S
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Sellainen ärähdys, jos lapsi yrittää lyödä, että toista kertaa ei yritä!
Alkuperäinen kirjoittaja Näkökulmakysymys;30196430:Yritin tuota joskus oman lapseni kanssa. Olen suuttuessani aika pelottava akka, mutta niin vain kaksivuotias karjaisi samalla mitalla takaisin ja jäi tuijottamaan silmiin. Edelleenkin kyseinen lapsi on pelottomin tuntemani ihminen, enä osaa nähdä sitä pelkästään huonona asiana.
Olisin aika varovainen neuvomaan, koska jokainen lapsi on yksilö, ja on vain löydettävä ne omat toimivat jutut. Mutta meillä auttoi aika, vanhempien tyyneys, tunteiden sanoittaminen, lempilelujen menettäminen, sekä ennen kaikkea se, että lyömisestä seurasi aina vakava keskustelu ja anteeksipyyntö.
No niinhän se on että jos joku on löytänyt hyvän keinon kasvattaa omaa lastaan niin luulee että se sitten toimii kaikkien kohdalla. Ymmärrystä ei enää löydy muunlaisia lapsia kohtaan kun itse kokee olevansa ihan guru kasvatuksessa, kas onhan omat lapset niiiiin hyvin käyttäytyviä.
Kyllä minuakin harmittaa että lapseni ei osaa vielä keskittyä olemaan ihmisiksi, mutta minulle on aivan turha tulla sanomaan että se johtuu kasvatuksen puutteesta. Kasvatan lastani melko kovalla kädellä ja jatkuvasti. En anna yhdenkään tilaisuuden mennä ohi jos voin oikaista lapsen toimintaa. Muistan toki kehuakin jos on syytä ja usein on. Ympärillä olevat tutut ja ystävät ovat sitä mieltä että keinoni ovat liian kovat ja että kuri on liian kova. Silti pojan käytös on aivan ala-arvoista kun sille päälle sattuu.
Olen vaan tullut siihen tulokseen että jokaisella perheellä on oma tiensä kulkea, muut ei voi tietää mikä on parasta.
Alkuperäinen kirjoittaja Näkökulmakysymys;30196710:Mielestäni kova kuri on pääsääntöisesti hyvä asia. Mutta mielestäni vielä tärkeämpää näiden jukuripäisten lasten kanssa on kehuminen ja rakastaminen, silloinkin kun ei erityisempää syytä ole.
Kun lasta joutuu toistuvasti ojentamaan, alkaa se jossakin vaiheessa vaikuttaa lapsen minäkuvaan. Ja jos lapsi kokee itsensä arvottomaksi, on häneltä turha ainakaan odottaa hyvää käytöstä.