mitäs mieltä ootte tälläisestä?(mies ja ryyppyreissu)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pirttihirmu(ko?)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24048261]taitaa sua suututtaa enemmänkin se, ettet pääse mukaan ?[/QUOTE]
Kyllä minua enemmän ärsyttäisi se, jos pitää vetää niin perskännit, että seuraava aamu ja päivä menee krapulassa maatessa ja näin ollen jää sovitut asiat hoitamatta. Ja kun ne sovitut asiat ei sen kummempia ole kuin käydä kaupassa ostamassa viimeiset ruoat ennen juhlapyhiä.

no siis siellä on vaan mun mies ja sen kaveri,ovat kaverin kotona,menevät ehkä johonki jos menevät,mun kanssa ei voinu tulla viime eikä edellis viikonloppuna viihteelle vaikka pyysin,musta ei oo kivaa et juhannusaatto menee siihen et se potee kauheeta darraa,meillä oli pieniä suunnitelmia eli oltas menty mökille grillailemaan ja viettämään sinne aikaa,eikä mua haittaa etten päässy mukaan ja juu olen jonninverran mustasukkanen mut musta se on normaalia ja vähän pitää ollakin jos toisesta välittää.

Höpö höpö, me ollaan oltu 10 vuotta onnellisesti yhdessä ilman mustasukkaisuutta, joka estää toisen pääsyn kavereiden kanssa illanviettoon. Meillä on senklin edestä sitä luottamusta. Kyllä mä tietysti ymmärrän, että ei sille mitään voo, mutta koitapa ajatella toistakin. miten tukahduttavaa tuollainen on jos sen harvan kerran kun on innostusta lähteä johonkin, toinen alkaa itkemään ja estelemään. Ajattele vaikka omalle kohdalle, kun olet kaverisi kanssa jotain kivaa sopinut ja toinen melkein roikkuu lahkeessa. Voit kyllä mielestäni pohtia onko se normaalia. Ei se krapulöa varmastikaan teidän mökkijuhannusta haittaa, itse en ole niin krapulaista ihmistä koskaan nähnytkään, että siitä kärsisi joku rauhallinen mökkiviikonloppu mitenkään suuresti. Nukkukoon kun olet töistä ja lepäilkööt. Iltaa kohti sitten ukkoa ylös ja vietätte yhdessä juhannusta.

Voi vitjat mitä marinaa. Olis ne salaatit jääny meiltäkin kauppaan, jos en olisi äsken pakannut muksua rattaisiin ja lähtenyt kauppaan kävellen vaikka vettä tuli kuin Esterin perseestä vaakatasossa. Jos ottaisit ihan lenkkeilyn kannalta ja nautisit siitä että saat mennä ilman ukkoa rauhassa kauppaan!?

ja juu olen jonninverran mustasukkanen mut musta se on normaalia ja vähän pitää ollakin jos toisesta välittää.

Tuo on niitä fraaseja, joita en voi mitenkään ymmärtää. Kuinka voi negatiivinen, kuluttava ja itseluottamuksen puutetta ilmentävä tunne olla normaalia ja jopa toivottavaa? Melkein sama kuin sanoisi vihan tai kateuden olevan välttämätöntä hyvässä parisuhteessa.

Meille tuli kaikki jussin kuormat viime yönä. Eli se salaatti jonka sä ostat huomenna on sitä samaa salaattia jota sä olisit tänäänkin ostanut, ihan yhtä vanhaa (tai tuoretta, ihan miten vaan). Tänään päivällä tai huomenna ei ainakaan S-Marketeihin tule keskusvarastolta enää yhtään tavaraa. Nahistuttaako se teidän jääkaappi ne salaatit?

Ot, juhannusaatto ei ole arkipyhä.

Kyllä minua enemmän ärsyttäisi se, jos pitää vetää niin perskännit, että seuraava aamu ja päivä menee krapulassa maatessa ja näin ollen jää sovitut asiat hoitamatta. Ja kun ne sovitut asiat ei sen kummempia ole kuin käydä kaupassa ostamassa viimeiset ruoat ennen juhlapyhiä.

