N
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja been there:Ei. Jokainen normaali ihminen nähdessään postin auki ruudulla pyytäisi kumppaninsa paikalle sulkemaan sen tai sulkisi sen itse lukematta. Toimenpide on helppo, sen kuin klikkaa ruudun kokonaan kiinni tai sivun alareunaan näkymättömiin.
Alkuperäinen kirjoittaja Lukemansa pitää ymmärtää:Jos parisuhteen päättäisi siihen ja siltä seisomalta, jos saisi tietää toisen epäilevän omaa luotettavuuttaan, niin eipä ole paljoa tunteita pelissä. Miksi olla ylipäätään parisuhteessa, jos elämä on noin tunteetonta?
Alkuperäinen kirjoittaja noolle:Pettäminen ei ole rikos. Lainkuuliaisuus tarkoittaa sitä, että ihminen noudattaa asetettuja lakeja. Sinä no leimasit vaimosi pettämisen johdosta (kirjoit näin: lainkuuliaisuudesta en sitten häntä voinutkaan muissa asioissa ihailla. ) Vaimo on siis tuomionsa saanut rikollinen?
Sinä sähläät koko ajan näitä asioita kun et ymmärrä sanoja.
Alkuperäinen kirjoittaja noolle:Pettäminen ei ole rikos. Lainkuuliaisuus tarkoittaa sitä, että ihminen noudattaa asetettuja lakeja. Sinä no leimasit vaimosi pettämisen johdosta (kirjoit näin: lainkuuliaisuudesta en sitten häntä voinutkaan muissa asioissa ihailla. ) Vaimo on siis tuomionsa saanut rikollinen?
Alkuperäinen kirjoittaja no:Alkuperäinen kirjoittaja noolle:Pettäminen ei ole rikos. Lainkuuliaisuus tarkoittaa sitä, että ihminen noudattaa asetettuja lakeja. Sinä no leimasit vaimosi pettämisen johdosta (kirjoit näin: lainkuuliaisuudesta en sitten häntä voinutkaan muissa asioissa ihailla. ) Vaimo on siis tuomionsa saanut rikollinen?
Ei lainkuuliaisuus merkitse tuomita, sinä voit olla lainkuuliainen tai et, mutta ei siitä vielä tuomita, jos et jää kiinni.
Alkuperäinen kirjoittaja Lukemansa pitää ymmärtää:Oikeastiko aikuinen ihminen, joka tapauksessasi haluaa näytellä yli-ihmistä, huhuilee, että "kulti, huhuu, sinun sähköpostiohjelmasi on jäänyt päälle. Kulti, tuletko sammuttamaan sen? Vai sammutanko minä, kultiiii?
Alkuperäinen kirjoittaja Lukemansa pitää ymmärtää:Teko ja tunne ovat kaksi eri asiaa, mutta eiköhän ne kuitenkin kulje käsi kädessä? Ainakin kun puhutaan niinkin tärkeästä asiasta kuin parisuhde.
Alkuperäinen kirjoittaja Lukemansa pitää ymmärtää:Miksi "kyttääminen" on sinusta noin kamala asia? Siis, jos et tee/suunnittele tekeväsi jotain, mikä esille tullessaan ei saisi puolisosi hyväksyntää. Eikä tätä tarvitse verrata vankilaan. . .
Alkuperäinen kirjoittaja Lukemansa pitää ymmärtää:Ja jos sinä saisit tietää, että puolisosi on selannut puhelintasi tai sähköpostiasi (puhelimen olet itse jättänyt esiin, tai sähköpostiohjelmasi auki), niin sitten kirjoittamasi mukaan suhteenne olisi ohi. Loppu. Slut. Tuosta noin vain. Kun kerran sinä tahdot.
Alkuperäinen kirjoittaja saako ap:n takaisin?:Miksei voi asioista keskustella asiallisesti ja mielellään pysyä topicin aiheessa, eikä pallotella toisillenne näsäviisauksia ja kettuiluja?
Alkuperäinen kirjoittaja been there:Näin olen toiminutkin, keskustellut aiheesta asiallisesti. Asiallisen määritelmä näyttää vain olevan varsin laaja, riippuen lukijasta tai kirjoittajasta...
