mua ärsyttää sellaset jotka ei äänestä ARGHHHHH

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no ? tiedätkö, että kyse on sun lapsien tulevaisuudesta!!!!!!! Käytyäthän sinäkin vaikka mitä palevuita, jos sinulla lapsiakin on. Äänestysoikeus on mielestäni myös jokaisen kansalaisen velvollisuus.
Oikein sapettaa, kun lapsien vanhemmat näyttävät mallia pienille, ettei edes äänestetä. Ymmärrätkö kuinka tärkeää se on, että äänestää ja näyttää hyvää mallia lapsilleen.

Kuten sanoin, äänestäisin heti jos joukkoon mahtuisi yksikin ehdokas joka herättäisi luottamusta.
Mun lasten tulevaisuuteen ei vaikuta se lätkäsenkö sen tyhjän äänestylapun sinne uurnaan :xmas:

Sanopas tuo uudelleen parinkymmenen vuoden kuluttua, niin mitä mieltä sitten olet!

Itse en äänestä, koska en ole jaksanut ottaa tarpeeksi selvää eri ehdokkaista. Eikö olisi pahempi että menisin äänestämään jtn randomehdokasta, vaikka Jani Sievistä, siksi kun tiiän et se on julkkis. Siitä vois olla enempi haittaa, kun että jätän äänestämisen fiksummille.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Miksi mun pitäs äänestää, kun en todellakaan tiedä ketä äänestäisin?
Ja ei millään pahalla, en käytä minkäänlaisia valtion tukia kuin lapsilisän.

Etkö käytä terveyskeskusta, katuja, maanteitä. yleisradion kanavia. valaistusta, vettä, viemäriä. Lapsilisätkin on julkisen hallinnon aikaansaamia. Olet ainakin saanut äitiyspäivärahaa, peruskoulun, mahdollisesti jatkokoulutusta ja siitä opintotukea. Käytät kuluttajaviraston, kilpailuviraston, elintarvikevalvonnan, rautateiden, jäänmurtajien, satamalaitosten ym.

Pitkä jono on vielä mainitsemattomia yhteiskunnan järjestämiä tai tukemia palveluja. Et ilmeisesti ole koskaan sisäistänyt , mikä kaikki jokapäiväisessä elämässäsi on yhteiskunnan järjestämää, siis niitä asioita joita et koe käyttäväsi ja josta kuitenkin uskon sinunkin hiekkalaatikolla ja kaverien kanssa tai täällä palstalla purnaavan.

Jos et itse välitä, niin voit olla tietysti äänestämättä tai yleensäkin välittämättä, mitä äänestetyt henkilöt meidän kaikkien puolesta tekevät tai tekevät meidän näkemyksiämme tai tahtoamme vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse en äänestä, koska en ole jaksanut ottaa tarpeeksi selvää eri ehdokkaista. Eikö olisi pahempi että menisin äänestämään jtn randomehdokasta, vaikka Jani Sievistä, siksi kun tiiän et se on julkkis. Siitä vois olla enempi haittaa, kun että jätän äänestämisen fiksummille.

Tee ylen vaalikoneen avulla se testi, jos siltä tuntuu. kyllä ehdokkaita löytyy!
tympii nuo julkkisehdokkaatkin, jos eivät ole korkeakoulutettuja.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Mua ärsyttää sellaiset joita ärsyttää se ettei muut äänestä :snotty:

Itse äänestän HETI, kun poliitikkojen palkat putoavat. Sitten voi löytyä jopa ehdokkaita jotka ajattelevatkin muuta kun rahaa.

kyllä sellaisesta työstä pitää olla kunnon palkka. koittavat päättää yhteisistä asioista ja paskaa tulee vaan niskaan..

sähän voisit äänestää persuja, kuulostaa ihan sellaselta tuo sun juttus..