mun mielestä on tosi surullista, että nuoret ihmiset? ajattelee noin elämästä. Että joku aamupäivän kaavailtu kauppa-asia on niin pyhä, ettei voi toinen tehdä mitään spontaania, kuten lähteä hauskaa pitämään ystävien kanssa. Siwat on auki huomennakin ja abc, kyllä te jostain sitä salaattia saatte. Mä en jaksa uskoa, että tuo on edelleenkään se suurin syy. Ja jos on, niin surullista. Ei voi olla noin tarkkaa kuka käväisee salaattiostoksilla kaupassa ja mihinkä aikaan. Erijuttu jos se olisi jatkuvaa, niin tokihan sellaiseen kyllätyisi jos aina menee suunnitelmat uusiksi. Mutta haloo, joskus? Eikö elämässä saa tapahtua kerrankin mitään sellaista, mitä ei ole tyyliin ennalta kirjallisesti sovittu ja yhdessä allekirjoitettu. Mä uskon, että tuo tuollainen tulee koitumaan monenkin suhteen lopuksi jossainvaiheessa elämää. Kuulostaa erittän ahdistavalta.

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
mun mielestä on tosi surullista, että nuoret ihmiset? ajattelee noin elämästä. Että joku aamupäivän kaavailtu kauppa-asia on niin pyhä, ettei voi toinen tehdä mitään spontaania, kuten lähteä hauskaa pitämään ystävien kanssa. Siwat on auki huomennakin ja abc, kyllä te jostain sitä salaattia saatte. Mä en jaksa uskoa, että tuo on edelleenkään se suurin syy. Ja jos on, niin surullista. Ei voi olla noin tarkkaa kuka käväisee salaattiostoksilla kaupassa ja mihinkä aikaan. Erijuttu jos se olisi jatkuvaa, niin tokihan sellaiseen kyllätyisi jos aina menee suunnitelmat uusiksi. Mutta haloo, joskus? Eikö elämässä saa tapahtua kerrankin mitään sellaista, mitä ei ole tyyliin ennalta kirjallisesti sovittu ja yhdessä allekirjoitettu. Mä uskon, että tuo tuollainen tulee koitumaan monenkin suhteen lopuksi jossainvaiheessa elämää. Kuulostaa erittän ahdistavalta.

no kai mä sinne kauppaan menisin huomenna jos en olisi toissä!! ja täällä ei edelleenkään oo mitään abc- huoltamoita. ja musta se et se eka lupas käydä kaupassa perjantaina kunhan teen sille ostos listan mut sit tuli yks kaks tää meno sille ja siinä meni sit se kaupankäynti.

Alkuperäinen kirjoittaja Veemäinen;24048379:
Tuo on niitä fraaseja, joita en voi mitenkään ymmärtää. Kuinka voi negatiivinen, kuluttava ja itseluottamuksen puutetta ilmentävä tunne olla normaalia ja jopa toivottavaa? Melkein sama kuin sanoisi vihan tai kateuden olevan välttämätöntä hyvässä parisuhteessa.

No pieni mustasukkaisuus on ihan tervettä.

jotku tuntuu nyt aatttelevan et tässä on kyse niistä hemmetin salaateista mutta ei, kun tässä on kyse siitä et se lähtee näin juhannuksen alla ryyppyreissulle ja meidän,joskin pienet,suunnitelmat unohtu samantein.

Että joku aamupäivän kaavailtu kauppa-asia on niin pyhä, ettei voi toinen tehdä mitään spontaania, kuten lähteä hauskaa pitämään ystävien kanssa.
En ole missään välissä ollut kieltämässä juhlimaan lähtöä. Hauskaa saa lähteä pitämään spontaanisti milloin vain, jos osaa myös arvostaa tätä vapauttaan. Jos juhlia seuraavalle päivälle on sovittu esim. käynti kaupassa, siellä juhlissa (vaikka juhlisi vain kerran sadassa vuodessa) pitää osaa käyttäytyä niin, että pystyy sen annetun tehtävän hoitamaan.
Ahdistu siinä sitten vapauteesi.

En ole missään välissä ollut kieltämässä juhlimaan lähtöä. Hauskaa saa lähteä pitämään spontaanisti milloin vain, jos osaa myös arvostaa tätä vapauttaan. Jos juhlia seuraavalle päivälle on sovittu esim. käynti kaupassa, siellä juhlissa (vaikka juhlisi vain kerran sadassa vuodessa) pitää osaa käyttäytyä niin, että pystyy sen annetun tehtävän hoitamaan.
Ahdistu siinä sitten vapauteesi.

