Miten niin tietysti naimisiin ennen lasten saamista?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Lähinnä naurattaa tuollaiset vastaukset, kun niitä lapsia voi saada ilman naimisiin menoakin. Ei se lapsesta tee yhtään sen vähemmän rakastetumpaa eikä turvattomampaa vaikka vanhemmat eivät ole naimisissa. Eikä se avioliitto estä sitä eroa....

Miksi pitää vastata tuollalailla "tietysti!", eikö voin vain vastata että joo mentiin naimisiin ennen ekaa lasta...aivan kuin yritettäisiin korottaa itsensä jollekin jalustalle :whistle: ;)

*avaa pääkallokuvioisen sateenvarjonsa*

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Lähinnä naurattaa tuollaiset vastaukset, kun niitä lapsia voi saada ilman naimisiin menoakin. Ei se lapsesta tee yhtään sen vähemmän rakastetumpaa eikä turvattomampaa vaikka vanhemmat eivät ole naimisissa. Eikä se avioliitto estä sitä eroa....

Miksi pitää vastata tuollalailla "tietysti!", eikö voin vain vastata että joo mentiin naimisiin ennen ekaa lasta...aivan kuin yritettäisiin korottaa itsensä jollekin jalustalle :whistle: ;)

*avaa pääkallokuvioisen sateenvarjonsa*

PEESI!!

Samaa mieltä kanssasi.
Onkohan se sitten parempi, että erotaan heti kohta häiden jälkeen?
Ja maha pystyssä en myöskään haluaisi häitä viettää, mielummin sitten vaikka vauvan synnyttyä.
*ihan vaan mun mielipide*

joo, mulle ainaski on ihan sama onko joku naimisissa vai ennen ku lapsia tekee ;) me mentiin naimisiin ennenku edes suunniteltiin lapsenteon alottamista, mut jokainen tyylillään. Niin, ja kimpassa oltiin 7 vuotta ennen häitä.

Nää lienee niitä arvokysymyksiä, joista voi tapella (ja heitellä kakkaa puolin ja toisin) loputtomiin. Joku rankkaa avioliiton korkeemmalle kuin joku toinen. En usko, että meidän lapsia olisi toivottu tai rakastettu yhtään sen vähempää, jos avoliitossa olisivatkin syntyneet. Halusimme vain mennä naimisiin ensin, mutta henk.koht minulle ainakin on aivan sama, mitenpäin muut tekevät. Tosin mä nyt en vastannutkaan siihen ketjuun, että "tietysti"... :D

Itse elän avoliitossa, mutta ymmärrän kyllä että toisille se asia on niin selkeä että näin tehdään, siis ensin naimisiin ja sitten lapset. Näkemysero. Niille esim jotka eivät uskonnollisen vakaamuksen takia harrasta seksiä ennen avioliittoa, lasten saaminen ennen avioliittoa on mahdotonta.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Mä menin tietysti naimisiin ennen lapsia, koska olen minä.

(tietenkään en olisi vahinkolasta abortoinut)

Mutta mä teen niin päin.

Miten niin vahinkolasta,onko se aina vahinkolapsi jos ei ole naimisissa ennen lapsen syntymää?
Mä voin kertoa että en ole naimisissa,enkä edes menossa,avoliitossa kylläkin ja meidän lapsi ei todellakaan ole vahinko,vaan kuuden vuoden kovan ja tuskaisen yrittämisen tulos ja enemmän kuin toivottu

Alkuperäinen kirjoittaja senni:
Hyvähän se olisi mennä, mutta jokainen tekee tavallaan!

Ei avioliitto takaa yhtään mitään eikä tee perheen lapsia sen onnellisemmaksi kuin avoliittokaan. Suurempi sitoumus yhteiset lapset ovat kuin avioliitto, liitosta voi erota, lapsista ei.

Enpä ole miekään ymmärtänyt et miks pitää mennä ensin naimisiin ja sitten vasta lapsia. En ole itse naimisissa vaikka lapsi onkin ja aivan varmasti häntä rakastetaan ihan samalla tavalla kuin olisin mieheni kanssa naimsissa. Yhteinen sukunimi meillä ei olisi vaikka naimisissa oltaisiinkin koska omastani en luovu sen verran itsekäs olen.
Sitä paitsi avoliittolapsena en ymmärrä sitäkään väitettä että elämä olisi turvattomampaa tai ei olisi ollut rakastettu. Itse en sitä ainakaan ole koskaan tuntenut noin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mutta mä teen niin päin.

