Mitkä ovat naisten ja mitkä miesten "töitä kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Helinä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Helinä"

Vieras
Eli mitkä ovat mielestäsi jaoteltavissa naisten ja miesten hoitamia?

Itsellä:

Naiset
- siivoaminen
- ruanlaitto
- lapset
- pyykkääminen

Miehet
- tekniikka (siis elektroniikka jutut ja lampunvaihdot ym.)
- tiskaaminen
- imurointi
- ruanlaitto
- lapset
- pyykkääminen
- roskat

no ei meillä ole töitä mitenkään jaettu. kaikki tekee kaikkea. mies osaa kokata ja minä osaan kyllä lamput asentaa kattoon ja tehdä muutkin "miesten työt".

Minä laitan ruoat, siivoan, pyykkään ja laitan astiat koneeseen ja tyhjennän, käsin tiskattavat pesen myös. Hoidan lapsen pääasiassa. Mies tekee tekniset työt, on silloin tällöin lapsen kanssa. Tekee iltapesut ja antaa iltapalan lapselle. Mies saattaa joskus tyhjentää astianpesukoneen tai kerätä lapsen leluja lattialta. Lapsi 2 v, joten harvemmin kerää vielä itse.

NAISET:
Kokkaa, imuroi, pesee lattiat, hoitaa pyykit alusta loppuun, hoitaa lapset, pyyhkii pölyt, järkkää tavarat paikoilleen, tekee tiskit, yms. Siis niin kuin perinteisesti kuuluu.

MIEHET:
Rasvaa saranat, hoitaa KAIKKI tekniset vempaimet, hakkaa naulat, kolaa lumet, ylipäänsä korjaa kaiken talossa niillä välineillä mitä työkalupakki sisältää, siirtää huonekalut, ajaa nurtsin, putsaa katon, vaihtaa lamput, vie roskat, hoitaa auton (siis kaiken, renkaiden vaihdot, öljyt, katsastuksen, kaiken!), haravoi lehdet, maalaamiset, pihan laitot, laittaa saunan, laittaa grillin, yms. Siis niin kuin perinteisesti kuuluu! :)

[QUOTE="Helinä";22169522]Eli mitkä ovat mielestäsi jaoteltavissa naisten ja miesten hoitamia?

Itsellä:

Naiset
- siivoaminen
- ruanlaitto
- lapset
- pyykkääminen

Miehet
- tekniikka (siis elektroniikka jutut ja lampunvaihdot ym.)
- tiskaaminen
- imurointi
- ruanlaitto
- lapset
- pyykkääminen
- roskat[/QUOTE]

Ei teillä sillon lapset oo naisten eikä miesten töitä, jos niitä tekee kummatkin. Et taida edes ymmärtää, mitä tolla aataminaikasella termillä tarkotetaan. Oikeen onnistunu keskustelunavaus. :D

Yhteistyössä