Alkuperäinen kirjoittaja been there:Nimimerkin valinta ei ole edellisen kirjoittajalla osunut nyt ihan nappiin, pitäisi todella harjoitella lukemisensa ymmärtämistä, varsinkin jos tuntee tarvetta esittää arveluja asioista, joita ei ole kirjoitettu.
Alkuperäinen kirjoittaja been there:Kun ei edelleenkään ole. Mitään postien lukemisia ei edes tarvita suhteesta lähtemiseen, sen kuin pakkaa tavaransa ja lähtee, niin yksinkertaista se on.
Alkuperäinen kirjoittaja been there:Mutta kyllä, suhde loppuu heti siihen, kun kumpi tahansa osapuolista haluaa sen päättää. Vaikka sitten minä. Ja ennen saivarteluja, se tuskin tapahtuu yhdella ainoalla tietyllä hetkellä ja kertarysäyksellä, kyseessä on kuitenkin ennemmin prosessi, kuin happening.
Alkuperäinen kirjoittaja been there:Alkuperäinen kirjoittaja Lukemansa pitää ymmärtää:Teko ja tunne ovat kaksi eri asiaa, mutta eiköhän ne kuitenkin kulje käsi kädessä? Ainakin kun puhutaan niinkin tärkeästä asiasta kuin parisuhde.
Alkuperäinen kirjoittaja been there:Minun tekee mieli lyödä, siispä lyön, niinkö? Silloin on tunne ja teko 'käsi kädessä'.
*huokaus*
Minä kirjoitan suuremmista tunteista, rakkaudesta, parisuhdepalstalla kun olemme. Sinä nähtävästi keskityt primitiivisiin tuntemuksiin. Tosin, varmasti jos kokee rakkautensa uhatuksi ja loukatuksi, niin se lyöminenkin käy mielessä. Ja jotkut toteuttavatkin ajatuksensa.
Minä (rautalanka esiin) tarkotin sitä, että kun on parisuhteessa jossa on tunnetta (positiivista tunnetta, rautalankasolmu tähän kohtaan), ja saa tietää toisen loukkaavan omia arvojaan (pettäminen tai sen epäily on varmasti yksi suurimmista loukkauksista parisuhteessa, rautalankasolmu tähänkin), niin silloin toimii ennenkuin välttämättä ajattelee. Sinun tapauksessa yksityisyytesi, sähköpostistisi & kännykkäsi tutkiminen, loukkaaminen tuntuu oleva se suurin loukkaus (ei vaadi solmua).
Minä väitän, että tullessaan loukatuksi ihminen toimii hyvin tunnevaltaisesti, epäillessään olevansa petetty, haluaa saada asioista selvyyden. Kyselee puolisoltaan, mutta tämän kieltäessä kaiken ja kuitenkin käyttäytyessään oudosti, tutkii sitten muilla tavoilla. Väärinkö? Saattaa olla, mutta ihmillistä. Hyvin inhimillistä.
Sinun tapauksessa kirjoitit alussa, että pelkkä yksityisyytesi loukkaaminen riittää siihen, että suhde loppuu siihen paikkaan. Tätä kritisoin (iso solmu). Jos väität, että suhteesi loppuu siihen paikkaan, vaikka puolisosi olisi vain sen kerran tutkinut sähköpostisi, niin minä väitän että tuollainen suhde on tunneköyhä. Tai ne voimakkaat tunteet pyörivät liikaa minä-minä-asteikolla.
*huokaus täälläkin*
Alkuperäinen kirjoittaja Lukemansa pitää ymmärtää:Miksi "kyttääminen" on sinusta noin kamala asia? Siis, jos et tee/suunnittele tekeväsi jotain, mikä esille tullessaan ei saisi puolisosi hyväksyntää. Eikä tätä tarvitse verrata vankilaan. . .
Alkuperäinen kirjoittaja been there:Minusta suhde jossa kytätään ON ennemmin vankila, kuin parisuhde. Miksi kuvittelet, että silloin ollaan tekemässä jotain päivänvaloa kestämätöntä, jollei puoliso 'siunaa' sitä tekemistä erikseen? Koska itse toimisit niin..?
Edelleenkin kirjoitin tähän ketjuun ap:n kirjoituksen takia. Siinä ei ollut sitä kyttäämistä ennen sitä yhtä sähköpostiviestiä, jossa mies halusi maksullista seuraa koko yöksi. Unohditko mihin ketjuun kirjoitit? Ap:n puolison tekeminen EI KESTÄ PÄIVÄNVALOA.
