T
Toinen vaimo
Vieras
Olen ollut mieheni kanssa 6-vuotta naumisissa, meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta. Arki sujuu ja rakkautta on. Ongelma tai mikä lie, on seuraavanlainen: Mieheni liittyi vast ikää facebookiin. Olen hänen toinen vaimonsa eli hän on ollut ennen minua naimisissa. Erosivat yli kymmenen vuoden mittaisesta suhteesta jonkin aikaa ennen kuin tapasin mieheni ensimmäistä kertaa. Nyt fb:n myötä hän on enemmän tekemisissä myös ex-vaimonsa kanssa. Vaihtelevat kuulumisia ja onnittelevat synttäripäivinä jne. Kysynkin siis, että onko yleistä, että ollaan fb kavereita ex-aviopuolisoiden kesken? Varsinkin siis silloin kun itsellä on jo uusi perhe? En haluaisi olla mustasukkainen, mutta huomaan fb kommentointien ärsyttävän minua. En epäile miestäni pettämisestä, enkä usko että hän palaisi exänsä kanssa yhteen vaikka hänelle sellainen mahdollisuus tulisi jotenkin vastaankin. Hän rakastaa minua ja nykyistä perhettään. Sinänsä siis heidän ystävyytensä ei häiritse suhdettamme. Olenko siis liian herkkä kun silti tunnen mustasukkaisuutta heidän nykyisistäkin väleistään? Jos saisin toivoa, en haluaisi heidän olevan fb ystäviä. En kuitenkaan voi sellaista mielestäni mieheltäni vaatia. En koe voivani määräillä hänen ihmissuhteitaan sen enempää kuin hän voisi minunkaan. Minulla tosin ei ole ex-aviomiestä eli emme sinänsä ole tasoissa tässä asiassa. Mutta siis lyhyestä virsi kaunis, vai miten se menee?
onko ok, että uusissa naimisissa oleva puoliso on fb ystävä eli pitää fb:ssä yhteyttä ex-puolisoonsa? Saako nykyinen puoliso tuntea mustasukkaisuutta?