Miten reagoisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietityttää hieman
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietityttää hieman

Vieras
Miten tämmöseen asiaan pitäs reagoida?? Kun meiän äiti oli sanonut iskälle, että aikoo tehdä jotain itselleen. Iskä sano, että mun pitäs käyä äitin luona nytten ku mun sisko ei käy siellä, ettei siltä voimat lopu ja tee itelleen jotain. Tollasista puheista oon kuullu jo monen vuoden ajan. Mä en jaksa kuunnella niitä sen uhkailuja siitä, että tekee itelleen jotain... Mua ei vaan kiinnosta käyä sen luona v*ttuilua kuuntelemassa, nyt on ollu hyvä, kun on ollu muutaman päivän sillein, ettei olla soiteltu. Mut mua rupes mietityttää, että tekiskö se oikeesti itelleen jotain? Noin se on uhkaillu, että jos sisko muuttaa kotoo pois, ni tekee jotain.. Nyt siis sisko ei asu enää kotona, joten äiti asuu ihan yksinään..

Kokeile samaa kuin Veeti Kallio ja Tina Turner eli meditaatiota. Silloin osaa jäsentää myrkyn lääkkeeksi ja osaksi elämää, vaikka elämä sinällään kamalaa onkin.http://www.cbsnews.com/stories/2000/09/11/60minutes/main232429.shtml

Olet mielestäni ottanut tarpeeksi paskaa siltä naiselta ja hänhän on yrittänyt pilata elämäsi, vittuilee ja ilkeilee sinulle omalle lapselleen.
No tuota mua ei kyllä sinuna kiinnostaisi paskaakaan vaikka itsensä tappaisi. Ihan sen perusteella mitä muistelen sun kirjoittaneen.

Ehkä olen kylmä, mutta niin. Ihan sama.

Olet mielestäni ottanut tarpeeksi paskaa siltä naiselta ja hänhän on yrittänyt pilata elämäsi, vittuilee ja ilkeilee sinulle omalle lapselleen.
No tuota mua ei kyllä sinuna kiinnostaisi paskaakaan vaikka itsensä tappaisi. Ihan sen perusteella mitä muistelen sun kirjoittaneen.

Ehkä olen kylmä, mutta niin. Ihan sama.

Ei se ehkä mitään teekään itelleen. Tollasta sairasta juttua oon kuullu sen suusta jo monta vuotta.

Mut eihän noi varmaan kovin terveen puheita ole?

[QUOTE="vieras.";29215826]Sano isällesi että soittaa häkeen jos on huolissaan. Teini-ikäisten lasten ei tarvitse hoivata vanhempiaan tuollaisten uhkailujen takia.[/QUOTE]

Tuskinpa se kovin huolissaan oli, kun sano vaan, että pitää käyä äitin luona ym. Itekii se on välillä sitä mieltä, että äiti haukkuu ja on ihan typerä kun mua ja siskoo haukkuu, mut sit sano mulle, että mee käymään siellä ja sano siskolle, että muuttaa takas kotiin ym.

Ei ole teitä lapsia kohtaan oikein tuollainen, ei. Oma äitini kiristi ja uhkaili kuolemalla ja itsemurhalla ties kuinka kauan, kunnes päätin, etten kuuntele niitä puheita ollenkaan, enkä anna niiden vaikuttaa tekoihini ja elämääni. Yhäpä äiti elää ja keikkuu, vaikka varmasti viimeiset 20v on kuolemallaan uhkaillut.

Tuo on emotionaalista kiristämistä, eikä siihen pidä alistua. Todennäköisesti äitinne ei koskaan tule itselleen mitään tekemään, kiristää vain. Eläkää lapset omaa elämäänne. Jos isänne on huolissaan, ja haluaa, että asialle tehdään jotain, hän saa tehdä sen itse. Lapsia ei tehdä tähän maailmaan omiksi kainalokepeiksi!

Tappaa itsensä tai ei, se tekee tai on tekemättä niin huolimatta siitä, mitä sinä tai sun isäs tai sun sisares teette. Ette voi oikeasti sille mitään. Eikä ole teidän vikanne. Hoitoa tarvis.

En kävisi kenenkään luona tai tekisi yhtään mitään muutakaan uhkailulla.

Kävisin, jos haluan käydä. En kävisi, jos en haluaisi käydä. Uhkailun ja kiristämisen ignooraisin täysin, ehkä jopa jättäisin käymättä sen takia vaikka muuten kävisin.

Jos hän itselleen tekee jotain, se ei ole seurausta siitä, että joku on käynyt tai ollut käymättä. Se on sairautta ja itsekkyyttä.

Yhteistyössä