AP, viestissäsi on kammottavan paljon samoja piirteitä, joita minun suhteessani on myös. Tahtoisin kertoa oman tarinani teille.
Olemme seurustelleet 2 vuotta, mutta emme asu saman katon alla vielä. Ensimmäinen vuosi oli mieletön! Olemme molemmat kolmekymppisiä.
Olimme molemmat olleet pitikissä parisuhteissa aikaisemmin ja minä olin ollut yksin 2 vuotta kun taas mies vuoden verran. Itselleni oli tuon kahden vuoden aikana ehtinyt tapahtua yhtä sun toista suhderintamalla. Yhden yön hoitoja, vakituisia hoitoja ja muutenkin todella levotonta elämää. Kävi myös niin, että oli ulkomailla työmatkalla vehtaillut miespuolisen (ulkomaalaisen) seminaarivieraan kanssa noin puoli vuotta ennen kuin tapasin nykyisen mieheni. Olimme seukkailleet nykyiseni kanssa noin 4kk, kun lähdin taas työmatkalle ulkomaille ja kuinka ollakaan tämän sama mies oli paikalla jälleen. Tein hänelle selväksi (omasta mielestäni), että seurustelen vakavasti ja hän voisi unohtaa flirtit sun muut. Itse hän on naimisissa. Tästä huolimatta jouduin pyytämään ko. miestä lopettamaan flirtin illallisen aikana. Juttelin kuitenkin hänen kanssaan siinä missä muidenkin seminaarivieraiden koko viikonlopun ajan.
Kotiin palattuani vaikenin asiasta eli mieheni ei tiennyt koko kuviosta yhtikäs mitään.
Yllättäen seurusteltuamme vuoden ajan mieheni sai kiertoteitse tietää tästä ulkomailla tapahtuneesta virityksestä kiertoteitse. Hän raivostui suunnattomasti ja selitin hänelle tilanteen rauhallisesti ja rehellisesti muutaman kerran. Pahinta oli, että tuon tilanteen jälkeen olin viikon kuluttua jälleen lähdössä Eurooppaan työmatkalle ja vannotin, että tämä ko. mies ei tule olemaan paikalla, sillä hän oli vaihtanut työpaikkaa.
Järkytykseni oli suuri, kun perille päästyäni totesin ko. miehen olevan kuitenkin paikalla. Vaihdoimme muutaman sanan ja ihmettelin hänen kysellessään tarkkaan seurustelukuviostani ja siitä olinko saman miehen kanssa silloin, kun varsinainen vehtailu tapahtui. Totesin, että en. Palattuani kotimaahan oma mieheni kyseli, oliko tämä jannu paikalla vai ei. Valehtelin, että ei. Ja siitä se sitten kaikki lähti. Sain tietää, että oma mieheni oli ottanut yhteyttä tähän ns. kollegaani ulkomailla ja tingannut, mitä välillämme on tapahtunut. Useiden sähköpostien jälkeen ja edellisen ulkomaan keikan jälkeen tämä kollegani oli vielä lähettänyt viimeisen meilin, jossa hän kertoi tavanneensa minut Euroopassa ja minun olleen hyvin rakastuneen oloinen omaan kultaani jne.
Tästä kuviosta alkoi vuoden pituinen helvetti, jonka seurauksena mieheni käyttää nykyisin mielialalääkkeitä ja käy psykologin juttusilla. Minun menneisyyteni on ruodittu jokaista piirua myöten ja sitä tehtiin päivittäin puolen vuoden ajan. Asioita, jotka eivät todellakaan ole merkityksekkäitä (esim. kuinka monta kertaa olen pannut jotain miestä x useiden vuosien takaa) olen joutunut selvittämään. Kaikki tarkat ajankohdat on selvitetty ja joka jumalan kerta ihmetellään, kuinka joku on voinut elää sellaista elämää ilman mitään moraalia. Hupaisinta on, että myös hänellä itsellään on ollut yhden yön juttuja ja hän on jopa pettänyt exäänsä.
Isoin virheeni oli, että en heti kertonut ulkomaan työmatkoilla tapahtuneista jutuista ja tyhmänä valehtelin vuosi sitten edellä mainitsemastani asiasta. Olen joutunut selvittämään tämän ulkomaanelävän kanssa kohtaamisiani minuuttiaikataulun ja jokaisen sanan tarkkuudella. Aina ajankohdat ja sanomiset eivät ole täsmänneet ja siitä on saatu uusi soppa aikaiseksi ja epärehellinen ilmapiiri. Olen yrittänyt sanoa, että tapahtumista on niin kauan, ettei muisti aina riitä.
Olen käynyt todella pohjalla itseni kanssa tänä aikana. Olen oppinut olemaan rehellinen, silti minua epäillään. Olen oppinut katsomaan maailmaa mieheni periaatelasien läpi. Minua ei ole koskaan piinattu tässä hetkessä tapahtuvista asioista esim. jonkun toisen miehen tuijotuksesta. Kaikki paha liittyy menneisyyteni ja siihen, millainen olen ollut ennen häntä ja miten epärehellinen olin tämän ulkomaajutun suhteen. Edelleen saan silloin tällöin kuulla tästä, mutta nykyisin tilanteessa on joku tolkku ja hymyä riittää taas.
Mieheni on äärimmäisen älykäs, jonka takia tuntuu vaikealta käsittää tätä koko episodia, mikä on ajanut hänet tuohon mielentilaan. Meillä on todella paljon hyvää ja rakkautta, muuten ei tätä olisi voinut jatkaakaan. Tiedän, että tässä on vain puolikas tarina auki kirjoitettuna, mutta jostain syystä teki mieleni avautua luettuani ap:n viestin. Kukaan meidän ystävistämme ei tiedä tästä tilanteesta mitään. Olen miettinyt, että saatoimmeko vuodessa hitsaantua niin lujasti toisiimme, että olemme jaksaneet tämän läpi. Eroaminen ei olisi ollut ns. hankalaa, sillä asumme erillämme.
Tiedän, että useimmat lukijat ajattelevat minun olevan täysin säälittävä ollessani tässä suhteessa, ehkä olenkin.