Miten olette saaneet maksettua autokoulun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vanhemmat maksoi tietysti. Minusta nämä on sellaisia perusasioita jotka vanhempien kuuluu lapsilleen kustantaa. Samoin harrastukset, koulukirjat ym. Ajokortti on niin tärkeä juttu ehkä yksi tärkeimmistä koulutuksen lisäksi.

• Tykkää
Reactions: Giggles
Mies maksoi, kun sinne minut halusikin.

Ei tästä nyt sinulle apuja ollut, mutta ei sitä kerralla maksettu muistaakseni. Maksettiin aina osa tunneista eli erissä.

Vanhemmat maksoivat, itse maksoin sitten auton. Minun mielestäni kortin maksaminen on ok, mutta se että ostetaan lapselle auto ja kaikki bensat, huollot yms siihen! Siinä on lapselle motivaatiota tienata ja ostaa oma auto ja oppii hyvin kun joutuu itse maksamaan bensat ym.

Silloin kun minä olin nuori, nuorille oli paljon kesätöitä tarjolla. Minulle tarjottiin ensimmäisen kerran kesätöitä sinä kesänä kun lopetin peruskoulun. Olin siis vain 15 vuotta vanha. (vai laskinko oikein, onko yhdeksännen luokan lopettavat 15vuotta?)
Olin koko kesän raskaissa töissä, osaksi yötyötä, fyysisesti raskasta. Ehkä huono selkäni saa tuosta ajasta alkunsa. Ja oli raskasta aloittaa lukio kun ei ollut levännyt yhtään.
Mutta siis minä olin siitä lähtien kesät töissä.

Äiti halusi minulle kortin kun olin 22, joten äiti ja isäpuoli sen sitten maksoivat. Paitsi itse maksoin radan ja pimeäajon. Isäpuoli on kyllä autokoulunopettaja, joten sain "vähän" alennusta..

Säästin monta vuotta, aloitin jo 12-vuotiaana. Sitten maksoin seni itse kun olin 18.

Meidän isompien poikien ajotaito on hankittu ja hankitaan juuri nyt ajoluvilla. Isänsä aikoo ainakin teinitrion opettaa ajamaan.

Äiti maksoi. Samalla tavalla toimin omien tyttärien kanssa ja nyt säästetään ajokorttia varten. Oma äitini sanoi aikoinaan, että ainakin uimaan ja autoa ajamaan opettelette!! Hän itse oli kärsinyt paljon kummankin taidon puutteesta. Vaikkei autoa välttämättä tarvitsisi (hyvä julkinen liikenne asuinpaikalla), on se kortti hyvä olla olemassa. Saattaa vaikka työpaikka olla siitä kiinni.

Mulla maksoi kaikki luvat ja autokoulu about 2donaa vuonna 2007. No ei siinä mitään, pyysin jakamaan eriin ja ne jaettiinkin kahden viikon välein. Ei paljoa siis auttanut kun piti maksaa 2tonnia kahden kk:n sisällä. Maksettiin sitten säästöistä kerrallaan.

ostin 400 eurolla lennot Kanadaan, kavin tekeen suomen kielisen ajotestin siella (100 euroa), ja vaihdoin suomen ajokorttii.. kortti makso lentoineen 600 ja sain kaupanpäälisiks tutustua uuteen maahan. :)

Vanhemmat maksoi tietysti. Minusta nämä on sellaisia perusasioita jotka vanhempien kuuluu lapsilleen kustantaa. Samoin harrastukset, koulukirjat ym. Ajokortti on niin tärkeä juttu ehkä yksi tärkeimmistä koulutuksen lisäksi.

kaikkien vanhemmat ei maksa. omani ovat alkoholisoituneet ja kaikki ylimääräinen raha meni viinaan. muutin kotoa pois 17v. ja otin opintolainaa 2000€ jolla maksoin autokoulun, nyt opintolaina on maksettu jo pois, aloin maksamaan sitä heti valmistumiseni jälkeen pois 50-100€/kk, olin 23v. kun laina oli kokonaan maksettu.

Ihan omalla palkallani minä ajokorttini maksoin. Kun ajoin korttia, käytäntö oli se, että laskut tulivat aina tiettyjen ajotuntimäärien tai teoriatuntimäärien jälkeen. Siis osissa jälkikäteen ja pyytämättä.

Yhteistyössä