Montako kummia lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vaan

Vieras
montako kummia on omalla lapsellasi?

Meidän esikoiselle olisi tulossa 6 kummia, onko kummien määrää rajoitettu missään laissa tms?

ei siis olla pyydetty vielä ketään mut ois 6 ihmistä ketkä haluttais lapsellemme kummiksi.

Meillä on jokaisella 2 (siis kolmella lapsella), nyt neljäs tulossa enkä tiedä mistä ne 2 edes revitään :/ Pieni lähisuku, meidän omat sisarukset on käytetty (yht 2) ja lähimmät ystävät...

Ei kai kummeille ole ylärajaa...

6 on vielä ihan "normaali" määrä. Me ei kuuluta kirkkoon niin mitään varsinaisia kummeja ei ole. Itse vedetty semmoinen linja että otetaan 4 kummia ja jos heidän mahdolliset puolisonsa haluavat myös, niin se käy. Näin esikoisella on 7 kummia, seuraavalle, joka toivottavasti on matkalla pian tulisi tällä hetkellä vain 5, koska 3 on sinkkuja.

mun tietääkseni ei oo ylärajaa, mutta se alaraja on eli 2.
Tosiaan miettikää sitä, että kaikille riittää kummeja. Toisaalta taas jos lapsia ei tulekaan montaa niin jää harmittamaan. Ja kummeiksihan voi pyytää vaikka omia vanhempiaan, jos täyttävät kriteerit.

Pojalla on kolme kummia. Tokalle ei sitten kummeja vielä tiedetäkään. Ehkä molemmille samat kummit. :/ Mä oon vissiin turhan nipo noiden kummien valkkaamisessa. En halua kummeiksi ketään kaveria enkä edes sellaisia sukulaisia joiden kanssa ei olla muutenkaan tekemisissä. :ashamed:
Muoks. eli kummien pitää mun mielestä olla meille tärkeitä ihmisiä.

max 4,muut ihan ylimääräsii mitä niillä kaikilla 6 kummilla tekee??musta ainakaan kummina ei tuntuis kivalta jos mun lisäks niit olis kauhee liuta,en tuntis oloani"erityiseksi".En varmaaan ees suostuis siinä tapauksessa et ilmotetaan et sun lisäks tulee 5-6 muutkin kummia.

Alkuperäinen kirjoittaja kummi kahdelle:
max 4,muut ihan ylimääräsii mitä niillä kaikilla 6 kummilla tekee??musta ainakaan kummina ei tuntuis kivalta jos mun lisäks niit olis kauhee liuta,en tuntis oloani"erityiseksi".En varmaaan ees suostuis siinä tapauksessa et ilmotetaan et sun lisäks tulee 5-6 muutkin kummia.

Joskus käy niinkin, ettei kummeja kiinnosta lainkaan kummilapsen kuulumiset (joo, riippuu ihan siitä millaiset kummit valitsee.) Silloin on kiva, että lapsella on usempi kummi, jotta edes joku olis yhteyksissä kummilapseensa.

Omalle lapselleni tulee yhteensä 7 kummia.
ystäväni, joiden kanssa sovittu jo ajat sitten että ovat esikoiseni kummeja. Heitä on neljä, mutta yksi heistä ei ole saanut rippikoulua suoritettua.(kiire tulee koska ristiäiset 4 vkon päästä)
Lisäksi yksi pariskunta ja mieheni puolelta sylikummi. Eli jos tämä yksi ei saa riparia suoritettua niin sitten virallisia kummeja on se kuusi.
Itse olen ajatellut asian niin että : Tärkeitä lapsen "kasvatukseen" osallistuvia aikuisia EI VOI OLLA LIIKAA. Varsinkin,jos isovanhempia ei ole.
Lisäksi, niinkuin joku jo sanoi että voi käydä niin että kummeja ei kiinnosta ja silloin hyvä olla useampi. Valitettavaa mutta totta. Samoin voi myös käydä niin että muuttaa ulkomaille yms. tai toiselle puolelle suomea, ja muistaminen jää vähemmälle.

Yhteistyössä