Kuule ei minua onneksi ahdista, meillä ei joku suunniteltu salaatinhaku-reissu ole mitkään itkun paikka sentään jos ei mene niinkuin strömsössä. Toinen voi käydä kaupassa jos toinen nukkuu, minulla on ajokortti itsellänikin, olenhan itsenäinen nainen, enkä tarvitse aviomiestäni käsikynkkään jokapaikkaan kotioa jonnekin lähtiessä :) Nukkukoon uniaan silläaikaa kun käyn kaupassa, jos on tosiaan ollut ystäviään tapaamassa. Onneksi itselläni on sama vapaus, eikä meidän elämä ajaudu kriisiin mistään salaattireissujen mönkäänmenemisistä.

• Tykkää
[QUOTE="sama";24048509]Kuule ei minua onneksi ahdista, meillä ei joku suunniteltu salaatinhaku-reissu ole mitkään itkun paikka sentään jos ei mene niinkuin strömsössä. Toinen voi käydä kaupassa jos toinen nukkuu, minulla on ajokortti itsellänikin, olenhan itsenäinen nainen, enkä tarvitse aviomiestäni käsikynkkään jokapaikkaan kotioa jonnekin lähtiessä :) Nukkukoon uniaan silläaikaa kun käyn kaupassa, jos on tosiaan ollut ystäviään tapaamassa. Onneksi itselläni on sama vapaus, eikä meidän elämä ajaudu kriisiin mistään salaattireissujen mönkäänmenemisistä.[/QUOTE]
Jos lukisit tarkemmin, huomaisit, ettei kyse ole yhdestä salaatista vaan periaatteesta. Lisäksi ap:n tilanteessa voi olla hankala löytää sitä evästä juhlapyhäksi, jos on kauppojen aukioloajan töissä, asuu jossain korvessa, eikä ole autoa.
Ja kyllä, minua edelleen ottaisi päähän, jos joutuisin narskuttamaan koko juhannuksen grillimakkaraa, koska vaimo ei olisi pystynyt krapulan vuoksi käymään sovitulla kauppareissulla, kun itse olen aaton töissä.

Jos lukisit tarkemmin, huomaisit, ettei kyse ole yhdestä salaatista vaan periaatteesta. Lisäksi ap:n tilanteessa voi olla hankala löytää sitä evästä juhlapyhäksi, jos on kauppojen aukioloajan töissä, asuu jossain korvessa, eikä ole autoa.
Ja kyllä, minua edelleen ottaisi päähän, jos joutuisin narskuttamaan koko juhannuksen grillimakkaraa, koska vaimo ei olisi pystynyt krapulan vuoksi käymään sovitulla kauppareissulla, kun itse olen aaton töissä.

En voisi tämän tarkemmin lukea, kyllä mulle todellakin on tuo sinun periaatteellisuutesi jäänyt päähän. Se on vaan jotenkin niin mielestäni ahdistavaa. Okei. Hyvä, että on periaatteita, mutta joustavuudestakaan ei elämässä hirveästi haittaa koidu. Voidaanhan me nyt jossitella tähän tilanne, jossa ap asuu autiolla saarella, jonne tulee kerran vuoteen vene hakemaan salaattia ja tämä on nyt sitten huomenna juhannusaattona toteutumassa. En vaan jaksa uskoa, että keskimäärin ihmiselämä voi olla noin hankalaa, että kaikki on nyt kiinni siitä salaatista huomenna. Mä en edes usko, että se on syy tässä, vaan jokin muu. Toisekseen, jos se salaatti on kaavailtu saatavaksi huomenna, niin kyllä se varmaan saadaan huomenna, vaikka ap olisi se ajokortiton nainen perämetsästä, jonka ainoa toivo on odottaa, kun mies vie rouvan kylille ostoksille. Mies varmaan vie hänet sinne kyulille huomenna, kun ovat mökille lähdössä. Ei kai sitä nyt mikään krapula estä. Mikä mättää?

Mutta hetkinen nyt, eihän se ole vielä mitenkään varmaa, että mies on täysin krapuloissaan huomenna, tai tulee vasta alkuillasta kotiin.. nämähän ovat vain ap:n OLETUKSIA. Voihan olla, että mies juhlinnasta huolimatta pitää kiinni sovitusta kauppareissusta ja tämä kaikki vaahtoaminen ja parkuminen on ihan turhaa.

