuttamasta? Opiskella voi aina myöhemmin tai työn ohessa jos on pakko.

Itse olin ollut samanlaisessa tilanteessa,tosin äitini kanssa.Otin miehen ja äitini piti vaan kestää.Tosin eivät ole mieheni kanssa välilöissä keskenään vieläkään,vaikka ollaan oltu jo 10v naimisissa.Sääli lasten kannalta(synttärit ja perheen muut juhlat).

Mikä estää muuttamasta? Opiskella voi aina myöhemmin tai työn ohessa jos on pakko.

Isäni, hän haluaa estää minulta kaiken, miesystäväni ja elämisen. olen kärsinyt hänestä jo kohta 20 vuotta. :(

Mies ei ole muslimi... ihan eurooppalainen?? Siis onko mulla sivistyksessä aukkoja ku oon ymmästänyt että euroopassa on paljonkin muslimeja, iha jopa täällä Suomessa..

Isäni, hän haluaa estää minulta kaiken, miesystäväni ja elämisen. olen kärsinyt hänestä jo kohta 20 vuotta. :(

Isä ei voi sua estää jos et anna sille mahdollisuutta siihen. Sä olet itse vastuussa omasta elämästä ja valinnoistas. Rajojen asettaminen vanhemmille ei ole ollenkaan helppoa, tän tiedän ihan kokoemuksesta mut joskus se on vaan tehtävä. Ota vastuu omista valinnoistas ja ota riski. Joko kaikki järjestyy todella hyvin tai sitten kaikki menee vaikeimman kautta.

Ite menin nigerialaisen miehen kanssa naimisiin viiden tunnin tuttavuuden perusteella ja en ole sitä hetkeäkään katunut.

Seisooko iskä oven edessä vai onko lukinnut sut sisälle?
Miten se sun muuttosi muka estää? Olethan täysi-ikäinen.

Jaahas. Joko olet holtinen nuori, joka haluaa baitala ja pitää hauskaa, ja olla itsepäinen, ja isäsi on huolissaan. Tai olet elänyt kehnon kasvattajaisän parissa. Jotenkin itselläni alkaa aina hälytyskellot soida, kun kuulen nuoren parikymppisen seurustelevan itseään selvästi vanhemman miehen kanssa, joka vielä ei ole suomalainen. Niitä hyväksikäyttäjiä kun on ihan oikeasti olemassa. Jos olet fiksu, koulussa pärjännyt, tasapainoinen nuori, muuta omaan kämppään, pidä ehkäisy kunnossa, ja ota asiat hiljalleen tuon miehen kanssa. Kiire ei pitäisi olla mihinkään sitoutumiseen vielä tuossa iässä. Parempi katsoa kuin katua.

Yhteistyössä