Miten saisin katkastua jokski ajaks yhteyden mun äitiin, kuitenkaan haastamatta riitaa?

Mites olisi aika perheneuvontaan (esim. kirkon parisuhdenneuvojalle tai vastaavalle) koko perheelle. Ymmärtäisikö äitisi paremmin, jos joku ulkopuolinen sanoisi hänelle, ettei voi terrorisoida teitä lapsia?

Alkuperäinen kirjoittaja no:
.. joo varmasti on vaikeeta, mutta kohta sun lapsella on sairaan mummon lisäks myös yhtä sairas äiti. sun isäs on kuitenkin aikuinen ihminen ja sen täytyy kantaa itse vastuu itsestään. ei se isovanhempien ja lastenlasten suhde voi olla tärkeempi kun sun ja sun lapsen suhde.

Ihan totta turiset. Mut kun on ikänsä kuunnellu sitä, että "isäs saa ihan kohta sydänkohtauksen ja kuolee sun takias, ku tuot niin paljon murhetta!" sitä sydäriä rupee oikeesti pelkäämään... :(

Pojan eteen oon tehny hirveesti töitä, että sillä olis parempi äiti ku mulla.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mites olisi aika perheneuvontaan (esim. kirkon parisuhdenneuvojalle tai vastaavalle) koko perheelle. Ymmärtäisikö äitisi paremmin, jos joku ulkopuolinen sanoisi hänelle, ettei voi terrorisoida teitä lapsia?

Se rooli mitä se vetää on uskomaton. Ja katsos ei saa perheen mainetta tällasilla pilata. :saint: :headwall:

Ku veli oli sairaalassa, ku oli hypänny, ainoo mitä mun vanhemmat siellä teki, oli että ne pohti hyvää peitetarinaa, ettei totuus selviäis... Ja veli sentään halvaantu, että olis varmaan tarvinnu vähän tukea... :headwall: :headwall: :headwall:

"Mut kun on ikänsä kuunnellu sitä, että "isäs saa ihan kohta sydänkohtauksen ja kuolee sun takias, ku tuot niin paljon murhetta!" sitä sydäriä rupee oikeesti pelkäämään... :( "

Tässä on just sun ongelma. Sä uskot mitä se uhkaa ja alistut sen menoon. Se manipuloi. Se syyllistää. Se uhkaa. Ja sä uskot. Jos sä tiedät, että oot tehnyt kaiken niin hyvin kun voit, siis yrittänyt kaikkesi, et voi pelätä isäsi saavan sydäriä sun tähden. Ja kai sä nyt itse tiedät, miten paljon tuot tai olet tuottamatta murhetta. Ja miten aikuinen ihminen voi(sikaan) vielä tehdä niin paljon murhetta vanhemmilleen? En ymmärrä.

Mun mies laittoi välit äitiinsä yksinkertaisesti poikki vähäksi aikaa eli noin vuodeksi. Vittuilusähköposteja ja viestejä tuli alussa joka päivä tai monta kertaa päivässä, haukkumista, uhkailua, vaikka mitä, mutta mies ei siihen alistunut. Ei ole hänen tehtävä pomppia enää äitinsä pillin mukaan. Nyt sen äiti on tajunnut, ettei voi hallita enää lastaan, on vähän rauhoittunut. Ja mies teki tämän itsensä ja meidän parisuhteen vuoksi.

Yhteistyössä