- aika monen vastaajan mielestä ryyppyreissu tuntuu olevan pyhä asia, siitä ei saa mormottaa

- aika moni olettaa, että huomenna mies on pois pelistä, ihanko siksi, että aloittaja tuntui olevan asiasta niin varma (mulla menis heti sukset ristiin sellasen miehen kanssa, joka ei "ryyppyillan" jälkeen olis aamulla pelikunnossa - mut mä oonki niuho)

- pietään peukkuja, että mies on huomenna kauppakunnossa, ei kai se enää mikään teini ole enää, ja tietää pelivaransa

- aika monen vastaajan mielestä ryyppyreissu tuntuu olevan pyhä asia, siitä ei saa mormottaa

- aika moni olettaa, että huomenna mies on pois pelistä, ihanko siksi, että aloittaja tuntui olevan asiasta niin varma (mulla menis heti sukset ristiin sellasen miehen kanssa, joka ei "ryyppyillan" jälkeen olis aamulla pelikunnossa - mut mä oonki niuho)

- pietään peukkuja, että mies on huomenna kauppakunnossa, ei kai se enää mikään teini ole enää, ja tietää pelivaransa
Juu koska aika moni viettää ihan normaalia rentoa perhe-elämää, jolloin mutaman kerran vuoteen tapahtuva (hui kauheaa) ryyppyreissu ei mullista elämää suuremmin, eikä häiritse kaupparutiineja. Eikä tee elämästä helvettiä. Pitäisikö mun nyt tehdä elämästäni jokun farssi jos mieheni päättää lähteä vaikka synttäreitään juhlimaan ensikuussa , oltuaan edellisen kerran baarissa viimevuonna. Ja ihan vaan siksi, että mä en saa krapulapäivänä perunoita klo 12.10 sovitusti hymyilevä aviomies käsikynkässä, vaan käymmekin ostamassa perunat klo 13, vähän väsyneempi ukkeli autossa sen synttäripäivän kunniaksi. juu siis ilmanmuuta, älkää päästäkö vaan niitä siippojanne koskaan ikinä juhlimaan, ettei elämä häiriinny, sehän se on normaalia. Varsinkaan juhannuksena, sillä ainahan voi vedota, että miksei mene jokin parempi ajankohta ja taas itkeä miten suunniteltu roskapussien vienti myöhästyy krapulan takia puolella tunnilla, ja kannattaahan se nyt ihan vaan nyrpistellä jo periaatteenkin nimissä.

• Tykkää
[QUOTE="vieras";24049081]Ja ihan vaan siksi, että mä en saa krapulapäivänä perunoita klo 12.10 sovitusti hymyilevä aviomies käsikynkässä, vaan käymmekin ostamassa perunat klo 13, vähän väsyneempi ukkeli autossa sen synttäripäivän kunniaksi.[/QUOTE]
Nyt ei ole kyse siitä, että saatko sinä ne perunat siippas kanssa haettua krapulapäivänä klo 12.10 vai klo 13, vaan siitä, että tarviiko siellä rymyämisreissulla vetää itsensä siihen kuntoon, ettei saa hoidettua ennalta lupaamiaan vähäisiäkään asioita hoidettua seuraavana päivänä. Ja jos ap todella asuu jossain hornan tuutissa, niin sitten jää ne kasvikset kokonaan väliin perjantaina ja lauantaina pelkkää makkaraa mutustellessa. Ei maailma siihen kaadu, mutta kai sitä sen verran voi ottaa huomioon toisenkin, jos kerran on lupa lähteä rellestämään.

Jos ap ei olisi menettänyt hermojaan kaupassa ja marssinut ulos, olisi nyt kaikki tavarat ostettu. Millä ap meni tänään töihin, jos ei autoa ole? Bussilla? Eikö eilen olisi voinut sillä käydä kaupassa, vai eikö enää ajanut vuoroja illalla?

Ongelma ei enää olekaan salaatit, joista ap alkuun meuhkasi, vaan miehen juhlinta ilman häntä. Normaaliako?