Mä äänestäisin jotain viherpiipertäjää joka lahjoittaisi palkastaan ison osan vaikka nälkäänäkeville lapsille. Mutta ei kiitos, en äänestä näitä lentokoneilla kahden maan väliä suhaavia europarlamentikkoja, joilla parhaimmillaan on koti kahdessa eri maassa.
Äänestä sinä vaan itse niitä perussuomalaisia.

mun mielestä on niin typerää sanoa, että en tiedä ketä äänestäisin. mikset tiedä? ota selvää. äänestäminen on velvollisuus, ja täälläkin on paljon lasten vanhempia palstailemassa, miksette halua äänellänne vaikuttaa lapsienne tulevaisuuteen. minkälaisia heistä tulee, kun he eivät näe mallia siitä, että asioihin kannattaa vaikuttaa, tai edes yrittää. Miksi pitää olla niin toivoton, kannattaa näyttää lapsille ja kaikille ympärillä oleville, että aina on toivoa jäljellä...

uskotko tosiaan että asiat muuttuu äänestämisesi myötä?
Onni olkoon osanasi uskomukselle. Minä ja lapseni elämme ihan saman arvoista elämää, ilman että lapset saa traumoja kun en mene äänestämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
no sitten mä ärsytän sua. En nimittäin äänestä, ei vois vähempää kiinnostaa kuka sinne pääsee paskaa puhumaan. kaikki lupaa kauheesti mutta siellä ne vetää lonkkaa ja kukkaro täyttyy. Ei ole ikinä kiinnostanut eikä tuu kiinnostamaan. mulle ihan sama kuka siellä on, ei ne pidä lupauksiaan kuitenkaan.

Naurettavaa. just sellaisen ihmisen puhettta, jolla ei ole mitään tajua mistään. menepäs käymään sinäkin siellä eduskunnassa vierailulla, ja ota selvää, mitä ne siellä päättää.
On tainnut Iltapäivälehdet vääristää sinullekin kuvan kansanedustajien työstä. ei ehkä kaikkea lukemaansa, vrasinkaan keltaisesta lehdistöstä, kannata uskoa. ;) vinkkinä vaan

Vinkki vaan etten luekaan iltapäivälehdistä juttuja. Olen katsonut JOPA muutaman kerran esim. eduskunnan istuntoja ja ne on ihan perseestä. Osa höpisee keskenään jotain ja osaa nukkuu suunnilleen tuoleissaan, ja joku puhuu skeidaa josta ei itekään tajua puoliakaan...mut kumpahan puhuu..ja palkka juoksee. eikä mikään pikku palkka.
Muille joita arvostan työssään esim. omaishoitajat ym. pitäisi saada lisää liksaa, niin paskat, ne hankkii muutaman euron raataessaan 24/7, kun herrat imee kaikki rahat.
mut hei, mua ei kiinnosta, ja mulla on oikeus siihen mielipiteeseen!!

niin sua ei kiinnosta, että omaishoitajat ei saa tarpeeksi liksaa ja että kansanedustajat ei tee mtn?? vähän ristiriitasta tuo sun juttus.. miks sä niistä asioista sitten valitat?

Mä olen kiinnostunut politiikasta, mutta näihin vaaleihin en ole ennättänyt paneutua ollenkaan. Ekan kerran jätin äänestämättä sen jälkeen, kun olen äänioikeuden saanut (ellei kansanäänestystä EU:iin liittymisestä vuonna 1994 lasketa mukaan). Enkä pode yhtään huonoa omaatuntoa siitä, että en äänestänyt, koska mun kohdallani se olisi tällä kertaa ollut aivan lottoamista.

no ? tiedätkö, että kyse on sun lapsien tulevaisuudesta!!!!!!! Käytyäthän sinäkin vaikka mitä palevuita, jos sinulla lapsiakin on. Äänestysoikeus on mielestäni myös jokaisen kansalaisen velvollisuus.
Oikein sapettaa, kun lapsien vanhemmat näyttävät mallia pienille, ettei edes äänestetä. Ymmärrätkö kuinka tärkeää se on, että äänestää ja näyttää hyvää mallia lapsilleen.

mä alotan sen hyvän mallin näyttämisen ihan muualta! Ja velvollisuushan se ei oo niin kauan kun on vapaaehtosta

Kuten sanoin, äänestäisin heti jos joukkoon mahtuisi yksikin ehdokas joka herättäisi luottamusta.
Mun lasten tulevaisuuteen ei vaikuta se lätkäsenkö sen tyhjän äänestylapun sinne uurnaan :xmas:

Sanopas tuo uudelleen parinkymmenen vuoden kuluttua, niin mitä mieltä sitten olet!

Mä olen sanonut sen jo 20 vuotta sitten! Ja todellakaan asiat eikä ehdokkaat missään vaaleissa ole muuttuneet sen paremmiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
no sitten mä ärsytän sua. En nimittäin äänestä, ei vois vähempää kiinnostaa kuka sinne pääsee paskaa puhumaan. kaikki lupaa kauheesti mutta siellä ne vetää lonkkaa ja kukkaro täyttyy. Ei ole ikinä kiinnostanut eikä tuu kiinnostamaan. mulle ihan sama kuka siellä on, ei ne pidä lupauksiaan kuitenkaan.

