Muita joilla 1 lapsi ja lisää ei aikomus yrittää tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
1. Miksi?
2. MInkä ikäinen lapsesi on?
3. Pelkäätkö että lapsesi on yksinäinen nyt tai vanhempana?
4. Tapaatteko paljon lapsiperheitä tai muita tuttavia?
5. Onko lapsi jo kaivannut sisarusta?

1. meidän perhe on nyt tässä
2. 4 v
3. yksinoleminen ja yksinäisyys ovat kaksi eri asiaa, koen itseni aika yksinäiseksi vaikka mulla on neljä sisarusta.
4. yritän järjestää.
5. ei. On joskus sanonut, että sulla äiti on mun isoveli masussa.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
1. Miksi? Yksi riittää, oli vaikea vauvana.
2. MInkä ikäinen lapsesi on? täyttää 5 vuotta
3. Pelkäätkö että lapsesi on yksinäinen nyt tai vanhempana? En
4. Tapaatteko paljon lapsiperheitä tai muita tuttavia? Kyllä, päivittäin
Ei ole

1.tää yksi riittää meille vallan hyvin.
2. 2,5v
3. en oo aatellu silleen, ei se sisarus oo automaattisesti yksinäisyydeltä pelastava.
4. tavataan, kerhoillaan jne
5. ei kuulemma halua meille lisää lapsia(tokko tuo vielä käsittää asiaa silleen).

1. Meillä kanssa tässä. Minulla ollut aina tiedossa, mies totesi joku aika sitten, että on tässä.
2. 4 vuotias
3. Mulla 3 vanhempaa sisarusta ja ei se aina mitään herkkua ollu; toivottavasti serkut ja ystävät korvaavat tämän puutteen. En osaa pelätä siksi.
4. Ystävillä paljon lapsia, joten niistä ei ole pulaa.
5. ei ainakaan toistaiseksi.

Ajattelin näin pitkään ja olin niiiiiin varma tästä yhden lapsen politiikasta, kunnes lapsemme täytettyä 4v ja kun aika oli kullannut muistot valvotuista öistä, allergioista ja korvatulehduksista tuli kuitenkin jostain se toisen lapsen kaipuu ja nyt toista odotellaan. Joskus näinkin. :)

Mä harkitsin vakavasti et jäis ainoaksi ku raskausaika oli mitä oli ja synnytys oli kauhea. Mutta nyttemmin ku lapsi on reilut 1v niin ollaan kyl mietitty et jos joskus vielä. Itse olen ainut lapsi joten en pelkää et lapsi olis yksinäinen koska itsellä on ollut aina paljon kavereita eikä oo tullu mieleenkään et kaipaisin sisarusta. Meillä on paljon lapsiperheitä tuttavina joten eiköhän meidänki lapsella tulis kavereita olemaan muutoinkin. Nyt on vaan tullut itselle sellainen olo ettei raaskikaan luopua noista vauvanvaatteista ja vaunuista ym Joten ehkä meille sitten vielä yksi lapsi joskus tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Aa:
Ajattelin näin pitkään ja olin niiiiiin varma tästä yhden lapsen politiikasta, kunnes lapsemme täytettyä 4v ja kun aika oli kullannut muistot valvotuista öistä, allergioista ja korvatulehduksista tuli kuitenkin jostain se toisen lapsen kaipuu ja nyt toista odotellaan. Joskus näinkin. :)

Aivan. Puhumatta paras. Nyt ajatus toisesta tuntuu mahdottomalta kestää kun ollaan selvitty ton vauvavuodesta. Mut eihän toi oo edes kolmea vielä joten 100%varmasti en voi sanoa etteikö koskaan haluis lisää...

1. Miksi?

Siksi että mies laittaa vastaan, meillä on hyvin tulenarka suhde johon en halua enempää lapsia. Ei siis mitään väkivaltaa tai pettämistä tms, mutta muuten räjähdysaltista, eikä yhteinen tulevaisuus ole tähtiin kirjoitettu, vaikka useimmiten siltä tuntuukin.

Lapsi on nyt 2v.

Pelkään. Ihan selkeästi kaipaa kotonakin oman ikäistä seuraa. Onneksi on paljon tuttuja joilla lapsia, ja kavereita hoitopaikassa.

Tavataan.

Ei vielä ole osannut kysellä moisia kun on niin pieni, mutta uskon että se aika tulee vielä.

1. Miksi?

Oon kyllä huono vastaamaan tähän, kun toiveissa olisi toinen.

1. Mulla vikaa munasarjoissa, ensimmäinen lapsikin oli työn takana.
Olen asennoitunut siihen että poika jää ainoaksi.

2. Syyskuussa 5v.

3. En. Pojalla on läheiset isovanhemmat, enot ja heidän mahdolliset lapset, mun uuden miehen suvun lapset. Pojalla päiväkodissa kavereita ja jokunen pihapiirissä ja mun kavereiden lapset.

4. Jonkun verran. Yleensä päiväkodissa vietetty päivä kavereiden kanssa riittää.

5. Jollain tavalla juu, oli tuossa aika jolloin puhui sisaruksesta. Kuulemma nyt ei tykkäis yhtään jos meille tulis vauva.

