Mitä väliä sillä on jos luottotiedot on menneet? Tuskin tulee mun elämä mihinkään muuttumaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wow
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kuin vanha sä oot. Moni nuori ihminen ajattelee just noin, mutta katuu vanhemmiten sitten, kun ne muutaman sadan euron laskut on muuttuneent tuhansiksi.
Ehkä kuitenkin joskus haluat mennä töihin ja tienatakkin siitä itsellesi eikä ulosottomiehelle.

Mä olen 22 vuotta, eli en mikään teini kuitenkaan ja ymmärrän kyllä elämän realiteetit! En vain ymmärrä tälläisiä keksimällä keksittyjä rekistereitä jotka lokeroivat ihmiset!

Alkuperäinen kirjoittaja WoW:
Kuin vanha sä oot. Moni nuori ihminen ajattelee just noin, mutta katuu vanhemmiten sitten, kun ne muutaman sadan euron laskut on muuttuneent tuhansiksi.
Ehkä kuitenkin joskus haluat mennä töihin ja tienatakkin siitä itsellesi eikä ulosottomiehelle.

Mä olen 22 vuotta, eli en mikään teini kuitenkaan ja ymmärrän kyllä elämän realiteetit! En vain ymmärrä tälläisiä keksimällä keksittyjä rekistereitä jotka lokeroivat ihmiset!

No raha ja omaisuus pitää tienata ihan itse. Velaksi ei voi elää, vertaa Kreikan taloustilanne. Kaikki lainat täytyy aina jossain vaiheessa maksaa pois. Ja jos ei maksa, on saamaton p*ska.

Siis sinä olet teini vielä,ainakin minun ikäpuun mukaan.
Ja tekstistä huomaa ettei nuo 22 vuotta ole tuonut juurikaan mitään mukanaan siis järkeen.

No vaikka ap:n ajatusmaailma on aika yksinkertainen, niin on näköjään monen muunkin tässä ketjussa. Ensinnäkään kaikki kaupungin vuokra-asunnoissa (jotka siis eivät suinkaan ole mitään "sossunasuntoja") asuvat eivät ole juoppoja, työttömiä, luottotiedotomia. Meidän edellisessä kaupungin vuokrarivarissa, oli kaikki naapurit (7 asuntoa) työssä käyviä lapsiperheitä. Yksikään ei ollut alkoholisti, luottotiedoista en tiedä. Kaikki kun ei halua ottaa asuntolainaa ja ostaa omaa asuntoa. Multa ei ole yhdessäkään työhaastattelussa kysytty luottotietoja, eikä kyllä työkaveritkaan ole kysyneet, enkä minä niiltä. Jotenkaan en usko että pelkästään se, ettei ole luottotietoja, tekis ihmisestä laiskan. Autoon saa luottotiedotonkin liikennevakuutuksen jos maksaa koko vuoden etukäteen. Mitään omia liittymiä (netti, puhelin) ei taida saada, mutta prepaid-liittymiä saa muualtakin kuin ärrältä :D. Ja visa electronin saa kyllä jokainen, ja sitä käyttää myös moni luottotiedollinenkin.
Kyllä mä kuitenkin itse viimeseen asti pidän kiinni että luottotiedot on kunnossa, mun elämää se ainakin haittais todella paljon. Mun miehellä ei ole luottotietoja, ja kyllä niin vitutti kun iso osa palkasta meni ulosottoon. Sain sen sitten passitettua hoitamaan asiansa, vielä olis muutama tonni jäljellä. Kaikki lainat, vakuutukset, autot, talo yms on yksin mun nimissä, ja kyrsii kun mun pitää hoitaa kaikki asiat, mies ei voinut edes öljyä tilata kun ei ole luottotietoja.

Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20 harmaana:
eikö häiriö luottotiedoissa pysy henkilöillä 3 vuotta? Vai 5 vuotta? jos siis on saanut asiansa hoidettua. Ja eikö sen jälkeen ole taas "puhdas"?

Jos on lainansa pois maksanut, niin sit on viiden vuoden päästä "puhdas".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos elät täyttä ruvun elämää, niin eihän se silloin vaikuta muuten kuin varmistamalla, että pysyt jatkossakin rupujen paarialuokassa.

Jatkossakin pysyt siellä kaupungin vuokra-asuntoslummissa, jossa jonotat tukipäivisin pankkiautomaatille. Sieltä sitten saat automaattikortillasi nostaa rahaa, jos eivät ole pienet setelit automaatista loppu. Sitten voit seteliesi kanssa jonottaa ärrälle ostamaan puheaikaa prepaid-korttiisi, jotta voit taas soitella Jampalle muutakin kuin häläreitä. Koeta pysyä pystyssä vielä baareilun jälkeenkin, sillä olet tuomittu tyytymään lähiterkkarin melkein valmiisiin virolaisiin keikkalääkäreihin, jotka kyllä puhuvat auttavaa suomen kieltä.