Itse olen pitkässä parisuhteessa, eikä tekemisiäni reunusta pimeys ja synkkyys. Ei toki ikuinen kirkkauskaan, linnunlaulun ja keijukaisten hyräilyn siivittämänä. Mutta aika lähellä tuota. =0D Minä uskon, että pettäminen on asenne- ja luonnekysymys. Eikä kuulu meikäläisen pirtaan. PISTE.
Parisuhteessa ei pitäisi olla salaisuuksia, minkäänlaisia. PISTE. Ja tämä ei tarkoita sitä, että on raportointivelvollinen toiselle. Tai, että täytyy puolin ja tosin kytätä toisen menemisiä, tulemisia, puheluita ja sähköposteja. PISTE.
Jos tämän luottamuksen kuitenkin rikkoo, tai toisesta niin tuntuu, niin silloin ei päde kirje- ja puhelusalaisuudet. PISTE. Jos toinen näihin tukeutuu ja vetoaa, niin onpas kurja puoliso. PISTE. Ja todennäköisesti hänen tekemisensä ja sanomisensa eivät kestä päivänvaloa. Tuskin yön pimeyttäkään.
Minusta siinä tilanteessa, jos toinen vedoton lakiin haluaa peitellä omia tekemisiään, niin kyse on pahemmasta kuin vankilasta kyttäyksineen. Kyse on kidustuslaitoksesta. Eikä ketään pidä kiduttaa, ei henkisesti eikä ruumiillisesti. Jos kokee, että toisen kanssa ei ole hyvä olla, niin sitten erotaan. Ja sitten vasta kehitellään vaikka minkälaisia viritelmiä. Toisen tietoinen loukkaaminen omilla teoilla on siis mielestäni pahempi paha, kuin oman puolison kirje- tai puhelinsalaisuuden rikkominen. Joka muuta väittää omaa erikoisen ajatusmaailman.
Olen sivusta joutunut seuraamaan jos jonkinlaista parisuhdekiermuraa ja tiedän mistä kirjoitan.
Ihminen, jota on loukattu parisuhteessa, on sen jälkeen hyvin sirpaleilla. Ja siihen ei kenenkään yksityisyyden, puhelin- ja kirjesalaisuuden loukkaaminen, ole verrattavissa. PISTE.
Alkuperäinen kirjoittaja been there:Meillä kyllä ilmoitetaan, missä kuljetaan ja mikä on arvioitu poissaoloaika, muutenhan yhteisen ajan suunnittelu olisi mahdotonta, mutta mitään 'iltalomia' tai muita lupia ei 'anota'. Ilmoittaminen riittää. Ja koska keskustelemme normaaleiden aikuisten tavoin keskenämme, tulee siinä yhteydessä tekemiset melko lailla ilmi, ilman että 'ilmoittaudutaan päivystäjälle'.
Noinhan toimitaa normaalissa parisuhteessa. Pitäisikö tuohon kommentoida jotain? Ongelmahan on siinä, kun ei puhuta, tai jos puhutaan, niin ei puhuta totta. Eikö vain?
Alkuperäinen kirjoittaja Lukemansa pitää ymmärtää:Ja jos sinä saisit tietää, että puolisosi on selannut puhelintasi tai sähköpostiasi (puhelimen olet itse jättänyt esiin, tai sähköpostiohjelmasi auki), niin sitten kirjoittamasi mukaan suhteenne olisi ohi. Loppu. Slut. Tuosta noin vain. Kun kerran sinä tahdot.
Alkuperäinen kirjoittaja been there:No ei välttämättä ihan niinkään. Mutta toisen postien ja puhelimen kyttäily on yleensä tapa, toisille näköjään melko rutinoitunutkin tapa, eikä mikään ainutlaatuinen kerta.
Sellaista en suhteessani hyväksy.
Mutta kyllä, suhde loppuu heti siihen, kun kumpi tahansa osapuolista haluaa sen päättää. Vaikka sitten minä. Ja ennen saivarteluja, se tuskin tapahtuu yhdella ainoalla tietyllä hetkellä ja kertarysäyksellä, kyseessä on kuitenkin ennemmin prosessi, kuin happening.
Kenelle toisen postien ja puhelimen kyttäily on tapa? Kaikille? Ei varmaan. Onnellisille parisuhteessaan? Ei varmaan.
