miten uskoa ukkoa ja kannattaako edes

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja petetty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

petetty

Vieras
Mies jäi tuossa alkuvuodesta kiinni pettämisestä. Tekstari suhde ja pari tapaamista jossa sitten oli myös naitu. Tyttö oli tuttu. Siis olivat nähneet palavereissa mutteivat juurikaan jutelleet.

Mies sanoo ettei tunteita ollut. Hän vaan sai kehuja ja siitä hyvän mielen. Minä kuulemma olin vuoden päivät vaan moittinut ja ilmoittanut harkitsevani vakavasti eroa.

Päätettiin kuitenkin jatkaa ja nyt minä en pääse eroon ajatuksesta, että jos ukko ei paneskeluun tarvinnut mitään tunteita vaan toisen mielenkiinto riitti niin hän tekee sen varmasti uudelleen tilaisuuden tullen.

Itse hän vakuuttaa ettei niin ikinä enään käy ja että erehdyksen voi jokainen kerran tehdä. Hän kuulemma potee siitä niin paljon syyllisyyttä eikä rakkaimmalleen enään ikinä niin tekisi.

Uskoako vai ei? Ja miten minä pääsisin eteenpäin ja alkaa elämään niin ettei petos käy mielessä lähes päivittäin?

Mulla takana melkein samanlainen juttu ja samoja asioita paljon pohtinut. Luottamus ei palaudu ikinä ikinä samanlaiseksi. Alussa asia on mielessä kokoajan mutta usko pois se kyllä painuu ajan myötä takaalalle, ja tulee sillointällöin mieleen. Jos olet päättänyt että, yhdessä mennään eteenpäin niin on vaan yritettävä keskittyä muihin asioihin.Sen jälkeen kun meillä tämmöistä tapahtui, sovittiin toooosi tiukat rajat ja mies vähensi menonsa minimiin, eli ei poikien iltoja ja selontekoa kaikista menoista ja puheluista. Kaikista turhistakin asioista kerrottiin, mikä mua helpotti paljon. Nyt aikaa kulunut ja asiaa ei niin aktiivisesti mieti ja mieskin teoillaan ansainnut luottamusta takaisinpäin. Eli aika tässäkin auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja petetty:
Itse hän vakuuttaa ettei niin ikinä enään käy ja että erehdyksen voi jokainen kerran tehdä. Hän kuulemma potee siitä niin paljon syyllisyyttä eikä rakkaimmalleen enään ikinä niin tekisi.

Tämä kuulosti jotein oudolta ajatukselta.
Oletteko keskustelleet siitä että jos sinä tekisit samoin hän sen hyväksyisi, koska jokainen sen erehdyksen voi kerran tehdä?

Todella vaikea tilanne, aikaisemmin ajattelin kas että kerrasta poikki. Siihen aikaan tosin ei oltu vielä naimisissa eikä lapsia ollut.
Nyt jotenkin ajatus "vain yhdestä" kerrasta lähtisin eroa harkitsemaan.

Ehkä pitäisi tehdä noin kuin enni sanoi että tiukat "rajat" (hassua ajatella että aikuiselle miehelle asetetaan tiukat rajat, mutta tässä tapauksessa varmasti tarpeelliset.) kaikista menoista ja puheluista.
Vaikka eihän häntä voi koko aikaa vahtia, pitää käydä töissä ja myöskin niissä paltsuissa missä se toinen osapuoli on.

Pikkuhiljaa.. pikkuhiljaa..

:hug: jaksamista!

Alkuperäinen kirjoittaja enni:
Mulla takana melkein samanlainen juttu ja samoja asioita paljon pohtinut. Luottamus ei palaudu ikinä ikinä samanlaiseksi. Alussa asia on mielessä kokoajan mutta usko pois se kyllä painuu ajan myötä takaalalle, ja tulee sillointällöin mieleen. Jos olet päättänyt että, yhdessä mennään eteenpäin niin on vaan yritettävä keskittyä muihin asioihin.Sen jälkeen kun meillä tämmöistä tapahtui, sovittiin toooosi tiukat rajat ja mies vähensi menonsa minimiin, eli ei poikien iltoja ja selontekoa kaikista menoista ja puheluista. Kaikista turhistakin asioista kerrottiin, mikä mua helpotti paljon. Nyt aikaa kulunut ja asiaa ei niin aktiivisesti mieti ja mieskin teoillaan ansainnut luottamusta takaisinpäin. Eli aika tässäkin auttaa.

Näin juuri, miehesi toimi loppujen lopuksi hyvin.

No, sinällään toi teksi "jokainen voi mokata kerran" on tavallaan tottakin, jos sitten siinä vaiheessa tajuaa mitä on menettämässä ja miten paljon sua rakastaa ja katuu kovasti niin on siinä lauseessa jotain järkeä/perääkin.

Nyt musta on kiinni sun tunteistasi, miten paljon haluat jatkaa miehen kanssa, miten paljon rakastat ja uskallat. Mä varmaan keskustelisin paljon ja yrittäisin jatkaa jos on olemassa niin paljon hyvää mikä "korvaa" ton pahan.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alkuperäinen kirjoittaja petetty:

Tämä kuulosti jotein oudolta ajatukselta.
Oletteko keskustelleet siitä että jos sinä tekisit samoin hän sen hyväksyisi, koska jokainen sen erehdyksen voi kerran tehdä?

Todella vaikea tilanne, aikaisemmin ajattelin kas että kerrasta poikki. Siihen aikaan tosin ei oltu vielä naimisissa eikä lapsia ollut.
Nyt jotenkin ajatus "vain yhdestä" kerrasta lähtisin eroa harkitsemaan.