Naurettavaa. just sellaisen ihmisen puhettta, jolla ei ole mitään tajua mistään. menepäs käymään sinäkin siellä eduskunnassa vierailulla, ja ota selvää, mitä ne siellä päättää.
On tainnut Iltapäivälehdet vääristää sinullekin kuvan kansanedustajien työstä. ei ehkä kaikkea lukemaansa, vrasinkaan keltaisesta lehdistöstä, kannata uskoa. ;) vinkkinä vaan

Vinkki vaan etten luekaan iltapäivälehdistä juttuja. Olen katsonut JOPA muutaman kerran esim. eduskunnan istuntoja ja ne on ihan perseestä. Osa höpisee keskenään jotain ja osaa nukkuu suunnilleen tuoleissaan, ja joku puhuu skeidaa josta ei itekään tajua puoliakaan...mut kumpahan puhuu..ja palkka juoksee. eikä mikään pikku palkka.
Muille joita arvostan työssään esim. omaishoitajat ym. pitäisi saada lisää liksaa, niin paskat, ne hankkii muutaman euron raataessaan 24/7, kun herrat imee kaikki rahat.
mut hei, mua ei kiinnosta, ja mulla on oikeus siihen mielipiteeseen!!

niin sua ei kiinnosta, että omaishoitajat ei saa tarpeeksi liksaa ja että kansanedustajat ei tee mtn?? vähän ristiriitasta tuo sun juttus.. miks sä niistä asioista sitten valitat?

kuule esim. Katainen lupasi sairaanhoitajille lisää liksaa, mutta kun hänet valittiin, niin pitikö lupauksensa??? Mua ei politiikka kiinnosta pätkääkään, mutta Hei, hyvä jos sua kiinnostaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja sun asioista päättävät:
Miksi mun pitäs äänestää, kun en todellakaan tiedä ketä äänestäisin?
Ja ei millään pahalla, en käytä minkäänlaisia valtion tukia kuin lapsilisän.

tietäisit, kun ottaisit selvää. siis äänestämättömyyden syyhän on tässä vain laiskuus. en ymmärrä...

Laiskuus? Jo on todellakin, mulle on ihan sama kuka ketäkin äänestää kun koskaan ne ei mitään saa aikaan! En todellakaan äänestä, en nyt enkä ens vuonna, enkä 10vuoden päästä. Se on ihan turhaa.

Miten niin eivät saa koskaan mitään aikaan ? Miten on suomalainen sosiaaliturva tai yleensäkin turvallisuus elää hyvässä maassa. Onko ne etelä-amerikan ja afrikan diktatuurivaltiot, joissa eletään äänestämättä sinun ihannmaitasi. Tietysti voi odottaa, että äänstyksellä valitut henkilöät kantaisivat sinulle mammonaa, ruokaa ja seikan kotiin päivittäin.

Itse äänestän HETI, kun poliitikkojen palkat putoavat. Sitten voi löytyä jopa ehdokkaita jotka ajattelevatkin muuta kun rahaa.

kyllä sellaisesta työstä pitää olla kunnon palkka. koittavat päättää yhteisistä asioista ja paskaa tulee vaan niskaan..

Mä äänestäisin jotain viherpiipertäjää joka lahjoittaisi palkastaan ison osan vaikka nälkäänäkeville lapsille. Mutta ei kiitos, en äänestä näitä lentokoneilla kahden maan väliä suhaavia europarlamentikkoja, joilla parhaimmillaan on koti kahdessa eri maassa.

en tod. äänestä persuja. mutta sun juttus kuulostaa just samalta kuin niiden. kauhee natkutus, mutta ei itte ei olla kuitenkaan valmiita tekemään asioiden eteen mtn järkevää..

Tee ylen vaalikoneen avulla se testi, jos siltä tuntuu. kyllä ehdokkaita löytyy!

No en ihan luota, et vaalikoneen vastaus on just se oikea. Kyllä mun mielestä pitää kokonaisvaltaisesti perehtyä ehdokkaisiin, ettei mee äänestää väärin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:
mun mielestä on niin typerää sanoa, että en tiedä ketä äänestäisin. mikset tiedä? ota selvää. äänestäminen on velvollisuus, ja täälläkin on paljon lasten vanhempia palstailemassa, miksette halua äänellänne vaikuttaa lapsienne tulevaisuuteen. minkälaisia heistä tulee, kun he eivät näe mallia siitä, että asioihin kannattaa vaikuttaa, tai edes yrittää. Miksi pitää olla niin toivoton, kannattaa näyttää lapsille ja kaikille ympärillä oleville, että aina on toivoa jäljellä...