On varmasti ihmisiä, jotka ovat aina parisuhteessaan epäluuloisia. Mutta kai heilläkin on siihen syynsä, kokemuksensa ja oppinsa. Tai ainakin uskon, että niitä patologisia kyttääjiä on aika harvassa.
Tietysti suhde loppuu siihen, kun jompikumpi puolisoista niin haluaa. Tai molemmat. Mutta että parisuhde loppuisi siihen, että toinen olisi kerran "kytännyt" toisen puhelinta tai sähköposteja, niin hoh hoijaa. Kyllä siihen on taatusti ihan eri syyt ja salaisuudet, ja niiden esille tuleminen.
Etukäteen voi tietysti kirjoittaa elämänsä, mutta aika kurja elämä sellainen olisi. Mikään ei ole niin varmaa, kuin epävarma. . .
Alkuperäinen kirjoittaja Hieno oikeudentaju:Aika uskomatonta, että syypääksi saadaan joten ap. joka vilkaisi miehensä postia (ja ilmeisesti vielä vahingossa) eikä suinkaan tuo paskiainen, joka ihan suunnitellusti kävi huorissa. Normaalilukutaidolla varustettu ihminen kun ehtii jo vilauksessa rekisteröimään useamman sanan näytöllä olevasti tekstistä vaikkei edes tietoisesti sitä lukisi, ja jos ne sanat ovat tyyliin "paljonko maksaa koko yö" niin aika dorka saa olla jos ei lue loppujakin!
Alkuperäinen kirjoittaja Lukemansa pitää ymmärtää:Parisuhteessa ei pitäisi olla salaisuuksia, minkäänlaisia. PISTE. Ja tämä ei tarkoita sitä, että on raportointivelvollinen toiselle. Tai, että täytyy puolin ja tosin kytätä toisen menemisiä, tulemisia, puheluita ja sähköposteja. PISTE.
Jos tämän luottamuksen kuitenkin rikkoo, tai toisesta niin tuntuu, niin silloin ei päde kirje- ja puhelusalaisuudet. PISTE. Jos toinen näihin tukeutuu ja vetoaa, niin onpas kurja puoliso. PISTE. Ja todennäköisesti hänen tekemisensä ja sanomisensa eivät kestä päivänvaloa. Tuskin yön pimeyttäkään.
Alkuperäinen kirjoittaja been there:[quote="
Yleensä suhde oireilee paljon muillakin tavoilla ennen kuin toisen silmä tai mieli alkaa harhautua suhteen ulkopuolelle. Jos näitä merkkejä ei huomaa suhteessaan, on jo armotta myöhässä puhelimen ja postin penkomisessa, eikä niiden tonkiminen varmasti auta suhteen korjaamista.
Alkuperäinen kirjoittaja been there:Myös parisuhteessa on oltava omaa tilaa ja vapaus päättää, mitkä ovat julkisia ja yhteisiä asioita, mitkä aivan henkilökohtaisia.
Hammasharjakin on yleensä kaikkien nähtävillä, mutta sitä käytetään aina vain henkilökohtaisesti. Yleensä siitä ei edes pidetä, jos sitä näpelöi tai tutkailee joku muu. .
Alkuperäinen kirjoittaja been there:Luottamus voi suhteessa rikkoutua paljon muustakin, kuin pelkästä 'vieraissa käymisestä', mutta mikään ei kuitenkaan anna oikeutta rikkoa toisen oikeuksia pitää viestintäsalaisuutensa. Siitäkään huolimatta, vaikka hän käyttäisi puhelintaan ja sähköpostiaan em. asian hoitamiseen.
Yleensä suhde oireilee paljon muillakin tavoilla ennen kuin toisen silmä tai mieli alkaa harhautua suhteen ulkopuolelle. Jos näitä merkkejä ei huomaa suhteessaan, on jo armotta myöhässä puhelimen ja postin penkomisessa, eikä niiden tonkiminen varmasti auta suhteen korjaamista.
Siispä toisen tekojen vakoilu postin tai puhelimen kautta on vain omaa, eikä niin tervettä, uteliaisuutta ja sillä haetaan vain lyömäaseita toista vastaan.
Alkuperäinen kirjoittaja .onni.:Kyllä mäkin olen sitä mieltä et jos ei ole mitään salattavaa niin voi antaa toisen lukea viestit puhelimelta tai sähköpostista ihan vapaasti.