MODET! Kertokaa, onko Björn mode vai miten hän pääsee katsomaan palstalaisten ip-osoitteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja it-asiantuntija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Mulle on ihan sama onko se B mode vai valehteleeko vain provotakseen, enemmän mua kiinnostaa ketä mun IP:t näkee, keskustelupalstoilla, blogeissa jne. MUTTA asiasta ei saa jostain syystä täällä keskustella vaan ketjut menee heti poistoon.

Ei haittaisi yhtään jos tietäisin hyväksyväni kirjoittamalla IP:ni näkymisen NÄKYVILLE ja NÄKYMÄTTÖMILLE modeille, nyt en vain tiedä, koska nuo näkymättömät modet on tähän asti vain urbaanilegendaa.

Olisi tosi kiva jos joku mode voisi selkeästi infota miten tämä menee, en halua et B on aamulla mun oven takana...
(nyt se ainakin tulee kun näkee tämän.. )

Mitä väliä siläl IP:llä ensinnäkin on? Ei siitä voi pätellä kuin kotikaupungin, eikä aina sitäkään.
Ja jos joku väittää näkevänsä IP-osoitteet täällä, niin todennäköisesti valehtelee (jos ei ole moderaattori)

[QUOTE="vieras";26068306]Mulle on ihan sama onko se B mode vai valehteleeko vain provotakseen, enemmän mua kiinnostaa ketä mun IP:t näkee, keskustelupalstoilla, blogeissa jne.[/QUOTE]

Blogeissa kyllä blogin pitäjä näke halutessan kävijöiden ip-osoitteet. Esim minä tiedän että omaa blogiani on tänään luettu IP:stä 69.37.234.175 11 kertaa. Siitä tiedän, että lukija on todennäköisesti paikkakunnalta Cheshire, Connecticut, United States. Tarkempaa tietoa en saa mistään.

[QUOTE="vieras";26068306]Mulle on ihan sama onko se B mode vai valehteleeko vain provotakseen, enemmän mua kiinnostaa ketä mun IP:t näkee, keskustelupalstoilla, blogeissa jne. MUTTA asiasta ei saa jostain syystä täällä keskustella vaan ketjut menee heti poistoon.

Ei haittaisi yhtään jos tietäisin hyväksyväni kirjoittamalla IP:ni näkymisen NÄKYVILLE ja NÄKYMÄTTÖMILLE modeille, nyt en vain tiedä, koska nuo näkymättömät modet on tähän asti vain urbaanilegendaa.

Olisi tosi kiva jos joku mode voisi selkeästi infota miten tämä menee, en halua et B on aamulla mun oven takana...
(nyt se ainakin tulee kun näkee tämän.. )[/QUOTE]

ilmasen wigdetin ja siellä porukka chättäilee ja jos joku on asiaton voin bannata! En muuta
ja jos nyt luulet että joku nyt tulee ovelle kun tietää IP:s. ei mene näin! On ohjelmia joilla saadaan
tietää kuka olet ja mistä mutta suojaudut niiltä pistämällä cookies kiellon koneelta. Suojaukset suurimmalle.
voi tehdä explorerilla internet valikosta.

[QUOTE="vieras";26066416]Mä olen nähnyt monta kirjoitusta, missä hän kerskuu asialla. Totta tai ei, niin mun mielestäni törkeää käytöstä. En oikein jaksa uskoa, että noin epämiellyttåävä ihminen olisi modeksi päässyt. Eikö siihen kuitenkin tarvita reilu, täyspäinen ja tasapuolinen ihminen?[/QUOTE]
aika vähän näitä on nykyisissäkin modeissa.

• Tykkää
Reactions: erinys
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;26068390:
aika vähän näitä on nykyisissäkin modeissa.

vetoaa siihen että olevat modeja että nään mistä kirjottelet. Vanha vitsi!
Ei tarvitse olla mode kun voit tehdä valituksen poliisille! jos siihen pisteeseen menee! ei pelkkä haukkuminen vaan jos uhkaillaan jo henkeä niin sitten!
Minä tein niin tunnustan ja moni usko mutta nyt on aika kertoa totuus!

[QUOTE="vieras";26068492]vetoaa siihen että olevat modeja että nään mistä kirjottelet. Vanha vitsi!
Ei tarvitse olla mode kun voit tehdä valituksen poliisille! jos siihen pisteeseen menee! ei pelkkä haukkuminen vaan jos uhkaillaan jo henkeä niin sitten!
Minä tein niin tunnustan ja moni usko mutta nyt on aika kertoa totuus![/QUOTE]
Ootko sä se sama kun kirjoitteli niistä viherkaihtimista ja hyvin sekavaa tekstiä?

