Mitä tekisitte minun tilanteessani? Lapsen isä ja sen alkoholinkäyttö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Niin siis minä olen eronnut pari vuotta sitten lapseni isästä. Ja tähän asti tapaamiset ovat menneet hyvin ja olen häneen luottanut.

Tänään kaupassa törmäsin exän työkaveriin, joka sitten kertoi mulle exän tilanteesta. Nyt on kuulemma ollut parin viikon ryyppyputki päällä ja viikkoon ei ole töihin kyennyt. Soittanut vain, että ei pysty tulemaan, kun on niin humalassa. Hän sanoi, että meinaa kyllä ottaa hänet puhutteluun ja niin meinaa kyllä pomokin.

Mutta nyt siis tilanteeseen. Minua ei paskan vertaan enään kiinnosta säilyykö hänellä työpaikka, mutta lapsemme on nyt hänen matkassa monen sadan kilsan päässä mökkeilemässä. Exällä siis alkoi loma ja otti lapsen mukaan viikoksi mökille. Musta ihan hienoa, mutta nyt alkoi todella vaivaamaan tuon yhen ihmisen puheet, kuinka sille nykysin viina maistuu :(

No huoli mulla nyt tietysti on lapsesta, mutta onneksi siellä mökille on kolme muutakin aikuista ihmistä ( minun tietääkseni ) ja miehen nykyinen nainen. ( kova kyllä juomaan ) Musta tuntuu nyt tosi paskalta.

Huomenna on kyllä soitettava sinne, että miten heillä siellä menee ja saatava puhua lapseni kanssa. Mietin vain jatkoa, kun hänen luona lapsen kuuluisi olla joka toinen viikonloppu, niin miten ihmeessä noiden puheiden jälkeen uskallan lastani isälle antaa??? En voi todellakaan tietää, mitä siellä tekevät ja ovatko vaikka ihan humalassa illalla, kun lapsi nukkuu :( Mä oon ajatuksien kanssa nyt ihan sekaisin.

onko sinulla ketään joka voisi käydä kyseisellä mökillä tarkistamassa tilanteen? näintkö ex:n kun se haki lapsen? oliko olemus ihan ok?
Elä kuitenkaan usko työkaveria ihan sinisilmäisesti, mut varmasti hänen puheissaan jonkinlainen totuus on.

No kun exä hakee lapsen niin nääthän siinä onko ottanut jotain? Et voi estää isää hakemasta lasta tuon perusteella joten aika voimaton olet jos tappeluun asti viet tapaamiset. Voitko soittaa isälle ja kysyä asiasta?

Siis mitä? Ei ole töihin kyennyt ja siis kuitenkin lomalla jossain mökillä... vai oliko ryyppyputki jo ennen lomaa? Soittaisin näin iltasella mökille ja kuulostelisin mikä meininki ja jos humalassa ollaan, niin hakisin lapseni seuraavana päivänä pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Uimakanisteri:
Siis mitä? Ei ole töihin kyennyt ja siis kuitenkin lomalla jossain mökillä... vai oliko ryyppyputki jo ennen lomaa? Soittaisin näin iltasella mökille ja kuulostelisin mikä meininki ja jos humalassa ollaan, niin hakisin lapseni seuraavana päivänä pois.

mä kyl lähtisin samantien hakeen (soittasin ensin polisit paikalle, jos siel ei kukaan ole selvinpäin)..

juu minäkin soittaisin mökille, vaikka keksit jokun asian mitä soitat jos et tarkastuspuhelua kehtaa soittaa..lapselta vaikka jäänyt jotain kotiin, että pärjääkö ilman tai vastaavaa.

Siis tuonne mökille matkaa joku 400km. En itse pääse millään menemään sinne :( Eikä siellä lähelläkään asu oikein kukaan. Mutta sen varmana tiedän, että siellä on kaksi vanhempaa ihmistä, jotka eivät käytä ollenkaan alkoholia ja lapsi nukkuu heidän kanssa. Mutta käynyt nyt mietityttämään pidemmän päälle tämä juttu, että kun lapsi on niiden kanssa kaksitaan tuossa kotonansa. Että mitä siellä tapahtuu!! Ja ihan selvinpäin kyllä haki lapsen, tai ainankin itse ajoi autoa ja vaikutti ihan selvältä. Maanantaina lähtivät reissuun ja tänään vasta illalla sain kuulla tuosta, että alkanut viina maistua sille niin, että työkaverit huolissaan.

Tuntu paskalta, että miksi mulle piti siintä just nyt kertoa. Kun menin vielä kertomaan, että joo on lapsi sen exän mukana ja mulla nyt viikon loma lapsesta. Niin siihen vain kuului syvä huokaus ja sitten kertoi, miten sillä on nyt mennyt viimoset pari viikkoa. Ja mulla ei todella ole ollut hajua, että hänellä elämä nyt noin menee. En ois antanut lasta sinne mökille mukaan, en todellakaan.

Niin ja ryyppyputki oli juurikin viime viikolla, koko viikko. Ja nyt hän on siis lomalla tämän viikkoa ja maanantaina häne PITÄISI kuulemma olla töissä. Ja hän saa siellä sitten kuulla kunniansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Minkä ikäinen lapsi? Osaako kertoa itse mitä isi duunaa kun hän on isillä hoidossa?

Lapsi on nyt 3- vuotinen. Hänen puheisiin ei ole kovinkaan paljon vielään uskomista. kertonut on, että syö siellä aina makaroonia ( isän mukaan ei koskaan ) ja sitten saa mehua ja leipää. Mutta kauppaan kun menen lapsen kanssa, niin hän saattaa kaljojen kohalla sanoa, äiti, ostetaan kaljaa. Siihen, että äiti ei kyllä kaljaa osta. Eli isän kanssa kyllä kaupassa niin käynyt, että kaljaa on ostanu. Minä en osta kaljaa, kun en juo kaljaa.

Hän ei tosiaan ihan kauheesti vielä osaa kertoa, vaikka jotenkin leikin lomassa asioita vähän olen kysellytkin, että mitä hän isin kanssa tekee.

Yhteistyössä