[QUOTE="vieras";24049237]Nyt ei ole kyse siitä, että saatko sinä ne perunat siippas kanssa haettua krapulapäivänä klo 12.10 vai klo 13, vaan siitä, että tarviiko siellä rymyämisreissulla vetää itsensä siihen kuntoon, ettei saa hoidettua ennalta lupaamiaan vähäisiäkään asioita hoidettua seuraavana päivänä. Ja jos ap todella asuu jossain hornan tuutissa, niin sitten jää ne kasvikset kokonaan väliin perjantaina ja lauantaina pelkkää makkaraa mutustellessa. Ei maailma siihen kaadu, mutta kai sitä sen verran voi ottaa huomioon toisenkin, jos kerran on lupa lähteä rellestämään.[/QUOTE]

Ja paskat, se ei toiselle kuulu millaiseen kuntoon toinen itsensä juo ystävien seurassa ollessaan sen kerran kun on juhlimassa. Ihmisillä on suhteenkin aikana myös itsemääräämisoikeus edes jossain asioissa. Tuollainen asia, kuten alkoholiannosten määrä sillä aikaa kun toinen on poissa ei mielestäni kuulu millääntapaa toiselle, ellei se ala olla jatkuvaa. Tottakai ongelmaperheissä ymmärrän sen huolen ja se on varmaan ihan aiheellista pelätä missä kunnossa toinen on seuraavana aamuna. Ja toisekseen nämä kaikki kauhukuvathan on täällä ap:n olettamia, emme me tiedä kuinka se mies on siellä juhlinut.

Kuitenkaan kukaan ei omista sitä toista ihmistä, ei vaikka kuinka haluaisi. Joka kerta ei ole pakko ottaa aina toista ensisijaisesti huomioon, vaan ihminen saa joskus olla myös ITSEKÄS ja elää myös omaa elämäänsä. Kun nyt ei puhuttu mistään juomaongelmasta, vaan aika harvoin tapahtuvasta juhlmimisesta. Ja se toisen huomioonottaminen ei ollut sen kummempaa kuin kaavailtu kauppaan meno. Edelleenkään vaikka kuinka vääntäisitte tästä nyt jonkun pyhän periaatteen. Ymmärtäisin, jos ap olisi lähdössä vaikkapa ciikkokausiksi jonnekin työkomennukselle ja tovoisi, että toinen pyhittää taas eilisenkin illan hänen kanssaan tai vastaavaa. Mutta haloo, se ei edelleenkään ole kuin se kauppareissu.

Onko se niin hirveän vaikeaa joskus joustaa parisuhteessa? Antaa toiselle vähän omaa tilaa omien ystävien kanssa ja antaa sen reppanan jopa päättää monta annosta alkoholia juo..? Äkkiäkös tuollainen suhde menee siihen, että ne miehet on teille kuin yksi lapsista, jota määräillään, pomotellaan, on kotiintuloaikaa ja rajoituksia, sitten ihmetellään miksei se kohta äitiään halua.

[QUOTE="vieras";24051169]Jos ap ei olisi menettänyt hermojaan kaupassa ja marssinut ulos, olisi nyt kaikki tavarat ostettu. Millä ap meni tänään töihin, jos ei autoa ole? Bussilla? Eikö eilen olisi voinut sillä käydä kaupassa, vai eikö enää ajanut vuoroja illalla?

Ongelma ei enää olekaan salaatit, joista ap alkuun meuhkasi, vaan miehen juhlinta ilman häntä. Normaaliako?[/QUOTE]

Mut ei niitä salaatteja olis silti voinut ostaa kun vasta tänään kun ne nahistuu päivässä. Ja älä väitä ettei teillä nahistu kun ap:lla nahistuu ;)

Ja joo taitaa se ongelma oikeasti olla se että ap on hullun mustasukkainen, mut ei halua myöntää sitä joten sit nillittää joka ikisestä pikku asiasta.

Kyllä tuossa on kyseessä pelkästään ap:n kontrollintarve.
Ap olisi voinut ostaa ne pupun ruoat ensimmäisellä kaupareissulla tai sitten käydä silloin illalla ostamassa ne itse. Ja suurin osa ihmisistä käy kaupassa vaikka sataa ja tuulee, varsinkin jos on kiukkuinen niin mikään ei "viilennä" yhtä mukavasti kuin topakka kävelyreissu kauppaan. Ja ap olisit saanut siitä loistavan lisäsyyn valittaa miehellesi kun olisit joutunut miehen vuoksi käydä hakemassa ne puuttuneet ruoat ja vielä huonossa säässä.
Ja sitten ap:llä ei olisi ollut muuta syytä mäkättää miehellä kun sen miehen mahdollinen krapula. Joka ei olisi alkuperäisissä olosuhteissa mahdollisesti kestänyt edes kauaa joten juhannusta olisi ollut jäljellä.
Mutta kerta piti alkaa riehumaan niin lopputulos oli mikä oli..

Yhteistyössä