Mitä väliä sillä on jos luottotiedot on menneet? Tuskin tulee mun elämä mihinkään muuttumaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wow
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä se hankaloittaa elämää aika lailla, ei saa autolainaa, ei asuntolainaa, eikä vissiin puhelinliittymääkään.

En mä ainakaan sellasta kontolleni haluis.

Jos sinulle ei ole sillä väliä niin ei ole.
Minulle olisi väliä jos siihen pisteeseen ajautuisin että luottotiedot menisi.
Hankaloittaa asioita turhaan ja ihminen on välinpitämätön asioistaan jos tuohon pisteeseen päästää tahallaan.

Niin siis ei saa lainaa. Mutta eipähän tarvii sitten maksella velkoja. Ja nyt kun mun tiedot on jo menneet niin ei tarvitse jatkossakaan mitään laskuja enää maksaa. Ei ne varmaan vankilaan voi sen takia ketään laittaa?

No jos tolla asenteella oot niin tuskin se paljon sua hetkauttaakaan..itse kyllä haluan saada asuntolainaa ja käyttää puhelinta.. puhelin ilman liittyymää on suht turha tiesitkös. Ja nykyään monet vuokranantajat eivät ota vuokralle luottotiedotonta, ole siinä ilman asunto sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja WoW:
Niin siis ei saa lainaa. Mutta eipähän tarvii sitten maksella velkoja. Ja nyt kun mun tiedot on jo menneet niin ei tarvitse jatkossakaan mitään laskuja enää maksaa. Ei ne varmaan vankilaan voi sen takia ketään laittaa?

Eipä vähän ajan päästä tarvitse _mitään_ palveluitakaan "ostaa", jos et niistä maksa. Eipä raha-asioita kannata sössiä. Loppuelämä on pitkä aika.

hahahha :) jossain vaiheessa ne tulevat hakemaa sulta esim telkkarin ja tietsikat ym. mutta ei niitä laskuja tarvi maksaa JOS EI HALUA :D

Ei sua vankilaan panna, mutta ulosottoon ne laskut menevät...

kuten kommenteista huomaat susta tulee toisten silmissä vähintään kolmosluokan kansalainen.
Ja toki aika monen "viranomaistahonkin" silmissä olet jopa tuomittua rikollista pahempi..

Omaan henkilökohtaiseen ihmisyyteenhän se ei vaikuta jos tosiaan ei anna sen vaikuttaa, vaikeuttaa vaan vietävästi arkisia asioita..

Voi vaikuttaa myös työn saantiin. Mun työpaikassa tarkastettiin luottotiedot, jotta duuniin pääsi. Tietenkin mun luvalla ne kattoivat. Ja hankaloittaa myös niin paljon muita asioita että mulle se olis katastrofi:D Haluan oman talon ja auton ja kännykkäliittymän ja ja ja...elää niin kuin normaalit ihmiset:D

Mun mielestä ihminen jolta on mennyt luottotiedot on laiska ja saamaton..mullekin on monasti pankista toitotettu että jos sellainen tilanne on, ettei pysty maksamaan, kannattaa ottaa yhteyttä ja alkaa sovittelemaan. Keskustelulla yleensä saadaan soviteltua maksuaikaa. Ja mitähän se sitten esim. työnhaussa kertoo työnantajalle ihmisestä jos on luottotiedot menneet..itselle tulee mieleen puuttelliset sosiaaliset taidot omaava laiska ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja ceres:
No jos tolla asenteella oot niin tuskin se paljon sua hetkauttaakaan..itse kyllä haluan saada asuntolainaa ja käyttää puhelinta.. puhelin ilman liittyymää on suht turha tiesitkös. Ja nykyään monet vuokranantajat eivät ota vuokralle luottotiedotonta, ole siinä ilman asunto sitten.

Kyllä prepaid-liittymän saa, vaikka luottotiedot olisivat menneet. Mutta jossakin vaiheessa oikeasti voi harmittaa, kun alkuperäinen velka on moninkertaistunut ja ulosotossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos elät täyttä ruvun elämää, niin eihän se silloin vaikuta muuten kuin varmistamalla, että pysyt jatkossakin rupujen paarialuokassa.

Jatkossakin pysyt siellä kaupungin vuokra-asuntoslummissa, jossa jonotat tukipäivisin pankkiautomaatille. Sieltä sitten saat automaattikortillasi nostaa rahaa, jos eivät ole pienet setelit automaatista loppu. Sitten voit seteliesi kanssa jonottaa ärrälle ostamaan puheaikaa prepaid-korttiisi, jotta voit taas soitella Jampalle muutakin kuin häläreitä. Koeta pysyä pystyssä vielä baareilun jälkeenkin, sillä olet tuomittu tyytymään lähiterkkarin melkein valmiisiin virolaisiin keikkalääkäreihin, jotka kyllä puhuvat auttavaa suomen kieltä.

Oletteko kuulleet prepaid-liittymistä? Ja ulosottomies ei todellakaan tule hakemaan mitään telkkareita ym. irtaimistoa. Muistathan, että eläke on sitten ulosotto kelpoista. Kyllähän se elämää hankaloittaa, jos ei luottotietoja ole.

Kyllä mua ainakin häiritsis ja paljon! Eihän siitä tulis mitään, kun ei sais puhelinliittymää, nettiä, asuntolainaa, vakuutuksia ym. ilman että maksaa hirveet kasat rahaa vakuudeks. Eikä se vakuuskaan aina riitä.

Jos elät täyttä ruvun elämää, niin eihän se silloin vaikuta muuten kuin varmistamalla, että pysyt jatkossakin rupujen paarialuokassa.

Jatkossakin pysyt siellä kaupungin vuokra-asuntoslummissa, jossa jonotat tukipäivisin pankkiautomaatille. Sieltä sitten saat automaattikortillasi nostaa rahaa, jos eivät ole pienet setelit automaatista loppu. Sitten voit seteliesi kanssa jonottaa ärrälle ostamaan puheaikaa prepaid-korttiisi, jotta voit taas soitella Jampalle muutakin kuin häläreitä. Koeta pysyä pystyssä vielä baareilun jälkeenkin, sillä olet tuomittu tyytymään lähiterkkarin melkein valmiisiin virolaisiin keikkalääkäreihin, jotka kyllä puhuvat auttavaa suomen kieltä.

Ihana! :)

*juoksee itse äkkiä laskuja maksamaan...*

Alkuperäinen kirjoittaja Neiti X:
Kaupungin vuokra-asunnon saa aina, vaikka olisi luottotiedot menneet. Tosin, jos hankkinut itselleen joskus häädön kaupungin vuokra-asunnosta niin sitten on kusessa.

Ei tosin kannata kuvitella, että saa asua sellaisessa vuokratalossa, missä ei haise virtsa ja öisin kuulu kun naapurin rouva ottaa turpaansa. :) Mutta kodittomaksi Suomessa ei tietenkään laiteta, vaan kootaan kyseiset henkilöt samaan taloyhtiöön.

Mutta mulla on kyllä electron kortti. Sillä pystyy maksamaan! Ei tarvitte niitä seteleitä jonottaa!

Yhteistyössä