Montako lahjaa per lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karkkinaama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Karkkinaama

Aktiivinen jäsen
14.04.2006
1 692
0
36
Siis itse ostatte? Ja lapsien iät? Montako pakettia yleensä lapset ovat jouluna saaneet? Tuntuu että kummasti noita paketteja vaan kertyy, ite ollaan ostettu n.4-5lahjaa/lapsi, mut sit ku niit tulee kaikilta muiltakin.. :ashamed:

Pienille 3, isommille 5-6, vauvalle 2.

Pienet saavat paketteja myös muualta, isommat yhden yhteisen.
(isot saavat kyllä isältään ja sen puolen sukulaisilta lahjoja, mutta ne eivät kuulu meidän perheen "lahjasaldoon)

Tuo ainokainen 4,5v saa meiltä vanhemmilta ehkä 6 tai 7 pakettia.
(kovasti ajattelin että pari korkeintaan..)
Lisäksi kummit, isovanhemmat ja muutama kaverini jotka ostavat niin kertyyhän niitä taas.
Tosin tänä vuonna ollaan ihan toivottukin mielummin pelejä, kirjoja tai vaatetta kuin leluja, Legoja on muutama hommannut, mut mä en niitä ihan leluiksi miellä.

meillä on yksi lahja ostettu 5v:lle ja vielä ostamatta meidän kohta 2v:lle. Ei oo ylimääräistä rahaa ja vielä ois ostettava kummilapsille + muutamalle muulle lapselle ( sukulaisia ), jääpi pe kun lapsilisät tulee.. Onneksi on mummoja ja muita sukulaisia olemassa.

Tuolle 1,5-vuotiaalle ostettiin vain pari halpaa lahjaa. Vaatteita ja sellasia ostan muutenkin ja ei viitsi lelujakaan kamalasti ostaa. Aivan varmasti saa ainakin 10 pakettia muualtakin.

Lapsille taitaa tulla ehkä 4-5 lahjaa per nokka (neljä lasta / 2v - 9v). Nuorimmalle on Titi nalle, pehmokoira ja vaatteita, 5v ja 7v Bratz ja vaatteita, vanhimmalle on vaatteita. Kaikille lapsille on pussilakanasetit. Mies ostaa 9 vuotiaalle kännykän.

Mietinnässä on pitäiskö isommille ostaa vielä yksi lelu.

Luulisin, että lapset saavat lisäksi noin neljä pkettia yhteensä sisaruksiltani, kummeilta ja mummilta.

Lapset saa meiltä vanhemmilta n. kymmenen lahjaa kumpainenkin. Isovanhemmilta tulee kai noin 15 pakettia per lapsi. Kummisedältä kaksi per lapsi. Kummitädeiltä yhdet molemmille. Mun kummitädiltä kaksi per lapsi. Eli noin 30 lahjaa kumpaisellekin (lapset on 4 v ja lähes 2 v).
Lisäksi on vielä synttärilahjat: tyttö juhlii kaksi kertaa ennen joulua, poika heti joulun jälkeen. Me hukutaan lahjoihin |O . Mutta toisaalta, sitten meneekin taas vuosi ilman lahjoja :saint: .

2v8kk: saa meiltä 4 lahjaa+ mummeilta, kummeilta, tädeiltä, enoilta ym...ainakin 12!!!
1v4kk: saa meiltä 3 lahjaa+muilta sen samat ainakin 12!!!

Huh, empä oo tullu ajatelleeks, että niitä lahjoja tulee tosiaan noin paljon! :xmas: Ja joka vuosi aina jokunen yllätys pakettikin, jota ei osattu odottaa....

vauva 6kk saa kaksi lahjaa (pehmon ja unipussin), 4v yhden lahjan (Lego Ferrari-varikko), 7v kolme lahjaa (Star Wars ukkoja 2pkt, Bionicle-ukkeli). Yhteiseksi heille vielä 2kpl niitä urheilijoiden lukemia satu-cd:itä (vanhempi ja tänä vuonna ilmestynyt).

Lisäksi saavat paketteja kummeiltaan ja isovanhemmiltaan, joten kyllä niitä taas kertyy....

tuolle "ainokaiselle" ostimme 3 lahjaa, viime jouluna tais olla 10 :ashamed: tämä äiti oli niin onnellinen lapsesta että innostui ostelee :whistle:

niin juu ja muilta saattaa tulla se 10-12 pakettia

lapsia kaksi 3 ja 1 vuotiaat ja me itse ollaan ostettu nyt 22 lahjaa per lapsi :ashamed:
(laskin ne kun eilen ne paketoin)
Joo, mun heikko kohta on lapset =)
Ja sit vielä sukulaisilta tulevat paketit, kaikilta 2-3 lahjaa per lapsi, et ihan riittävästi on :D

nuoremmalle 6kk oon ostanu 2 lahjaa(lelun ja vaatetta),isommalle 1v6kk oon ostanu 3 lahjaa( vaatetta, lelun ja nuppipalapelin) kummeilta, isovanhemmilta ja muutamalta kaverilta tulee myös paketteja, en ees tiä montako mutta varmasti aika monta. eihän nuo poitsut vielä ymmärrä joulusta mitää, isompi voi ymmärtää sen verran et saa uuden lelun kokoelmiinsa.

Yhteistyössä