Mua käy sääliks poikia jotka joutuvat pitämään tyttöjen vaatteita.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Starbucks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Eiköhän lapset kiusaamisen aihetta keksi. Se tuskin on ratkaisu,että koittaa saada lapsestaan mahdollisimman samanlaisen kun muut.

en tarkoittanut että täytyy olla samanlainen kun muut, mutta kun meistä sen jokainen tietää että vaaleanpunainen kuuluu tytölle ja vaaleansininen pojalle ( tässä länsimaalaisessa kulttuurissamme) . Mutta itse ainakin tekisin kaikkeni lapseni hyväksi että hänellä olisi hyvä olla päiväkodissa.

kyllä mun tytöilläni on vaaleansinisiä vaatteita, ja sinisiä ja ruskeitakin.
Eikä heitä tiettävästi ole mitenkään mittavasti kiusattu aiheesta päiväkodissa.

Eiköhän lapset kiusaamisen aihetta keksi. Se tuskin on ratkaisu,että koittaa saada lapsestaan mahdollisimman samanlaisen kun muut.

en tarkoittanut että täytyy olla samanlainen kun muut, mutta kun meistä sen jokainen tietää että vaaleanpunainen kuuluu tytölle ja vaaleansininen pojalle ( tässä länsimaalaisessa kulttuurissamme) . Mutta itse ainakin tekisin kaikkeni lapseni hyväksi että hänellä olisi hyvä olla päiväkodissa.

Ei enää. Mutta kyllä niistä muuten erottaa kummalle sukupuolelle ne on. Ainakin meillä on tytölle vaaleansinistä mekkoa ja pojille on vaaleanpunaista kauluspaitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Diamond:
Alkuperäinen kirjoittaja MaijaMehiläinen:
apua, mitäköhän traumoja toi mun poika saa kun farkut ostetaan tyttöjen osastolta tosin ilman kukkia ja strasseja ;) :whistle: mut kun noi poikien farkut ei pysy jalassa :headwall:

Teilläkin laiha poika?Olen löytänyt kapeita housuja H&M:ltä. =)

Kyllä laiha on, nyt ostin KappAhlista sellaisia missä on kuminauhavyötärö :)

..just tän takia sun lapsestasi tulee se kiusaaja, uskalla olla erilainen!

Hei, ei sun tarvii meidän poikaa ainakaa sääliä, vaikka sillä ei örkkivaatteita olekaan. Ihan tuo vaikuttaa tyytyväiseltä elämäänsä.

Ja ihan itse se halusi Lindexin tyttöjen osastolta vihreäpohjaisen norsupaidan, jossa on pinkin kanttaukset. Eikä ole kukaan pk:ssa huomautellut sille asiasta mitään - ehkä siel sit on keskimääräistäs vapaamielisempää porukkaa sekä töissä että hoidossa.

Ai ihan oikaeasti? Pojalla on poikien vaatteita joista löytyy myös punaista.Eikä ole kiusattu sen takia.
Poika haluaa joululahjaksi poikien oranssin värisn talvitakin.

jaa, taas haluttiin käsittää väärin. Mun pojallani löytyy myös kaikkee nuita : punaista, oranssia yms. Mutta jos selkeesti on tyttöjen vaate esim barbie-paita niin onko sen takia kiva tulla kiusatuks päivähoidossa??

Ai kamalaa mun poikavauvalla on muutama punainen ja vaaleanpunainen vaate, nyt on lapsen elämä pilalla. Just joo, tietysti on vaatteita, jotka ovat selvästi tyttöjen vaatteita tai poikien vaatteita, mutta ei ne värit niitä tee vaan kuvat.

Minua inhottaa eniten se, että pojalle pitää aina ostaa kaikkea sellaista missä on autoja, miksi kummassa?

Itse olen pienenä inhonnut punaista väriä, koska se oli tyttöjen väri. Halusin kaiken olevan sinistä :)

Alkuperäinen kirjoittaja mun pojalla...:

justiisa, taitaa pipoa vähän kiristää? mun lapsestani ei tule kiusaajaa.

tyttöjen paita? Lapsi halusi heppapaidan kun rakastaa heppoja ja minä ostin 3veelle. Ei ole kukaan sanonut asiasta mitään. Lapset ovat avaramielisiä, me asennevammaiset aikuiset heidän mielet pilaamme!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei enää. Mutta kyllä niistä muuten erottaa kummalle sukupuolelle ne on. Ainakin meillä on tytölle vaaleansinistä mekkoa ja pojille on vaaleanpunaista kauluspaitaa.

niin erottaakin, selkeesti. Tarkoitankin sellaisia vaatteita joista erottaa heti että on tosiaan tyttöjenvaate.