Eihän se ip auta ketään mitenkään :D Pitäisi tiedustella operaattorilta käyttäjätiedot, mutta kun ei ne saa luovuttaa niitä kuin viranomaisille tutkintaa varten.

Ei se ip ole sellainen asia että siitä Matti McKräkkeri näkisi suoraan että "jaahas, Jokipolku 4, Hamina, Jutta Poppana os. Eerikäinen, 64kg 171cm. D-kuppi, imettäessä FF".

• Tykkää
Reactions: erinys
Mitä väliä siläl IP:llä ensinnäkin on? Ei siitä voi pätellä kuin kotikaupungin, eikä aina sitäkään.
Ja jos joku väittää näkevänsä IP-osoitteet täällä, niin todennäköisesti valehtelee (jos ei ole moderaattori)

Jos IP olisi näkyvillä, niin pahimmassa tapauksessa tehtäisiin verkkohyökkäyksiä tiettyyn IP-osoitteeseen tapauksessa, jossa viestin kirjoittaja koettaisiin epämieluisaksi. Korjatkoon joku it-asiantuntija, jos olen väärässä.

Eihän se ip auta ketään mitenkään :D Pitäisi tiedustella operaattorilta käyttäjätiedot, mutta kun ei ne saa luovuttaa niitä kuin viranomaisille tutkintaa varten.

Ei se ip ole sellainen asia että siitä Matti McKräkkeri näkisi suoraan että "jaahas, Jokipolku 4, Hamina, Jutta Poppana os. Eerikäinen, 64kg 171cm. D-kuppi, imettäessä FF".

Entäpä jos joku niihin käsiksi pääsevä sattuu olemaan jollain palvelun tarjoajalla työssä? Eihän se sallittua ole, mutta eipä ole sekään, kun poliisi penkoo esim julkkisten tietoja (tapaus Myllylä) tai joku hoitsu potilastietoja naapurista. Tapahtuuhan näitä.

[QUOTE="vieras";26068560]Jos IP olisi näkyvillä, niin pahimmassa tapauksessa tehtäisiin verkkohyökkäyksiä tiettyyn IP-osoitteeseen tapauksessa, jossa viestin kirjoittaja koettaisiin epämieluisaksi. Korjatkoon joku it-asiantuntija, jos olen väärässä.[/QUOTE]

Lähes kaikissa kotiliittymissä on dynaamiset ip:t. Eli ip vaihtuu, ja on mahdolista vaihtaa.

[QUOTE="vieras";26069276]Entäpä jos joku niihin käsiksi pääsevä sattuu olemaan jollain palvelun tarjoajalla työssä? Eihän se sallittua ole, mutta eipä ole sekään, kun poliisi penkoo esim julkkisten tietoja (tapaus Myllylä) tai joku hoitsu potilastietoja naapurista. Tapahtuuhan näitä.[/QUOTE]

privaan koskettu netin kautta niin siitä jää jälki sinun koneelle! Tiedoks nörteille!

[QUOTE="vieras";26068560]Jos IP olisi näkyvillä, niin pahimmassa tapauksessa tehtäisiin verkkohyökkäyksiä tiettyyn IP-osoitteeseen tapauksessa, jossa viestin kirjoittaja koettaisiin epämieluisaksi. Korjatkoon joku it-asiantuntija, jos olen väärässä.[/QUOTE]

Et voi ottaa yhteyttä jos pistän lanin kiinni!

Jaa

funny-animation-25.gif

[QUOTE="vieras";26069345]Et voi ottaa yhteyttä jos pistän lanin kiinni![/QUOTE]

Että jos muistaa niin turha on vaikka hetki löis ja kellot sois!

Mikäli ei suostu ko. palstan ehtoihin, niin sitten on pakko olla kirjoittamatta. Kävin tuolla lemmikkipalstalla ja siellä tosiaan käyttäjän pitää antaa suostumus kaikkien profiilin tietojen ja ip-osoitteen julkaisuun.
Mikäli antaa julkaista ne tietot, niin asia on ok, ei siitä voi valittaa. Se ei kuitenkaan poista rekisterinpitäjän velvollisuutta noudattaa lakia.

Ymmärtävätkö lemmikkipalstalla kävijät tai sinne rekisteröityneet, mitä merkitsee, kun he antavat suostumuksen kaikkien profiilin tietojen ja ip-osoitteiden julkaisuun? Joissakin palstan jutuissa käsitellään toisinaan omia tai lähipiirin asioita niin yksityiskohtaisesti, että siitä voi seurata myöhemmin harmia itselle tai lähipiirille.

Eikö palstanpitäjän tulisi lähtökohtaisesti suojata palstalla kävijöiden yksityisyys eikä vaatia suostumusta profiilin ja ip-osoitteen julkaisuun? Mitä tietosuojavaltuutettu sanoisi tuosta?

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä