Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mä joskus ihan pakotan ukkoni puhumaan asioista, kun tuntuu välillä et saa pihdeillä tuosta irti nyppiä mitä se tuumii. siis ihan konkreettisesti istutan miehen pöydän ääreen, suljen telkkarit ja musat ja otan lehdet sun muut pois. sanon että KATO MUA JA KUUNTELE ja sitten kerron miltä musta tuntuu. syyttämistä ja haukkumista koitan viimiseen asti välttää, kunhan vaan kerron että mua nyppii kun en tiedä missä mennään ja mitä mies ajattelee. yleensä tilanne siitä lähtee aukeemaan, mut ei aina. ukkoloilla se tuntuu ottavan aikansa että aukeevat ja saavat tokastua sen painavan asian ilmoille.
ja jos ei tämä ja putkipihdit auta niin saisko ammattilainen miehestäs irti jotain? tai sit se ammattilaisella uhkaaminen?
Tuota olen yrittäny. Päättyy siihen, että mies sanoo kaiken olevan minun syytä ja että mikään ei muutu, jos MINÄ en muutu. Hänessähän ei ole koskaan syytä mielestään. Negaa kritiikkiä ei osaa ottaa vastaan, ihan sama miten sen annat. Ammattilaiselle ei lähde.
mä en ole lukenut sun viestejä aiemmin, eli en tiedä teiän tilanteesta... mutta siis mitkä/millaset asiat sen mielestä on sun syytä? miten sun pitäis sen mielestä muuttua ja onko sillä jotain aihetta olla sitä mieltä?
No mun syytä on kireä ilmapiiri täällä kotona, meidän huonot välit, kaikki. Mä huudan paljon ja oon kireä, tiedän itekin, mutta kukapa ei olis tässä tilanteessa. Mies ei tee kotona MITÄÄN ns. yhteisiä hommia. Istuu netissä noin 50-60 tuntia viikossa työajan jälkeen. Ei tee lasten kanssa juurikaan mitään. Mä laitan ruuat, pesen pyykit, siivoan, ulkoilen lasten kanssa, hoidan ruokaostokset, teen lumitöitä ja leikkaan ruohoa, käytän harrastuksissa. Vieläkö laitan lisää? Hän ei vaan ymmärrä miksi olen uupunut... Kun omasta mielestään osallistuu riittävästi. Tätä jatkunut vuosikaudet.
Voitko sopia miehen kanssa etta viettais tietyn ajan lasten kanssa joka paiva, ekana vaikka vaan 15 min kerrallaan? Varsinkin jos samaa on jatkunu vuosikaudet ei kukaan pysty hetkessa muuttumaan.
Ehka se huomion keskittaminen lapsiin (eika sinuun) tuntuu vahemman uhkaavalta (eikos miehet koe ittensa ahdistuneiksi jos niilta vaatii jotain :/ ) ja saisit vahitellen hivutettua enemman aikaa miehelta lapsilleen ja vahemman nettiaikaa ja silleen pikkuhiljaa nayttamaan miehelle etta aikaa voi viettaa kivasti perheensakin kanssa eika siita tarvitse valtamatta karsia kenenkaan.
Ehka poitti on vaan saada mies tekemaan jotain (niin kun yritatkin) kivaa josta kaikki nauttii mut aluksi ihan sikahelppoja juttua. Vaha niin kun vauvaa opetetaan potalle