E
essi
Vieras
Minkä takia "jaksavia" äitejä saa haukkua ivalliseen sävyyn superäideiksi, mutta "jaksamattomille" ei saa sanoa mitään muuta kuin voivottelua ja päänsilitystä, tai sitten olet taas se superäiti???
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Susa:Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä oon sitä mieltä,että pitäisi miettiä tarkkaan asioita,ennenkuin lapsia aletaan suunnitella ja miten monta lasta.
Ja näillä asioilla tarkoitan sitä parisuhdetta,omaa jaksamista ja sitä tukiverkostoa.Ei niitä lapsia pitäisi hankkia ainoastaan sen takia,että lapsia pitää olla
Olen harvinaisen samaa mieltä tästä asiasta!
Entä jos asiat muuttuu ajan myötä...????
Alkuperäinen kirjoittaja essi:Minkä takia "jaksavia" äitejä saa haukkua ivalliseen sävyyn superäideiksi, mutta "jaksamattomille" ei saa sanoa mitään muuta kuin voivottelua ja päänsilitystä, tai sitten olet taas se superäiti???
Alkuperäinen kirjoittaja Zalmiakki:Madicken04 , silloin kun mä tein noita hoitajan hommia markka-aikaan, niin aluks oli eka käytäntö, että yksi lapsi oli 20mk/tunti, kaksi lasta 25mk ja kolme tai enemmän 30mk. Mutta sitten se vaihdettiin, että aina maksaa 25mk, eli 4, 25?.
Erityislapset hoidettiin samaan hintaan, mutta jos oli kovasti vammaisia lapsia, niin suositeltiin, etta palkataan kaksi hoitajaa. Yliyön hoidosta oli muistaakseni joku könttäsumma, eli se ei mennyt tuntipalkan mukaan. En kyllä nyt muista sitä enää. Mä kun tein noita hommia 1997-2004, niin ei ole enää niin tuoreessa muistissa![]()
Alkuperäinen kirjoittaja mamahemuli:Väite, että ihmisen pitäisi etukäteen nähdä oma jaksamisensa määrä vuosien päähän on sanalla sanoen idioottimainen. Kukaan ei tiedä, milloin väsyminen yllättää ja jokaisen oma henkinen jaksaminen on hyvin persoonallinen, vaihteleva ja tilannesidonnainen asia.
Mua naurattaa ja ärsyttääkin tämä, että täällä palstalla kun joku avautuu jostain ja haluaisi neuvoja on aina olemassa muutama itseään täynnä oleva besserwisser joka alkaa länkyttämään, että mitä häh, MINÄ en ikinä ole joutunut tommoiseen tilanteeseen.
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkvilk:Mikä on pointtisi puhuessasi loukkavalla tavalla toiselle joka etsii täältä neuvoja? Tämän todellakin haluan tietää.
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkvilk:Alkuperäinen kirjoittaja essi:Minkä takia "jaksavia" äitejä saa haukkua ivalliseen sävyyn superäideiksi, mutta "jaksamattomille" ei saa sanoa mitään muuta kuin voivottelua ja päänsilitystä, tai sitten olet taas se superäiti???
Jos sinä jaksatkin hyvin, ei ole syytä tulla sitä vertaamaan sitä ihmiseen joka ei jaksa. Ihmiselle, joka etsii neuvoja omaan tilanteeseensa.
Ei, et ole mielestäni superäiti tai muutenkaan hyvä sen perusteella, että et tarvitse omaa aikaa. Et sitten yhtään. Et tipan tippaa. Se ei määrittele hyvyyttäsi äitinä siis lainkaan.
Äiti joka tarvitsee joka viikko aikaa ilman lapsia on yhtä hyvä äiti kuin sekin joka ei tarvitse.
Mikä on pointtisi puhuessasi loukkavalla tavalla toiselle joka etsii täältä neuvoja? Tämän todellakin haluan tietää.
Alkuperäinen kirjoittaja besserwisser:Alkuperäinen kirjoittaja Susa:Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä oon sitä mieltä,että pitäisi miettiä tarkkaan asioita,ennenkuin lapsia aletaan suunnitella ja miten monta lasta.
Ja näillä asioilla tarkoitan sitä parisuhdetta,omaa jaksamista ja sitä tukiverkostoa.Ei niitä lapsia pitäisi hankkia ainoastaan sen takia,että lapsia pitää olla
Olen harvinaisen samaa mieltä tästä asiasta!
Entä jos asiat muuttuu ajan myötä...????
Ei ne kuule muutu! Kaiken lisäksi Piitu Pipareineen ja muut besserwisserit ovat ennustajaeukkoja, jotka aavistelevat suhdanteiden ja työtilanteiden muuttumisten lisäksi läheisten mielenmuutokset, lähiomaisten ja omat sairastumiset, kuolemat sun muut. Ja ne jotka eivät näin kaukonäköisiä ole, voivat syyttää ihan vaan itseään, kuule!
Alkuperäinen kirjoittaja essi:Alkuperäinen kirjoittaja Vilkvilk:Alkuperäinen kirjoittaja essi:Minkä takia "jaksavia" äitejä saa haukkua ivalliseen sävyyn superäideiksi, mutta "jaksamattomille" ei saa sanoa mitään muuta kuin voivottelua ja päänsilitystä, tai sitten olet taas se superäiti???
Jos sinä jaksatkin hyvin, ei ole syytä tulla sitä vertaamaan sitä ihmiseen joka ei jaksa. Ihmiselle, joka etsii neuvoja omaan tilanteeseensa.
