Miten pärjäätte??

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut

Vieras
Meillä olis nyt talonrakennusprojekti aluillaan. Tarkoitus olisi päästä muuttamaan ensi kesänä. Samaan aikaan meillä on kamala vauvakuume, mutta vähän mietityttää se, miten pärjätään rahallisesti.
Eli minä olen tehnyt vain pätkätöitä, mies on töissä (ei vielä vakipaikkaa). Vauvan hankkimista emme haluaisi hirveästi lykätä..
Murehditaanko me turhaan vai pitääkö tässä rakentaa talo ensin ja hommata työpaikka ym.?
 
Sehän riippuu niin paljon kaikesta...

Me alettiin rakentaa omaa taloa kun tulin raskaaksi. Mies on sähköasentaja ja toimii yrittäjänä. Mulla vakituinen työ parturi-kampaajana. Mutta me pystyttiin ihan hyvin alkaa rakentaa, koska tosiaan rakennettiin itse ilman vierasta työvoimaa. Talkoovoimin ja mies illat tontilla. Muutettiin heti taloon kun oli vain asumiskelpoinen, näin päästiin eroon kaksion vuokrasta. Lapsi oli reilun vuoden ikäinen kun päästiin muuttaa, keskeneräiseen mutta asumiskelpoiseen.
Nyt poika on 2,5v ja meillä on tyttökin 1v. Kävin ½v viikonloppuisin töissä kun odotin kuopusta, ja muuten olen ollut kotona. Talo on edelleen projektivaiheessa mutta sitä on turha stressata kun on pienet lapset, mun tulot surkeat ja mies töissä. Kyllä siinä aina välillä kerkee jotain tekee :)

Eli aika paljon varmaan kiinni siitä kuinka paljon rahaa talonrakennukseen menee...yms. :)
 
Ei minusta pätkätyöt ole millään tavalla este lasten saamiselle. Meilläkin tuli ensin kaksi lasta, sitten omakotitalo ja sen jälkeen vasta sain vakipaikan.
Mutta mielestäni kannattaa aloittaa vauvantekoyritykset vasta niin, että jos heti tärppää, niin vauva syntyisi vasta muuton jälkeen. Pienen vauvan kanssa ei ole välttämättä kiva muuttaa, jos nyt ei ihan viimeisillään raskaanakaan ;)
 
Talo on tarkoitus tehdä pitkälti talkoovoimin.. se tarkottaa myös sitä, et mies joutuu olemaan rakennuksella paljon. En tiedä stressaanko turhaan asiasta? Kertokaahan kokeneemmat! Jospa oloni helpottuisi.. ;)
 
Vauvantekoa on turha siirtää talonrakentamisen, pätkätöiden yms. syiden vuoksi, sillä aina tulee joku syy miksi vauvalle ei ole juuri nyt sopiva aika. Vauva tulee kun on tullakseen ja talo valmistuu siinä sivussa. =)
 
Tämätyttö, olen samaa mieltä kanssas. Ei vauvantekoon löydy ikinä oikeaa aikaa, jos tarkasti alkaa miettiä. Aina löytyy syitä, miksi ei lapsi ei voi tulla ym. Tässä kamppaillaankin nyt tunteiden ja järjen kanssa...
 

Yhteistyössä