Miten joku voi olla niin itsekäs?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Salla

Vieras
Miehen sisko: ikää kohta 30v ja kolme lasta (2v,5v ja 8v). On eronnut lastensa isästä ja pojat ovat viikon isällä ja viikon äidillä. poikien isä on loistotyyppi, toisin kun äitinsä. Kun on äidin viikko, hän lykkää pojat omalle äidilleen, mitään ilmoittamatta tai kysymättä, olettaa että on itsestään selvä asia, että oma äiti tai sisarukset lapset hoitaa. Hän saattaa olla parikin päivää jossain mitään ilmoittamatta.
Ja bonuksena tämä mieheni ja hänen siskonsa äiti on todella sairas. Hänellä on jo vuosia ollut reuma, verenpainetautia ja nyt viimeaikoina on ollut sydämessä vikaa. On saanut lieviä infarkteja ja nyt sairaalassa todettiin rappeutuma sydänlihaksessa.
Miten voi ihminen olla niin tyhmä ja itsekäs, että edelleenkin vie lapsiaan oman äidin hoidettavaksi vaikka hän on niin sairas. Ja yritetty on puhua ja takoa järkeä päähän. Mies ja sisko on ottanut useasti yhteen asiasta, mutta kun ei mene perille, että hän käytännössä vie omaa äitiään hautaan. Pirulaut että suututtaa! Aikuinen ihminen, eikä minkäänlaista vastuuta.

Todella outoa käytöstä sekä lasten että mummon kannalta. Miksei äiti itse pidä lapsiaan, kun kuitenkin joka toinen viikko saa olla lapsistaan vapaalla. Tällaisissa tapauksissa on sivullisten hirveän vaikea mennä väliin asiaa selvittämään, mutta jonkun tuohon pitäisi puuttua, ennenkuin mummo nääntyy kokonaan lastenlastensa hoitamiseen.

Niin sitä luulisi että viikossa kerkeää luutuamaan kylillä, mutta ei. Tämä nainen on niin itsekäs, omat menot menee aina kaiken edelle. Ja pitää ihan itsestään selvyytenä, kysymättä, että äiti+muut sukuilaiset hoitelevat lapset.
Aikuinen ihminen ja käyttäytyy kun 14 vuotias, ei mitään vastuuta omasta, saatikka lasten elämästä. Mies juuri tänään kiukkusi, ettei taida auttaa siskoon kun kunnon sekäsauna kun ei puhe enään tehoa.

Tuo on ihan tavallista toimintaa eronneelta.Ystävälläni on myös viikko/viikko systeemi exänsä kanssa.Silloin kun on ystäväni vuoro pitää lapset niin hän laittaa ne aina mummolaan että saa itse olla uuden miesystävänsä kanssa....lapsista on vaan riesaa.juu ja yli kolmekymppisestä ihmisestä kyse....

Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:
Tuli vain mieleen, että onko itsekäs vai sairas..?

Minusta molempia.
Keskimmäinen pojista oli juri meillä leikkimässä pari päivää. Sanoi sitten nukkumaan menessä, ettei äiti tykkää heistä kun aina huutaa ja on vihainen. Sydäntä särkevää, että lapsesta tuntuu noin ;(

Mun sisko on samanlainen, tosin yh, isä ei osallistu siskon lapsen elämään ollenkaan.

Nytkin poika on tyrkätty koko kesäksi äidillemme (tosin otan poikaa välillä meille että äiti saa hengähtää), ja minulle sisko kehtaa ihmetellä kuinka ÄITIMME on niin itsekäs ettei pyydä minun lapsiani edes yhdeksi yöksi kylään..
Kas kummaa kun vaatettavana ja ruokittavana ja huollettavana on jo yksi ja äitimme on todella pieni tuloinen ja asuu hyvin hyvin pienessä talossa |O

Tosin nyt sisko on mulle niin suuttunut ettei edes puhu mulle :D
(olin niin kamala että menin huomauttamaan kuinka lapselle pitäisi ostaa vaatteita jne)

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Herrasväki! Itse varmaan "kuolisin" siihen, että joutuisin olemaan erossa lapsistani joka toinen viikko.

Niinpä..
Meillä on uusperhe ja nyt minun isot poikani ovat olleet isällään kohta 3 viikkoa, ja vain 2.5vkoa on laskettu öitä koska pojat saadaan taas kotiin :D
Vielä 3 yötä.

Yhteistyössä