muita jotka ei tappele rahasta puolison kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sama tili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sama tili

Vieras
Meillä on yhteinen tili johon miehen palkka ja minun tuet menee, sieltä maksetaan ruuat, laskut, vaatteet... ei oo koskaan tullu riitoja rahasta, molemmat saa ostella mitä huvittaa, jos vaan tilille jää tarpeeksi talousrahoja, vaikka tuloni on monta kertaa pienemmät kuin miehellä. Ei tule riitoja siitäkään kuka ostaa lapselle ulkoilupuvun tai uuden tiskikoneen kun rahat menee samalta tililtä.

Ei tarvi tapella ku ei oo niin paljoa että siitä ois varaa tapella. :laugh:

Meillä myös yhteinen tili. Sinne tulee kaikki, ja sieltä kaikki maksetaan. Kumpikaan ei juuri ylimääräistä osta.

myöskään meillä. Mun tuet ja miehen palkka samalle tilille, ja molemmat käyttävät vastuullisesti rahjoja. Ei tarvitse lupaa kysyä mihinkään omaan tai yhteiseen ostokseen, jos vaan ostokset pysyvät kohtuuden rajoissa.
Sillä jos ollaan avioliitossa ja yhteiset lapset, niin kyllä ne rahatkin pitäisi olla yhteisiä.

ennen yhteistä tiliä maksettiin vuorotellen vuokra ja se joka ei ollu maksanu vuokraa makso ruokakulut, sitten mies ehdotti tota yhteistä tiliä. Sillon oli tulot melko saman suuruiset, mutta nyt mulla paljon pienemmät. Kauheelta kuulostaa että joissakin perheissä äiti maksaa tuista ruuan ja kaikki lasten menot!

Mä oon niin kateellinen :( Meillä ei tulisi riitaa jos tuo mies ei tekisi siitä riitaa. Hänestä siis hänen rahat ovat hänen rahat, hänen tarpeisiin jne. Mun rahat on taas meidän eli perheen rahat ja ne käytetään perheen asioihin. Mies ei siis maksa ostoksia kaupassa jos siellä on esim mulle siteitä koska hänestä ne on turhia :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja yksi tili = yhteiset rahat:
myöskään meillä. Mun tuet ja miehen palkka samalle tilille, ja molemmat käyttävät vastuullisesti rahjoja. Ei tarvitse lupaa kysyä mihinkään omaan tai yhteiseen ostokseen, jos vaan ostokset pysyvät kohtuuden rajoissa.
Sillä jos ollaan avioliitossa ja yhteiset lapset, niin kyllä ne rahatkin pitäisi olla yhteisiä.

aivan samoin meillä.

niin ja yleensä kysellään toiselta jos joutuu enemmälti rahaa käyttämään että käykö. Minä yleensä olen se kyselijä että ostanko uudet verhot...? Ja mies sanoo että hälle ihan sama millaset verhot, osta jos haluat... Ja mies sitten joskus mainitsee että nyt menee rahaa siihen ja siihen, ja minä että jaaha.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Mä oon niin kateellinen :( Meillä ei tulisi riitaa jos tuo mies ei tekisi siitä riitaa. Hänestä siis hänen rahat ovat hänen rahat, hänen tarpeisiin jne. Mun rahat on taas meidän eli perheen rahat ja ne käytetään perheen asioihin. Mies ei siis maksa ostoksia kaupassa jos siellä on esim mulle siteitä koska hänestä ne on turhia :headwall:

Noista siteistä sen verran et jos se ei voi niitä edes maksaa kun on turhia ni sano sille et se voi hoitaa / ulkoilla lasten kanssa sekä hoitaa muut asiat ku sä valut kotona;)

Alkuperäinen kirjoittaja jep:

Ok, käytä sitten miehes sukkia pari kertaa ;) :whistle: :snotty:

Ja ihan OIKEASTI. :hug:

Meillä omat tilit, minä maksan ruuat ja lasten menot ja mies maksaa kaikki laskut, Joskus pyydetään toisiltamme jos ei ole rahaa just itsellä. Tämä toimii meillä.

Meillä on omat, mutta molemmilla käyttöoikeudet toisen tilille. Koskaan ei olla tapeltu rahasta. Miehellä ei edes ole tietoa siitä minkä verran meillä on rahaa, kun hän ei maksa laskuja.. Jos jotain tarvitsee hankia, se hankitaan sitten kun rahaa on.

Ei olla koskaan rahasta riidelty. Silloin kun molemmat töissä niin ollaan siirretty molemmat sama summa yhteiselle tilille mistä menee lainat, laskut ja maksetaan kaupassa käynnit. Nyt minä kotihoidontuella ja mies maksaa lainat ja laskut ja mä ruuat ja tytön vaatteet/tarpeet. Tai no... mä maksan tällä hetkellä kaiken säästöilläni, koska miehen päivärahat (lomautus) tulee vasta joskus kesäkuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Meillä on omat, mutta molemmilla käyttöoikeudet toisen tilille. Koskaan ei olla tapeltu rahasta. Miehellä ei edes ole tietoa siitä minkä verran meillä on rahaa, kun hän ei maksa laskuja.. Jos jotain tarvitsee hankia, se hankitaan sitten kun rahaa on.

kuulostaa tutulta itselläni ei ole hajuakaan kuinka paljon rahaa meillä on eri tileillä. ei ole ollut moneen vuoteen. emäntä hoitaa raha asiat, itse en rahaa oikeastaan edes tarvi mihinkään. en edes omista minkäänlaista pankki tai luottokorttia. no on mulla oma jemma mistä emäntä ei tiedä, sen verta että saa uuden elämän pyörimään jos tarvitsee:)!

Yhteistyössä