Mutta mulla on kyllä electron kortti. Sillä pystyy maksamaan! Ei tarvitte niitä seteleitä jonottaa!

Nautihan siitä hienosta Electronista sitten sen viimeiseen voimassaolopäivään saakka! ;)

Electronin saa vaikka ei olisi luottareita. Ainakin mutsillani on electron vaikka sillä ei luottiksia olekkaan

Jos elät täyttä ruvun elämää, niin eihän se silloin vaikuta muuten kuin varmistamalla, että pysyt jatkossakin rupujen paarialuokassa.

Jatkossakin pysyt siellä kaupungin vuokra-asuntoslummissa, jossa jonotat tukipäivisin pankkiautomaatille. Sieltä sitten saat automaattikortillasi nostaa rahaa, jos eivät ole pienet setelit automaatista loppu. Sitten voit seteliesi kanssa jonottaa ärrälle ostamaan puheaikaa prepaid-korttiisi, jotta voit taas soitella Jampalle muutakin kuin häläreitä. Koeta pysyä pystyssä vielä baareilun jälkeenkin, sillä olet tuomittu tyytymään lähiterkkarin melkein valmiisiin virolaisiin keikkalääkäreihin, jotka kyllä puhuvat auttavaa suomen kieltä.

Mulla on ollu uhkana luottotietojen menetys, en ole kuitenkaan niitä menettänyt. En asu kunnan vuokra-asunnossa, enkä ole koskaan harrastanut baarielämää, ei kiinnosta. Lääkärissä käyn työterveydessä ja minulla on mukava lääkäri siellä.

eikö häiriö luottotiedoissa pysy henkilöillä 3 vuotta? Vai 5 vuotta? jos siis on saanut asiansa hoidettua. Ja eikö sen jälkeen ole taas "puhdas"?

3 vuoden, ja jos velkoja ilmoittaa asiakastietoon että velka on maksettu niin 2 vuoden.

Minä ihmettelen kun monella on luottotiedot menneet. Itse olen maksanut laskuni mm. kolme viikkoa myöhässä, saanut kaksi muistutusta ennen maksamista jne. eli todella retuperälle olen itseni päästänyt. Mutta silti: luottotiedot ovat puhtaat, vieläkin! Joka ikinen maksun perijä on suostunut mm. lykkäämään maksupäivää, ottamaan vastaan maksun erissä (tällä hetkellä maksan 9?/kk yhtä laskua) jne. Eikä minulle olla vihaisia, todettu vaan että asiat on aina mahdollista järjestää jotenkin...

Niin että kun perintätoimistotkin välttelevät oikeuteen menoa viimeiseen asti, aika paljon saa sössiä ennenkuin luottotiedot menevät.

Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
Minä ihmettelen kun monella on luottotiedot menneet. Itse olen maksanut laskuni mm. kolme viikkoa myöhässä, saanut kaksi muistutusta ennen maksamista jne. eli todella retuperälle olen itseni päästänyt. Mutta silti: luottotiedot ovat puhtaat, vieläkin! Joka ikinen maksun perijä on suostunut mm. lykkäämään maksupäivää, ottamaan vastaan maksun erissä (tällä hetkellä maksan 9?/kk yhtä laskua) jne. Eikä minulle olla vihaisia, todettu vaan että asiat on aina mahdollista järjestää jotenkin...

Niin että kun perintätoimistotkin välttelevät oikeuteen menoa viimeiseen asti, aika paljon saa sössiä ennenkuin luottotiedot menevät.

Tätä minäkin olen ihmetellyt..taitaa olla aika huonosti asiat elämässä jos tuohon pisteeseen päätyy :(

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:

3 vuoden, ja jos velkoja ilmoittaa asiakastietoon että velka on maksettu niin 2 vuoden.

niin jos on kyse yhdestä merkinnästä. Mutta jos merkintöjä on enemmän kuin yksi on merkintä voimassa maksusta huolimatta siihen asti kuin alunperinkin oli. Esim minä olen maksanut kaikki velkani 2 v sitten ja silti merkinnät on voimassa vielä 1,5 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Teistä ei taida kovin moni tuntea yhtään luottotiedotonta ihmistä... ( nyt tulee kauhee letka kirjotuksia, joissa toitotetaan kuinka ei sellasia haluaisi tunteakkaan, heh)

Ei tunne mutta esim. Rollolainen on sellainen ja miehensä kans.

Ei se kannata ainakaan töihin mennä jos on velkaa rajattomasti. Mitä hyötyä siitä on jos käy töissä ja pidätetään aika suuri summa palkasta. Ei muuta kuin laakereille lepäämään.

Ei ne sen kummemmin ketään lokeroi. Fakta vain on se, että luottotiedot menevät, jollei osaa/pysty talousasioitaan hoitamaan. Sittenpä myyjät tms. saavat tiedon, ja jokaisen oma asia sitten on, luottaako sinuun vai ei.

Yhteistyössä