Ehkä pitäisi tehdä noin kuin enni sanoi että tiukat "rajat" (hassua ajatella että aikuiselle miehelle asetetaan tiukat rajat, mutta tässä tapauksessa varmasti tarpeelliset.) kaikista menoista ja puheluista.
Vaikka eihän häntä voi koko aikaa vahtia, pitää käydä töissä ja myöskin niissä paltsuissa missä se toinen osapuoli on.

Pikkuhiljaa.. pikkuhiljaa..

:hug: jaksamista!

Juu siis erehdys ei tarkoittanut vain tuota pettämistä vaan mokaamista ja toisen loukkaamista jollakin tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja enni:

Tosi ihana kuulla että voi oppia elämään tuon asian kanssa. Meillä yhteistä taivalta takana lähes 20 vuotta ja tarkoitus on jatkaa eteen päinkin yksissä. ainakaan helpolla ei luovuteta. Parisuhde terapiaan ollaan menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja PikKuinkkuli:
Mä en pystyis enään yhden hairahduksen jälkeen luottamaan toiseen. Kyllä se olisi lusikat jakoon. :(

Noin mäki ajattelin ennen. Tosipaikan tullen se ei ollutkaan niin selvää. Vaikka on kuinka petetty ja loukattu ei se rakkaus niin vain sammukkaan. On myös niin paljon hyvääkin. Ja tosiasia on, että olen oikeasti varmaan ollut todella hirveä. Loukannut, uhonnut erolla, ollut tyytymätön kaikkeen. Käyttänyt valtaa väärin, tilaisuus siis tehnyt varkaan. Itse osasyyllinen tapahtuneeseen. Minun mielestä, ei ukon. Ukko sitä mieltä ettei mikään anna oikeutta rikkoa luottamusta ja pettää toista. Katuu ja sanoo tienneensä hetimiten tehneensä väärin eikä edes halua muita. Mopo vaan karkasi käsistä.

Hyvä juttu, että jaksat yrittää vielä ja menette vielä parisuhdeterapiaankin!

Kun haette apua samantien, niin suhde voikin vielä parantua. Toivottavasti miehelle toi oli tosiaan vain yhden hairahdus, eikä tule toistumaan. Jos toistuu, tuskin jaksaa enää yrittää luottamusta kerätä, koska eihän sitä luottamusta enää siinä vaiheessa olekaan.

Kysehän on siitä luotatko itseesi. Jos uskot voivasi selviytyä siitä, jos mies jää uudelleen kiinni, kannattaa ehkä antaa toinen mahdollisuus.
Jos uskot, ettet kestäisi uutta pettymystä, ei uutta mahdollisuuttakaan kannata antaa. Kyse ei siis ole niinkään luottamuksesta mieheen vaan itseesi.
Voi olla, että jos hyvin käy, suhteenne vain paranee entisestään. Niinkin on käynyt kun kumpikin on tajunnut tehneensä virheitä (vaikka mikään ei pettämistä oikeutakaan!), mutta voi olla että ei.
Oletko valmis ottamaan riskin?

Alkuperäinen kirjoittaja hello:
Miten sait muuten selville tuon? Kertoko ukko ite, vai saitko itse jotenkin kiinni?

Kyllä tuo asian itse kertoi. Sanoi, ettei halua enään riskeerata meidän avioliittoa salaisuudella. Ja kerrottakoon, että tuolla toisella naisellakin on oma miehensä kera jättisuuren asuntolainan kanssa. Ja senkin voin kertoa, että minä taas olen ukkoni ensimmäinen tyttö jonka kanssa on suutelua pidemmälle mennyt...

Alkuperäinen kirjoittaja Itse samassa jamassa:
Kysehän on siitä luotatko itseesi. Jos uskot voivasi selviytyä siitä, jos mies jää uudelleen kiinni, kannattaa ehkä antaa toinen mahdollisuus.
Jos uskot, ettet kestäisi uutta pettymystä, ei uutta mahdollisuuttakaan kannata antaa. Kyse ei siis ole niinkään luottamuksesta mieheen vaan itseesi.
Voi olla, että jos hyvin käy, suhteenne vain paranee entisestään. Niinkin on käynyt kun kumpikin on tajunnut tehneensä virheitä (vaikka mikään ei pettämistä oikeutakaan!), mutta voi olla että ei.
Oletko valmis ottamaan riskin?

Tuota olen myös kovasti miettinyt... Miten käy jos uusi kerta tuleekin? kyllä kai kaikesta mikä ei kerta lyönnillä tapa selviää. Mutta tuolloin ei kyllä yhteistä polua enään marssita samaan suuntaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hello:
Miten sait muuten selville tuon? Kertoko ukko ite, vai saitko itse jotenkin kiinni?

Kyllä tuo asian itse kertoi. Sanoi, ettei halua enään riskeerata meidän avioliittoa salaisuudella. Ja kerrottakoon, että tuolla toisella naisellakin on oma miehensä kera jättisuuren asuntolainan kanssa. Ja senkin voin kertoa, että minä taas olen ukkoni ensimmäinen tyttö jonka kanssa on suutelua pidemmälle mennyt...

Ok. Hyvä, että itse kertoi. Luultavasti voi jäädäkin viimeiseen kertaan, koska itse tajusi, että nyt mokaa ja pahasti ja lähti samantien itse sitä korjaamaan ja mm. kertomaan sulle, ettei luottamus mene vielä enemmän rikki, kun kuulet sen jostain muualta myöhemmin.

Tsemppiä jatkoon!

Yhteistyössä