Miten mä alan käyttäytymään miestä kohtaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuollut kukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuollut kukka

Vieras
Ei sano että rakastaa, ei ole koskaan sanonut. Jos otan avioliiton puheeksi se ei vastaa mitään mun kysymyksiin tai sitten vaihtaa suoraan puheenaihetta.

Musta tuntuu että mulla alkaa olemaan mitta täynnä. Onko se niin vaikeaa saada sanotuksi mitä oikeasti ajattelee?

Alanko oleen kylmä miestä kohtaan? En puhu ellei ole pakko tai ole asiaa lapsiin liittyen? Ei enää seksiä ei sen puolen että sitä olis enää kovinkaan usein...

mä en oikein enää tiedä mitä pitäis tehdä... Erotakaan ei ihan heti huvittais sekään ei ole mikään helppo ratkaisu varsinkin kun ei ole ketään joka auttais käytännön asioissa esim jos muuta pois jne...

[QUOTE="vieras";28132778]Mene terapiaan, ei teveelle ihmiselle tarvi hokea jotain päivittäin.[/QUOTE]

Anteeksi mitä mä muka hoen päivittäin? Viimeksi otin tuon asian puheeksi miehen kanssa 4-vuotta sitten...

[QUOTE="vieras";28132800]Mitä se muuttaisis tilannetta jos se sanoisikin sen yhden kerran että rakastaa sinua?[/QUOTE]

No eipä se enää muuttaiskaan mitään. Pilattu mikä pilattu....

[QUOTE="vieras";28132807]Miun mielestä sinä olet itse pilannut oman elämäs höttöunelmillas.[/QUOTE]

Millä höttö unelmilla? Eikö se ole ihan normaalia mennä naimisiin jossain vaiheessa?
Ja onko se sitten kauheaa jos kertois edes kerran että rakastaa jos ei sitä sanaa sitten halua käyttää
niin sanokoot sitten että välittää/tykkää tms..

Millä höttö unelmilla? Eikö se ole ihan normaalia mennä naimisiin jossain vaiheessa?
Ja onko se sitten kauheaa jos kertois edes kerran että rakastaa jos ei sitä sanaa sitten halua käyttää
niin sanokoot sitten että välittää/tykkää tms..

Sama kun joku väittää että on sirpaleina sen takia kun mies ei ole kehunut persettä hyvän näköiseksi.

ennenkuin tilanne kärjistyy kehoitan hakeutumaan kirkon perheterapeutille(paripsykoterapeutti).

Perheasiain neuvottelukeskuksessa selvitetään parisuhteeseen, perheeseen ja ihmisen henkilökohtaiseen elämään liittyviä kysymyksiä

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/40D5B401E55B1785C225748000449ACD?OpenDocument&lang=FI

suosittelen!

meillä kävi niin että miehen puhumattomuus satutti minua, ja lopulta mä päätin että en enään päästä häntä lähelleni,kun mikään ei muutu, jne. sen lisäksi olin todella äksy koska musta tuntui ettei mies tunne mitään että hän tahallaan satuttaa mua, ahdisti ja oli yksinäinen olo, no sitten mies jätti! siinä vaiheessa mä hakeuduin tuonne paripsykoterapeutin luo, ja aloin ymmärtämään miestäni. siitä oli aika pitkä taival takaisin onnelliseen parisuhteeseen, helpommalla olis kaikki päässyt kun apu olisi haettu ajoissa!

nyt nää katkerat akat jotka on tyytyneet huonoon suhteeseen missä ei tarpeita oteta huomioon, voisivat olla hiljaa!

Jotta parisuhde säilyisi onnellisena, se tarvitsee jatkuvaa hoitamista. Ihminen on helposti laiskistuva ja tottuva olento. Laiskuus ja toisen kohteleminen huonekaluna ovat parisuhteessa vaarallisia ominaisuuksia, sillä kahden laiskurin suhteessa kumpikaan ei ota vastuuta yhteisestä ajasta, seksistä, naurusta ja harrastuksista. Ilma näitä mikä tahansa suhde näivettyy.

– Ei lystiä ole ellei sitä pidetä, toteaa mainio sananlasku, Vaaranen muistelee.