Ei, et ole mielestäni superäiti tai muutenkaan hyvä sen perusteella, että et tarvitse omaa aikaa. Et sitten yhtään. Et tipan tippaa. Se ei määrittele hyvyyttäsi äitinä siis lainkaan.
Äiti joka tarvitsee joka viikko aikaa ilman lapsia on yhtä hyvä äiti kuin sekin joka ei tarvitse.
Mikä on pointtisi puhuessasi loukkavalla tavalla toiselle joka etsii täältä neuvoja? Tämän todellakin haluan tietää.
No minäpä en ole ap:lle tai muillekaan sanonut yhtään mitään, yleisesti esitin kysymyksen, että minkä takia on hyväksyttävää haukkua sitä jaksavaa äitiä superäidiksi? Itseasiassa haluaisin sinulta kysyä, mistä luulet edes tietäväsi kumpaan "kastiin" minä kuulun ja kuinka paljon omaa aikaa minulla on tai kuinka minä jaksan?
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkvilk:Alkuperäinen kirjoittaja essi:Alkuperäinen kirjoittaja Vilkvilk:Alkuperäinen kirjoittaja essi:Minkä takia "jaksavia" äitejä saa haukkua ivalliseen sävyyn superäideiksi, mutta "jaksamattomille" ei saa sanoa mitään muuta kuin voivottelua ja päänsilitystä, tai sitten olet taas se superäiti???
No minäpä en ole ap:lle tai muillekaan sanonut yhtään mitään, yleisesti esitin kysymyksen, että minkä takia on hyväksyttävää haukkua sitä jaksavaa äitiä superäidiksi? Itseasiassa haluaisin sinulta kysyä, mistä luulet edes tietäväsi kumpaan "kastiin" minä kuulun ja kuinka paljon omaa aikaa minulla on tai kuinka minä jaksan?
Ei ole oikein mielestäni haukkua ketään, jos nyt ihan oikeasti ei tullut vielä viestistäni selväksi! Kaiken inhimillisyyden ja empatian lakien mukaan sitä, joka on väsynyt ja kaipaa neuvoja, autetaan eikä potkita. Eikö sinustakin ole näin?
Sinun tilanteestasi en tiedä. Puhuinkin juuri että JOS sinä pärjäätkin ja muut eivät, se ei tee sinusta parempaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Vilkvilk:Mikä on pointtisi puhuessasi loukkavalla tavalla toiselle joka etsii täältä neuvoja? Tämän todellakin haluan tietää.
Nimenomaan.
Ja joku sanoi edellisellä sivulla että pyytää isovanhemmilta mahdollisimman vähän hoitoapua. Määrittele mahdollisimman vähän. Minulle riittäisi kerran vuodessa, mutta ei.
Alkuperäinen kirjoittaja tuota noin..:aika hauskaa kun ensin naristaan että ei ole aikaa ja suhde kärsii vaa ei sitten olla valmiita joskus sitä 8? tunnilta maksamaan että sais sitä aikaa miehen kans? Kaikki vaan ilmaiseksi pitää saada joo.. Jättää ne erikseen menot ja säästää rahat hoitajaan ja menee sit kahdestaan loppurahoilla vaikka syömään -tai kävelylle, se ei maksa mitään. Sitäpaiti sitä yhteistä aikaa kyllä on ku vaan viittii järkätä -tenavat aiemmin nukkumaan niin siinähän on yö aikaa mutta tässä taitaa vaa taas olla kyse siitä että pitää päästä baariin miehen kans, siihen on rahaa mut ei hoitajaan.
Alkuperäinen kirjoittaja essi:Minkä takia "jaksavia" äitejä saa haukkua ivalliseen sävyyn superäideiksi, mutta "jaksamattomille" ei saa sanoa mitään muuta kuin voivottelua ja päänsilitystä, tai sitten olet taas se superäiti???
Alkuperäinen kirjoittaja essi:Alkuperäinen kirjoittaja Vilkvilk:Alkuperäinen kirjoittaja essi:Alkuperäinen kirjoittaja Vilkvilk:Alkuperäinen kirjoittaja essi:Minkä takia "jaksavia" äitejä saa haukkua ivalliseen sävyyn superäideiksi, mutta "jaksamattomille" ei saa sanoa mitään muuta kuin voivottelua ja päänsilitystä, tai sitten olet taas se superäiti???
Ei ole oikein mielestäni haukkua ketään, jos nyt ihan oikeasti ei tullut vielä viestistäni selväksi! Kaiken inhimillisyyden ja empatian lakien mukaan sitä, joka on väsynyt ja kaipaa neuvoja, autetaan eikä potkita. Eikö sinustakin ole näin?
Sinun tilanteestasi en tiedä. Puhuinkin juuri että JOS sinä pärjäätkin ja muut eivät, se ei tee sinusta parempaa.
MIelestäni kyllä suorin sanoin kerroit etten tarvitse omaa aikaa!
Ja kyselet miksi puhun muille loukkaavaan sävyyn? En ole muuta tehnyt kuin esittänyt kysymyksen...
Alkuperäinen kirjoittaja essi:Alkuperäinen kirjoittaja Vilkvilk:Alkuperäinen kirjoittaja essi:Minkä takia "jaksavia" äitejä saa haukkua ivalliseen sävyyn superäideiksi, mutta "jaksamattomille" ei saa sanoa mitään muuta kuin voivottelua ja päänsilitystä, tai sitten olet taas se superäiti???