Miten te hoidatte tilanteen kun ette tule toimeen syystä tai toisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsyttävä akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ärsyttävä akka

Vieras
puolisonne vanhempien kanssa? Tai appiukkosi TAI anoppisi kanssa?
Minä olen aina tullut molempien kanssa hyvin toimeen ( ovat eronneet ) eikä ikinä ole ollut mitään kärhämää mistään.
Mutta nyt en enää siedä appiukkoani ja se harmittaa minua itseäni.
Hän puuttuu elämäämme koko ajan ja liikaa!!! En pidä siitä että hän päättää itsekseen mitä meidän talossa pitäisi tehdä ja rupeaa touhuamaan KYSYMÄTTÄ MEILTÄ. Me ei olla pyydetty apua! Hän myös huomauttelee koko ajan asioista ( mitä tehdään väärin, mitä meidän pitäisi tehdä, miten asiat olisi pitänyt hoitaa jne. ).

En kestä koko ihmistä mutta entä mieheni kannalta sitten tämä kaikki?

BLAAH!

Mä yritän vähentää tapaamisia, niin hermo kestää sitten paremmin kun nähdään. Miehen (ja nykyään lasten) takia pyrin olemaan ystävällinen ja pitämään välit ainakin näennäisen hyvinä. Aiemmin saattoi mennä avoimemmin riidaksi asti, nykyään yritän pitää omana tietonani, jos eivät ihan tökeröitä ole.

En mä niistä pitämään opi varmaan koskaan, yritetty on. Mun mies ainakin kärsii, jos meillä on jotain konflikteja, joten yritän käyttäytyä...

Näemme harvoin. Asumme kaukana toisistamme. Hymyilen ja kestän sen pari päivää aina kerrallaan heitä ja he minua. Kun ei kajota "vääriin" aiheisiin, pystymme käyttäytymään, kuin ihmiset. Eli välit on hyvät, kun ne on 600km.

Valitettavasti asia on niin, että joillain ihmisillä ei ole hirveästi tekemistä enää vanhempana, varsinkin jos he ovat eronneet ja/tai jo eläkkeellä, joten sitten "tunkevat" toisten elämiin... Eihän hän varmaan oikeasti pahaa tarkoita. Saattaa siis päättää vaikka, että joku tarvii korjaamista ja jopa ruvetakin korjaamaan sitä, kun haluaa kuvitella itsensä vielä tärkeäksi ja tarpeelliseksi. Jos ihminen tuntee itsensä turhaksi, niin sitä masentuu totaalisesti. :/ Valitettavaa tuo on, mutta käytöstä täytyy vain yrittää ymmärtää. Häntä voi tietty yrittää ohjailla eri suuntaan tuosta toiminnasta. Voitte vaikka sanoa hänelle ihan iloisesti, että te haluatte ehdottomasti itse hoitaa omat asianne, kun te haluatte, että hän voi käyttää aikansa mielummin toisella tavalla. Kertokaa, että te otatte hänet paljon mieluummin ihan muutenkin vierailulle, ilman, että hän häärää huushollissanne. :)

[QUOTE="vieras";22104949]Näemme harvoin. Asumme kaukana toisistamme. Hymyilen ja kestän sen pari päivää aina kerrallaan heitä ja he minua. Kun ei kajota "vääriin" aiheisiin, pystymme käyttäytymään, kuin ihmiset. Eli välit on hyvät, kun ne on 600km.[/QUOTE]

paljon helpompi olisi käydä esim. kahvilla /syömässä kerran viikossa kuin nähdä pari päivää kerrallaan. se on helvettiä.

Yhteistyössä