1. Miksi? Paljon syitä. Mm. ero lapsen isästä, ensimmäinen raskaus oli ihan tarpeeksi, vauva-ajasta jäi "traumat" vaikka lapsi oli helppo niin isänsä teki siitäkin erittäin vaikeaa aikaa.
2. MInkä ikäinen lapsesi on? Vähän yli vuoden.
4. Tapaatteko paljon lapsiperheitä tai muita tuttavia? Kyllä
5. Onko lapsi jo kaivannut sisarusta? Ei

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Ei ole

Mitä ei ole?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole

Mitä ei ole?

Kaivannut sitä sisarusta. Selvästi vastaus 5.kysymykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
Ei ole

Mitä ei ole?

no anteeksi, miksi ei vastannut muihin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras taas:
Ei ole

Mitä ei ole?

Vastannut tuonne lainattuun tekstiin.

1. Emme tahdo enempää lapsia
2.1,5v
3.Uskon lapsestani tulevan paljoin sosiaalisemman kuin sellaisesta joka leikkii vain sisarusten kanssa
4. Ihan saman verran kuin ilman lasta
5. Ei

Tämä on vähän eri asia, mutta meillä on nyt 1,5 v. ja meillä siis tarkotus on jossain vaiheessa ehkä parin vuoden päästä alkaa yrittää toista. Mutta, lähisukulaiset ja vieraatkin ihmiset kyselee koko ajan että koskas toinen. Ja se on niiiiin ahdistavaa!!! |O On jopa sanottu että nythän sitä pitäis ruveta tekemään kun tulis niin sopiva ikäero. Miksei voi ymmärtää että me halutaan ensin tuo ekakin kersa pois vaipoista. Ja varmasti vielä ahdistavampaa on teillä jotka ei tosiaan meinaa enää tehdä toista ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
3.Uskon lapsestani tulevan paljoin sosiaalisemman kuin sellaisesta joka leikkii vain sisarusten kanssa

MÖ olen muuten huomannut (ihan omaa empiriaa, ei mitään tieteellistä tutkimusta taustalla), että varsinkin pienellä ikäerolla olevat sisarukset eivät kovin helposti osaakaan leikkiä ulkopuolisten lasten kanssa. Luonnollista, kun ei arkisin välttämättä edes tarvitse hakeutua sellaisiin tilanteisiin, joissa olisi muiden kuin oman perheen tapojen ja sääntöjen kanssa tekemisissä.

Ei ole

Mitä ei ole?

sori kun katsoin huonosti, nolona..

Ei ole

Mitä ei ole?

sori kun katsoin huonosti, nolona..

Ei se oo niin justiinsa :) Itsekin katsoin ensin että mitäs, mutta sitten kun tarkemmin luin niin hoksasin :)

Alkuperäinen kirjoittaja v:

MÖ olen muuten huomannut (ihan omaa empiriaa, ei mitään tieteellistä tutkimusta taustalla), että varsinkin pienellä ikäerolla olevat sisarukset eivät kovin helposti osaakaan leikkiä ulkopuolisten lasten kanssa. Luonnollista, kun ei arkisin välttämättä edes tarvitse hakeutua sellaisiin tilanteisiin, joissa olisi muiden kuin oman perheen tapojen ja sääntöjen kanssa tekemisissä.

Meidän lapsilla on ikäeroa 1v8kk ja molemmilla on sekä omia että yhteisiä kavereita. Silti sisko on todella rakas ja heidän keskinäistä kiintymystään on hienoa seurata. Itse olen ainoa lapsi, enkä siitä lapsena kärsinyt: aina oli kavereita. Sen sjaan aikuisena olen kaivannut sisarusta. Tämä on yksi syy, miksi itse halusin kaksi lasta pienellä ikäerolla.

Voi lapsi parkoja :(

1. Miksi? Useimmiten seuraa ei ole kotosalla. Kokisin että rankempaa yhden kuin useamman lapsen kans.
2. MInkä ikäinen lapsesi on? 7v alaspäin useampia
3. Pelkäätkö että lapsesi on yksinäinen nyt tai vanhempana? En. Uskoisin että useammista lapsista edes jotkut tulevat myös myöhemmin keskenään toimeen.
5. Onko lapsi jo kaivannut sisarusta? Kyllä, puhuvat jo et millon meille tulee seuraava vauva

Alkuperäinen kirjoittaja i:
Voi lapsi parkoja :(

1. Miksi? Useimmiten seuraa ei ole kotosalla. Kokisin että rankempaa yhden kuin useamman lapsen kans.
2. MInkä ikäinen lapsesi on? 7v alaspäin useampia
3. Pelkäätkö että lapsesi on yksinäinen nyt tai vanhempana? En. Uskoisin että useammista lapsista edes jotkut tulevat myös myöhemmin keskenään toimeen.
5. Onko lapsi jo kaivannut sisarusta? Kyllä, puhuvat jo et millon meille tulee seuraava vauva

Aloituksessa pyydettiin vastauksia, että jos on jo 1 lapsi, eikä aikomusta enempään... sinulla näyttäis olevan jo enempi, miksi vastaat ollenkaan?pöh

Yhteistyössä