Onni olkoon osanasi uskomukselle. Minä ja lapseni elämme ihan saman arvoista elämää, ilman että lapset saa traumoja kun en mene äänestämään.

Haluan uskoa siihen, että demokratia kannattaa! Olen kiitollinen siitä, että saan äänestää! Kaikkialla siihen ei ole mahdollisuutta, se on tärkein syy, miksi äänestän. Ja äänestän myös siksi, että haluan näyttää ympärillä oleville läheisilleni, että haluan vaikuttaa äänelläni, antaa tärkeän ääneni. En usko, että se muuttaa maailmaa, mutta haluan uskoa muutokseen.

No en ihan luota, et vaalikoneen vastaus on just se oikea. Kyllä mun mielestä pitää kokonaisvaltaisesti perehtyä ehdokkaisiin, ettei mee äänestää väärin.

No valitse edes puolue, jota äänestät, ja arvo vaikka jos se niin vaikeaa on

Mä olen sanonut sen jo 20 vuotta sitten! Ja todellakaan asiat eikä ehdokkaat missään vaaleissa ole muuttuneet sen paremmiksi.

No eipä ole muutunut kansakaan - päinvastoin vastuuttomuus ja välinpitämättömyys kaikesta kasvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
mua ei kauheesti kiinnosta TUHLATA aikaani niin turhaan paskaan kun äänestämiseen. jos sua ärsyttää ni sit ärsyttää, loppupeleis kun se ei sulle kuulu.

ei kuulukaan, mutta halusin tulla kertomaan asiani, sillä tiedän, että se joihinkin vaikuttaa ;) sinuunkin, joko positiivisesti tai negatiivisesti. menehän vain äänestämään ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:

Haluan uskoa siihen, että demokratia kannattaa! Olen kiitollinen siitä, että saan äänestää! Kaikkialla siihen ei ole mahdollisuutta, se on tärkein syy, miksi äänestän. Ja äänestän myös siksi, että haluan näyttää ympärillä oleville läheisilleni, että haluan vaikuttaa äänelläni, antaa tärkeän ääneni. En usko, että se muuttaa maailmaa, mutta haluan uskoa muutokseen.

no usko pois vaan, mutta mä en usko.

Niinhän se menee, että aktiivisimmin äänestävät korkeasti koulutetut ja hyvin toimeentulevat. Tuloskin on sitten yleensä sen mukainen.

Huvittavaa on, että haukutaan kaikki poliitikot laiskoiksi oman edun tavoittelijoiksi, vaikka jokaisen yhtään maailmaa seuraavan luulisi tietävän, että poliitikot eivät ole yhdestä muotista valettuja. Kyllä sentään jollakin Ari Vatasella ja Satu Hassilla on ihan hitonmoinen ero substanssissa ja työtavoissa.

Äänestämättä jättäminen on ihan laillista, mutta ei maailma ainakaan sillä tavalla paremmaksi muutu. Itse en kyllä halua antaa lapsilleni luuseriesimerkkiä ja jättää äänestämättä.

kun about puolet suomalaisista äänioikeutetuista jättää äänestämättä, niin väitätkö todellakin, ettei sillä ole mtn merkitystä sun lasten tulevaisuuteen? sillä niinhän te nukkuvat ajattelette kaikki, ettei ole muka mitäään merkitystä.

en tod. äänestä persuja. mutta sun juttus kuulostaa just samalta kuin niiden. kauhee natkutus, mutta ei itte ei olla kuitenkaan valmiita tekemään asioiden eteen mtn järkevää..

Kerrohan mulle miten se mun äänestäminen vaikuttais, koska suurella todennäköisyydellä valitsemani ehdokas ei edes menisi läpi?
Joten mikä järkevä veto se äänestäminen olisi, jos kerta sinne europarlamenttiin menee kuitenkin ihan toisentyyliset ehdokkaat.
Mä olen äänestänyt silloin kun mulla on ollut mielessäni joku äänestettävä. Äänestämään en todellakaan ala vain siksi että jotain harmaata ärsyttää se etten äänestä :xmas:

Yhteistyössä