muistuttakaa mua miten nopeasti tämäkin vaihe menee ohi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Huh kun vähän tuota pipoa kiristää. Tämän viikon on ollut sellaista että vauva syö jatkuvasti ja sen ajan kun ei syö, niin kitisee ja on vähän "haastava". Ei siinä mitään, niinhän nuo vauvat toki tekee.

Mutta kun tämä meidän tapaus ei nuku jos häntä ei hytkytä tai vähintään ole vieressä. Miten voi pieni vauva heti huomata että on jätetty nukkumaan itsekseen?? Ja sen takia vauva ei myöskään suostu nukkumaan vaunuissa pihassa. Pitää joko olla liikkeellä koko ajan tai sitten olla niiden vaunujen vieressä koko ajan.

Äsken vauva nukahti sitteriin (vihdoin) ja ajattelin että viimeinkin saan ihan rauhassa istua ja syödä iltapalaa. Ehdin syömään yhden leivän kunnes taas alkoi huuto olohuoneesta. Eipä auttanut muu kuin kantaa toinen leipä olohuoneeseen...

En todellakaan tahdo valittaa, tämä vauva on maailman paras ja ihanin ja unelmien täyttymys. Mutta voisko joku muistuttaa miten nopeasti tämäkin vaihe tosiaan menee ohi ja miten kohta mä vaan nauran tällekin olkkarisyömiselleni :|

Noo, meillä hytkyteltiin 4kk ikäseks..sitten poika alkoi nukahtaan tissille. Ja mä söin usein niin, että poika nukkui imetystyynyllä mun sylissä, sillon pitää olla vaan toimiva huonepalvelu :whistle:
:hug: Kyl se siitä :)

Voin muistuttaa, meidän maailman hankalin tapaus nukkui puolen vuoden ikäisestä yöt läpi syömättä kokonaan :D Ensimmäiset puoli vuotta olikin pelkkää harmia :snotty: :heart: |O

Kyllähän se menee ohi, se varmasti vaan tuntuu niin pitkältä ja ehkä väsyttävältäkin ajalta. Mullekin joku voisi muistuttaa, että nää supistukset ja vihlonnat menee kyllä ohi :snotty: olis ihan sellainen olo, että vois jo loppua. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Kyllä se nopeasti menee. Oletko kokeillut kapaloimista nukkumisen avuksi?

En muuten ole. Voiskohan tuo auttaa. Kun siis nukkuminen ei niinkään ole ongelma, esim. yöt menee aika kivuttomasti kun Peikkis nukkuu mun kainalossani. Eli jonkinnäköistä eroahdistusta kai raukka kärsii jos ja kun joutuu ihan yksin nukkumaan.

Pitää varmaan koittaa tuota kapalointia, kiitos vinkistä :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Kyllähän se menee ohi, se varmasti vaan tuntuu niin pitkältä ja ehkä väsyttävältäkin ajalta. Mullekin joku voisi muistuttaa, että nää supistukset ja vihlonnat menee kyllä ohi :snotty: olis ihan sellainen olo, että vois jo loppua. :snotty:

No mä voin tähän lohduttaa. Ne helvetillisimmätkin vihlomiset ja nivuskivut tosiaan menee ohi. Mäkin olin taas ihan varma että kärsin niistä lopun ikäni. Vaan nytpä ne on enää vaan kaukainen muisto =) :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Kyllä se nopeasti menee. Oletko kokeillut kapaloimista nukkumisen avuksi?

En muuten ole. Voiskohan tuo auttaa. Kun siis nukkuminen ei niinkään ole ongelma, esim. yöt menee aika kivuttomasti kun Peikkis nukkuu mun kainalossani. Eli jonkinnäköistä eroahdistusta kai raukka kärsii jos ja kun joutuu ihan yksin nukkumaan.

Pitää varmaan koittaa tuota kapalointia, kiitos vinkistä :flower:

Kyllä sitä aina kokeilla kannattaa =) :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Menee se ohi :hug:
Oisko sillä tiheen imun kausi, jos roikkuu rinnalla jatkuvasti?

No meillä tuo Peikkis on kyllä aina usein rinnalla :heart: . Mutta nyt vaan lähinnä rassaa tuo ettei suostu nukkumaan yksikseen. Kun tykkäis sen hetken ihan vaan rauhassa hengähtää.

Mutta juu, en valita. Kun vaan mietin millaista on hoitaa koliikkivauvaa yms. Nytkin mä kuitenkin voin ihan rauhassa nettailla kun toisella jalalla hytkytän vieressä olevaa sitteriä :D

Meidän nuorin oli koliikkivauva. Huusi kurkku suorana kaikki illat 1-4 tuntia. Oli 2,5 kk, kun mahakivut loppui =). Nyt on 7 kk ja niin ihania on illat. Maitoa juo viimeisenä sylissä ja hymyilee, vien sänyyn ja sinne itsekseen nukahtaa :heart:

Eli kyllä, tuo aika on nopeaa ohi :D

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Meidän nuorin oli koliikkivauva. Huusi kurkku suorana kaikki illat 1-4 tuntia. Oli 2,5 kk, kun mahakivut loppui =). Nyt on 7 kk ja niin ihania on illat. Maitoa juo viimeisenä sylissä ja hymyilee, vien sänyyn ja sinne itsekseen nukahtaa :heart:

Eli kyllä, tuo aika on nopeaa ohi :D

Niinhän se menee =) . Ja kyllä tuo Peikkis on jo nyt ihana. Tuossa väsyneenä liioittelin, sillä eipä tuo todellakaan ole huonolla tuulella koko ajan. Oikeastaan päinvastoin. Nyt illalla vaan oli taas vähän vaikeampi kitinävaihe.

Ja miehellekin sanoin että onhan se toki raskasta ettei Peikkis suostu yksin nukkumaan (kun kotitöitäkin olis yms.), mutta toisaalta niin hellyyttävää miten kiinni noin pieni jo voi olla vanhemmissaan :heart: :heart: .

Sitä paitsi, hittojako mä haikailen omaa aikaa kun tosiasiassa tunti erossa tuosta vauvasta aiheuttaa jo hirvittävän ikävän :hug: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Juu ja laita semmoinen raskas peitto vauvalle päälle, myös se tuo sitä turvallisuuden tunnetta =)
Kohta jo suret kun ei vauva ole enää vauva :heart:

Kiitos tuosta raskas peitto-vinkistä, pitää kokeilla :flower:

Ja totta puhuakseni mä jo nyt suren miten nopeasti aika rientää...tuo pieni täyttää torstaina jo 2 kk :o

Yhteistyössä