Mitä tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yönvalo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yönvalo

Vieras
Meillä on kohta suuri perhejuhla tiedossa. Jo nyt osa sukulaisistani on jo ilmoittanut, että eivät aio osallistua kyseiseen juhlaan välimatkan takia.
Silti kyseiset sukulaiseni ovat aina odottaneet, että meidän perhe osallistuu heidän järjestämiin juhliin välimatkasta huolimatta.

Suurin osa näistä sukulaisistani ovat lapsettomia, joten ei ainakaan sen takia ole jäämässä pois juhlasta.

Kyselin asiaa äidiltäni ja hän sanoi ihan suoraan, että välimatkan takia jopa he miettivät, että osallistuvatko ollenkaan!! SIIS MITÄ?!

Oma siskoni ei osallistu siksi, koska ei voi sietää aviomiestäni. Joten hän sitten mielellään aiheuttaa mielipahaa juhlakalulle kostamalla tälle. En voi juhlakalulle sanoa, että " sori. Kummitätisi ei tule isäsi takia juhlaasi."

Olen jo vuosia kuunnellut sitä, että miten huono suku miehelläni on yms. Yksikään näistä ei jätä juhlaa väliin mistään hinnasta. En edes ymmärrä, että mistä he ovat tuon käsityksen mieheni suvusta saaneet. Turhauttavaa!!!

Meillä olisi mahdollisuus majoittaa sukulaisiani vuokramökkeihin. Me toki maksaisimme mökkien vuokrahinnan. Mutta ei, ei kelpaa!

Nyt on asiat ilmeisesti niin, että juhlaan aikoo osallistua vain juhlakalun toinen kummi sekä perhetuttu. Omat vanhempani miettivät asiaa vielä. Mieheni suku siis osallistuu mukisematta.

Olen surullinen sukuni lapsellisesta käytöksestä ja samalla myös äärettömän vihainen.

Mitä tekisitte, että tähän touhuun tulisi edes jonkinlainen järki mukaan?
Sietäisittekö vaan kaiken ja nielisitte suvun päätöksen? Miten toimisitte jatkossa?

Noh, etpä voi ketään pakottaa osallistumaan juhlaan, joten ei kai auta kuin sopetua. Asia erikseen näytätkö vihasi ja surusi ja aiotko jatkossa itse boikotoida oman sukusi juhlia "kostomielessä..."

Ymmärrän hyvin niitä jotka eivät osallistu. Inhoan itsekin kaikenlaisia juhlia, ja vältän viimeiseen asti. Häihin ja ristiäisiin menen jos kutsutaan. Onneksi jokainen saa itse valita osallistuuko vai ei. En siis tietenkään suuttuisi jos minunkaan järjestämiin juhliin ei tultaisi.

Noh, etpä voi ketään pakottaa osallistumaan juhlaan, joten ei kai auta kuin sopetua. Asia erikseen näytätkö vihasi ja surusi ja aiotko jatkossa itse boikotoida oman sukusi juhlia "kostomielessä..."

En ajatellut ihan samalle tasolle sukuni kanssa mennä. Siinäpähän näyttävät oman lapsellisuutensa, ei se minulta ole pois. Enemmän harmittaa tyttäreni puolesta. Hän ei ole suvulleni tehnyt mitään. Silti hän nyt joutuu maksamaan siitä. Niin, en minä ketään pakota tulemaan.

Mitenköhän mahtaa käydä ensi vuonna, kun keskimmäinen pääsee ripiltä.

Itse olemme pakanneet 3 lasta, koirat ja tavarat autoon ja ajettu erilaisiin juhliin. Meille on aina ollut kunnia saada kutsu juhliin. Ilmeisesti tämä kunnia on sitten ollut yksipuolista.

Vanhempani osaavat sen jalon taidon, että voivat jäädä järjestämistäni juhlista pois. Syynä on ollut mikä milloinkin. Tai sitten äitini valittaa kovaan ääneen, että tarjottava on huonoa tai on syntynyt ns. kuppikuntia ja häntä ei olla huomioitu ollenkaan. Vaikka vietimme kuopuksen ristiäisiä, äitini halusi varastaa kaiken huomion itselleen. Olihan hän sentään lapsen MUMMO.

Ja nyt tiedän etukäteen, että sieltä ovat ne muutamat tulossa. Auta armias, jos en lähetä koko suvulleni kutsukortteja lakkiaisiin, niin siitä vasta sota syntyy. Ihan sama vaikka eivät tulekaan,kutsukortti on silti lähetettävä!

Alkuperäinen kirjoittaja Yönvalo;25120034:
Itse olemme pakanneet 3 lasta, koirat ja tavarat autoon ja ajettu erilaisiin juhliin. Meille on aina ollut kunnia saada kutsu juhliin. Ilmeisesti tämä kunnia on sitten ollut yksipuolista.

Vanhempani osaavat sen jalon taidon, että voivat jäädä järjestämistäni juhlista pois. Syynä on ollut mikä milloinkin. Tai sitten äitini valittaa kovaan ääneen, että tarjottava on huonoa tai on syntynyt ns. kuppikuntia ja häntä ei olla huomioitu ollenkaan. Vaikka vietimme kuopuksen ristiäisiä, äitini halusi varastaa kaiken huomion itselleen. Olihan hän sentään lapsen MUMMO.

Ja nyt tiedän etukäteen, että sieltä ovat ne muutamat tulossa. Auta armias, jos en lähetä koko suvulleni kutsukortteja lakkiaisiin, niin siitä vasta sota syntyy. Ihan sama vaikka eivät tulekaan,kutsukortti on silti lähetettävä!

Suku on monesti pahin :| Tosi rasittavaa. Laita kutsut menemään, eivätpähän voi vinkua siitä jälkeen päin. Siskolles sanoisin painavan sanan, kun on kerran päivänsankarin kummi. Kyllä sen pitäis juhlien ajan kestää olla samassa tilassa miehes kanssa, vaikka ei toimeen tuliskaan. Kutsukaa paljon ystäviä niin ei tunnu niin pahalta se, että sukulaiset on pöljiä ja jättää tulematta.

Välimatka voi olla ihan riittävä syy.Lisäksi lakkiaiset ovat yleensä aika tylsiä juhlia, eli en lähtisi niiden takia ajamaan vaikka Turusta Ranualle. Ja takaisin. Isovanhemmille ne periaatteessa ovat "pakollise" juhlat, mutta toisaalta iäkkäämmille matkustaminen tuntuu yleensä olevan rankempaa ja vaikeempaa.

Yhteistyössä