– Vastuu parisuhteen toimivuudesta kuuluu molemmille. Vastavuoroisuuden periaate on eräs sosiaalisen ihmisen perussäännöistä yhteisölliselle elämälle. Tämä ominaisuus unohtuu kuitenkin helposti parisuhteessa, jota vaivaa väsymys, stressi, hapettomuus ja innottomuus, luettelee Vaaranen. VTT, psykoterapeutti Heli Vaaranen

Luuletko että se teidän suhdetta ainakaan parantaa jos muutut kylmäkiskoisemmaksi?

Mun nähdäkseni tuossa on nyt tasan vaihtoehdot tyytyä nykytilaan tai pistää ukko kiertoon. Käsittääkseni olet kaikkesi tehnyt että mies huomioisi ja olisi "hempeämpi" ja lepertelisi rakkaudentunnustuksia mutta jostain syystä hän ei koe sitä omakseen.

Mun mielestä on vain aika outoa että mies joka on sanonut joskus haluavansa naimisiin sitten kun se oikea löytyy(ei vielä seurusteltu kun näin sanoi) ei sitten haluakaan naimisiin vaikka ollaan oltu jo 7v yhdessä.

Mutta minä en näe tässä muuta ratkaisua kuin ero. Koska mä en pysty olemaan ihmisen kanssa josta en tiedä mitä mä sille merkkaan.

Kuinka useasti itse kehut miestäsi hyväksi panokoneeksi, entä kuinka useasti sanot että rakastat häntä yli kaiken ja suutelet intohimoisesti kädet vaeltaen pitkin lantiota ja selkää. Sen jälkeen hyppäät pois että pitää mennä.

kaikki mene naimisiin tai avoliittoon tms suhteeseen rakkaudesta. Jos miehesi ei ole sitä sanonut alunperinkään siis rakastavansa sua. Jotku menee naimisiin pelkän ihastumisen vuoksi tai ei hae rakkautta vain vakavan suhteen ja lapsia tai tyytyy vähempään kun on saanut siipeensä aiemmin pahasti tai tai tai...

sorry, lukihärö iski ymmärsin tosta että puhut avioliiton tilanteesta siis missä mennään. Mutta siis haluat avioon. Ei se avio mitään muuta ja mutta ihmisen mieli voi muuttua. Jos 10v sitten ehdottomasti halusi naimisiin oikean ihmisen kanssa mutta nyt ei haluakkaan avioa tai on tullut siihen tulokseen että et ole se oikea?

Alkuperäinen kirjoittaja eihän;28133401:
sorry, lukihärö iski ymmärsin tosta että puhut avioliiton tilanteesta siis missä mennään. Mutta siis haluat avioon. Ei se avio mitään muuta ja mutta ihmisen mieli voi muuttua. Jos 10v sitten ehdottomasti halusi naimisiin oikean ihmisen kanssa mutta nyt ei haluakkaan avioa tai on tullut siihen tulokseen että et ole se oikea?

miks olla sitten mun kanssa jos en ole oikea???

Yhteiset lapset? Eroaminen on niin työläs prosessi? Tottumuksesta? Taloudellisen turvan vuoksi? Pääsee helpommalla suhteessa kuin yksin?

Tai miten olisi, jos se on ajatellut että ei löydä koskaan sitä oikeaa ja olet riittävän hyvä korvike. Ehkä se viihtyy sun kanssa ja tykkää olla sun kanssa vaikka ei osaakaan sitä sanallisesti ilmaista. Kysy siltä, mistäs me se tiedetään!

Ei kaikki pariudu rakkauden takia. Tämä ei ole loukkaus vaikka uskon että pahastut.
Niin tämä elämä vaan menee. Voi olla että alkuun ihastui ja sittemmin tunteet laantui ja jotkut
pysyy esim tavan vuoksi suhteessa. On muka jotenkin helpompaa roikkua siinä tutussa ja turvallisessa
kuin lähteä taas radalle hakeamaan uutta.
Tai mikäs minä olen sanomaan mitkä sun miehen motiivit ovat. Voihan se olla että rakastaakin sua
mutta ei ole tapana sitä toitotella.
Mutta on suhteita joissa on rakkaus yksipuolista ja näitä suhteita on paljon. Mutta on helpompaa kun ei kysele liikoja ja joudu totuuden kanssa vastakkain.
Mutta ehkä pitäs vaan pysäyttää se mies ja kysyä rakkaudesta ja avioliitosta suoraan ja kestää
vastaukset kun ilman niitä olet kovin ahdistunut. Tollaset seksin pihistely yms pelit ei kuulu akiuiseen parisuhteeseen.

Yhteistyössä