Miten niin vahinkolasta,onko se aina vahinkolapsi jos ei ole naimisissa ennen lapsen syntymää?
Mä voin kertoa että en ole naimisissa,enkä edes menossa,avoliitossa kylläkin ja meidän lapsi ei todellakaan ole vahinko,vaan kuuden vuoden kovan ja tuskaisen yrittämisen tulos ja enemmän kuin toivottu

Tarkoitti varmaan, että jos olisi vahingossa tullut raskaaksi ennen avioliittoa niin ei olisi tehnyt aborttia vain sen takia ettei ole naimisissa

minusta olisi kamalaa mennä naimisiin siksi että lapsi on jo tulossa tai vastaavasti mennä naimisiin siksi että halutaan lapsi.

onneksi itselläni on vapaus valita olla menemättä naimisiin ja saada silti lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja senni:
Hyvähän se olisi mennä, mutta jokainen tekee tavallaan!

Ei avioliitto takaa yhtään mitään eikä tee perheen lapsia sen onnellisemmaksi kuin avoliittokaan. Suurempi sitoumus yhteiset lapset ovat kuin avioliitto, liitosta voi erota, lapsista ei.

Ei takaakaan jos kaikki menee hyvin. Mutta kyllä leskellä on paremmat edut (yhteiskunnan puolelta) kuin avokilla, jos käy huonosti.

Mutta mä teen niin päin.

Mulle lapsi joka saa alkunsa ennen avioliittoa olisi tietenkin vahinko.

En mä muista puhunut yhtään mitään.

Oli vaan niin vittumaisen provosoiva aloitus, etten voinut olla sanomatta. :saint:

jos sattuu se avomies kuolla kupsahtaa jää ilman etuisuuksia, kuten leskeneläkettä yms... mutta sehän on pikkujuttu se. On se kumma , ku kaikkenmaailman homoparit halus välttämättä suhteensa rekisteriin, ja sit on näitä avopareja lapsineen jotka ei tartte minkäänlaista rekisteriä...hohhoijaa tätä maailmanmenoa

Alkuperäinen kirjoittaja Alice:
Itse elän avoliitossa, mutta ymmärrän kyllä että toisille se asia on niin selkeä että näin tehdään, siis ensin naimisiin ja sitten lapset. Näkemysero. Niille esim jotka eivät uskonnollisen vakaamuksen takia harrasta seksiä ennen avioliittoa, lasten saaminen ennen avioliittoa on mahdotonta.

Niin ihmisillä on eri näkemykset, uskonto vaikuttaa asiaan yms. Mutta miksi pitää sitä lähes mainostaa, että "totta kai pitää olla naimisissa ennen lapsia"

Alkuperäinen kirjoittaja Saimaanrannan äippä:
Enpä ole miekään ymmärtänyt et miks pitää mennä ensin naimisiin ja sitten vasta lapsia. En ole itse naimisissa vaikka lapsi onkin ja aivan varmasti häntä rakastetaan ihan samalla tavalla kuin olisin mieheni kanssa naimsissa. Yhteinen sukunimi meillä ei olisi vaikka naimisissa oltaisiinkin koska omastani en luovu sen verran itsekäs olen.
Sitä paitsi avoliittolapsena en ymmärrä sitäkään väitettä että elämä olisi turvattomampaa tai ei olisi ollut rakastettu. Itse en sitä ainakaan ole koskaan tuntenut noin.

No ei meillä TOI ollu syynä, vaan se ööh suhteen virallistaminen ei nyt vanhanaikaisesti vaan hmm klassisesti? :xmas:

Pää pätkii... :whistle:

Mulle lapsi olis ollut ihan yhtä rakas ja ihana ja innolla odotettu, vaikka oiskin tullut ennen naimisiin menoa....enkä mitenkään edes naimisiin menoa ja lapsen saamista ole liittänyt yhteen.

Me mentiin naimisiin meille sopivana ajan kohtana ja lapsi tuli just sopivana ajankohtana.

Jotkut ei halua koskaan naimisiin ja silti lapsia on monta ja monet menee naimisiin ilman että koskaan saavat/haluavat lapsia.

Vaikka itse olinkin jo naimisissa ennen kun lapsi syntyi niin ei se naimisiin meno silti mikään edellytys ollut.

Yhteistyössä