|O |O |O
En jaksakkaan, mutta silti roudaan...
Mä näen asian niin, että kun lapsilla on muutakin tekemistä kuin kavereitten kanssa r-kioskin kulmilla syljeskely, kaikki vaiva on sen arvoista.
Saati että lapset nauttivat tekemisistään, saavat kavereita, mielekästä tekemistä, taitoja ja jos vaikka mitä harrastuksen kautta.
Isommat kulkevat itsekseen, tietenkin, mutta pienempänä on kuskattava, osallistuttava, niin tunteihin kuin leireihin.
Toisaalta, mä en ymmärrä ihmisiä, jotka eivät omaa laiskuuttaan viitsi osallistua lastensa harrastuksiin..
Lapsen harrastus on lapsen harrastus, miksi minun pitäisi siihen osallistua.
Ja miten niin laiskuuttaan. Minulla ei ainakaan ole yksinkertasesti energiaa sellaiseen. Varsinkin jos käy töissäkin.
Olen itse introvertti eli tykkään olla kotona ja ihmisten seura rasittaa ja energiaa ei ole joka asiaan.
Haluan myös elää rentoa elämää enkä mitään kiireistä riehumista mitä monet näyttää elävän (ei ihme että tulee burnout niille ).
En ymmärrä miksi ihmiset hankkii itellensä tuon ruuhkavuosimentaliteetin jossa elämä on jatkuvaa ruuhkaa ja riehumista.
Jos minä raahaisin tätä yhtä lastani moneen harrastukseen ja vielä osallistuisin niin alkasin voida tosi huonosti ja silloin en voisi olla niin hyvä äiti lapselleni. Oma hyvinvointi on tärkeää jotta jaksaa olla niin hyvä äiti kun pystyy.
En oo ikinä ymmärtäny tuota monen äidin uhrautumista. Lasten takia tehdään kaikki kulutetaan ittesä loppuun ja sitten voidaankin huonosti. Ei hyvä äitiys oo sitä että uhraat oman hyvinvointisi lasten takia, sehän on vaan karhunpalvelus.
Itellä ei onneksi oo monta lasta oon sen valinnu ite koska yhessäkin on mulle tarpeeksi työtä, mä hajoisin totaalisesti suurperheen äitinä.
Tolla pikkusella on yks harrastus nyt ollu enkä ala hirveesti osallistumaan kun en halua enkä jaksa hirveesti mitään myyjäisiä yms riehumista.
Ja sekin harrastus on lähinnä siksi että on ainoa lapsi taloudessa että olis seuraa.
Harrastus voi olla lapsella myös kotonakin. Esim piirtäminen tai vaikka mikä.
Eikä mulla ois rahaakaan hirveenä hharrastuksiin maalta kuskata eikä kalliisiin harrastuksiin ( nyt on partiossa se on kuitenki aika halpa)