Taas väännetään ja käännetään aloittajan asiaa. Kyllä minäkin saattaisin katsoa pitkään jos näkisin pojan jolla selvästi tytön vaatteet päällä,esim pinkki paita jossa paljetteja ja helmiä ja kissanpoikasen kuva. Sukissa lukisi I am a girly girl. Ja minä olen sentään puoliksi ruotsalainen ja tottunut vaaleanpunaiseen pukeutuviin miehiin.. Pojille ei pueta mekkoja,miksi siis muita tytön vaatteita?

aihe oli peppi pitkätossu. kun kysyin saisiko lapseni myös tulla tähän kerhoon, niin ei se on vain tytöille... Että vähät siitä mikä lapselle on mieluista jos on väärä sukupuoli niin adjoo!

Ps. tänään oli isomman poikani matsissa ja siellä pelasi 23 pojan kanssa upea rohkea tyttö. Ei ollut kellään mitään ongelmaa! Meistä AIKUISISTA asenteet on kiinni!

Alkuperäinen kirjoittaja kertokaa:
tyttöjen paita? Lapsi halusi heppapaidan kun rakastaa heppoja ja minä ostin 3veelle. Ei ole kukaan sanonut asiasta mitään. Lapset ovat avaramielisiä, me asennevammaiset aikuiset heidän mielet pilaamme!

Tästä olen samaa mieltä. MIstäs hitosta ne lapset oppii, mikä on "tyttöjen vaate" tai "poikien vaate", ellei ahdasmielisiltä vanhemmilta!
Kyllä on surkeeta jos ap:kin pitää oikein sääliä poikia. Entäs tyttöjä jotka puetaan örkkivaatteisiin, tai, hui kamala, siniseen talvipukuun!!!

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Mua taas ärssyttää,että vaatteiden perusteella lokeroidaan.Meidän tyttöä puhutellaan usein pihavaatteissa pojaksi,jos sattuu olemaan joku muu kuin punainen haalari päällä.Ja poikaa taas aikoinaan puhuteltiin tytöksi,kun sille annettiin kasvaa pitkä tukka...Minusta ihan ihmeellistä lokerointia.

mun pojalla on pitkätukka. jos nyt ymmärtäisitte pointin mitä ajan takaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ezmeralda:
Pojille ei pueta mekkoja,miksi siis muita tytön vaatteita?

Tuokaan ei ole aivan totta. Tutustu gootti-tyyliin. Mutta ns. prinsessamekkoja en ole pojilla vielä nähnyt, kuten en tytöillä kalukukkaroakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mun pojalla...:

justiisa, taitaa pipoa vähän kiristää? mun lapsestani ei tule kiusaajaa.

minkä takia sitten opetat lapsellesi, että vaaleanpunainen kuuluu tytölle ja vaaleansininen pojalle???
Miksi kaupoissa myydään miesten ja poikien vaaleanpunaisia paitoja, sukkia, boxereita yms. sekä tytöille ja naisille vaaleansinisiä paitoja yms.
Emme elä enää 60-luvulla, jolloin tällaiset kaavat ehkä olikin pukeutumisessa.

Heh, nyt sai mammat oivan tilaisuuden osoittaa kuinka vapaamielisiä ja suvaitsevaisia ovat. AP:n asiaa käännetään ja väännetään nyt päälaelleen. Mutta hyvä, että saa mammat täällä purkaa päivän paineet :flower: Ja ap ymmärrän pointtisi. Ja en ole niin suvaitsevainen, että pitäisin pojallani(jos sellainen olisi) pinkkiä barbipaitaa. Ugh.

Alkuperäinen kirjoittaja DevilishDream:
Heh, nyt sai mammat oivan tilaisuuden osoittaa kuinka vapaamielisiä ja suvaitsevaisia ovat. AP:n asiaa käännetään ja väännetään nyt päälaelleen. Mutta hyvä, että saa mammat täällä purkaa päivän paineet :flower: Ja ap ymmärrän pointtisi. Ja en ole niin suvaitsevainen, että pitäisin pojallani(jos sellainen olisi) pinkkiä barbipaitaa. Ugh.

Mutta entä tytöllä sinistä cars-paitaa? Mikä poikien vaate olisi sinulla sellainen jota ekaluokkalainen tyttö ei voisi pistää päällensä?

Mä kylläkin ymmärsin väärin.En laittaisi pojalle esim. barbie paitaa. :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ezmeralda:
Pojille ei pueta mekkoja,miksi siis muita tytön vaatteita?

Tuokaan ei ole aivan totta. Tutustu gootti-tyyliin. Mutta ns. prinsessamekkoja en ole pojilla vielä nähnyt, kuten en tytöillä kalukukkaroakaan.

Tunnen goottityylin erittäin hyvin :whistle: mutta harvemmin sitä näkee päiväkodissa :D

Mä kylläkin ymmärsin väärin.En laittaisi pojalle esim. barbie paitaa. :/

Entä jos hän vaatisi sitä itselleen?

mä en keksi yhtäkään vaatetta joka minusta olisi muuta kuin vaate. Ehkä olen tosi vapaa-ajattelija mutta minä näin. Mieheni joskus joistain trumpettilahkeista ja retropaidoista sanoo, että onko noi nyt vähän tyttömäiset, mutta meillä pojat tykkää sellaisista : )

T. hippiäiti