Mulla palaa niin käpy mieheen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Mies ollut vapaalla kolme päivää, pyysin jo alkuviikosta et voisiko pudistella yhden maton ja imuroida. Eipä ole pudistellut mattoa eikä imuroinut. Muutenkin ennen meillä toimi kotitöiden kanssa tasajako, nykyään huomaan tekeväni valtaosan itse... Mies ei tee ruokaa koska ei osaa, ei pese pyykkiä koska ei osaa, ei ole vielä kertaakaan täyttänyt/tyhjentänyt tiskikonetta. Sillä meni äsken hermo kun huomautin (ihan ystävällisesti) että jos ripustaa pyykkiä kuivumaan, niin voisi laittaa ne suoraan ja oikoa etteivät ne olisi hirveitä ryppymyttyjä kuivina. Tuntuu, että mies heittäytyy taidottomaksi jottei vaan tarttis tehdä mitään. Selitys miksei ole imuroinut on se, ettei kuulemma tarvitse. Eipä juu, meillä on lemmikkejä joista lähtee karvaa ja lämmitetään puilla joten sitä puumoskaa on pitkinpoikin ja viimeksi MINÄ imuroin sunnuntaina, joten todellakin on sen näköistä että olisi jo aika imuroida! Muutenkin turvautuu tuohon ''ei mua ainakaa haittaa jos on vähän sotkuista'' mutta miksei voi ottaa MUA huomioon ja siivota koska MUA häiritsee? Minäkään en ole mikään Bree Van De Kamp, en vaadi että koko kodin olis hohdettava puhtauttaan mutta olis edes joku järjestys eikä roskaa lattioilla. Ja nyt on mökötys päällä ja mä en JAKSAIS tapella, olisin halunnu viettää mukavaa ja rauhallista koti-iltaa.

Äh, arvasin että tuohon pyykinripustusjuttuun takerrutaan... Mä ihan ystävällisesti sanoin siitä, jotta osais ens kerralla laittaa ne suoraan. En siis alkanut nalkuttamaan, vaan sanoin vain. Kyllä mies saa mulle sanoa, että ''laittasitko ens kerralla keittoon vähemmän suolaa?'' ilman että mä vedän hepuleita.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Mies ollut vapaalla kolme päivää, pyysin jo alkuviikosta et voisiko pudistella yhden maton ja imuroida. Eipä ole pudistellut mattoa eikä imuroinut. Muutenkin ennen meillä toimi kotitöiden kanssa tasajako, nykyään huomaan tekeväni valtaosan itse... Mies ei tee ruokaa koska ei osaa, ei pese pyykkiä koska ei osaa, ei ole vielä kertaakaan täyttänyt/tyhjentänyt tiskikonetta. Sillä meni äsken hermo kun huomautin (ihan ystävällisesti) että jos ripustaa pyykkiä kuivumaan, niin voisi laittaa ne suoraan ja oikoa etteivät ne olisi hirveitä ryppymyttyjä kuivina. Tuntuu, että mies heittäytyy taidottomaksi jottei vaan tarttis tehdä mitään. Selitys miksei ole imuroinut on se, ettei kuulemma tarvitse. Eipä juu, meillä on lemmikkejä joista lähtee karvaa ja lämmitetään puilla joten sitä puumoskaa on pitkinpoikin ja viimeksi MINÄ imuroin sunnuntaina, joten todellakin on sen näköistä että olisi jo aika imuroida! Muutenkin turvautuu tuohon ''ei mua ainakaa haittaa jos on vähän sotkuista'' mutta miksei voi ottaa MUA huomioon ja siivota koska MUA häiritsee? Minäkään en ole mikään Bree Van De Kamp, en vaadi että koko kodin olis hohdettava puhtauttaan mutta olis edes joku järjestys eikä roskaa lattioilla. Ja nyt on mökötys päällä ja mä en JAKSAIS tapella, olisin halunnu viettää mukavaa ja rauhallista koti-iltaa.

Minä-minä-minä-minä.... :headwall:

Ja en ollut ''haukkana neuvomassa'' vaan aloin laskostamaan kuivia pyykkejä narulta (miehen pyykit killunut siinä pari päivää ja ne oli saatava siitä pois kun toinen koneellinen odotti ripustamista) ja siinä sitten sanoin, oli kyse siis miehen omista vaatteista.

juu minä-minä-minä täällä vaan...

Meillä siis ennen meni tasan kotityöt, nykyään minä pesen pyykit, ripustetaan ne miehen kanssa yhdessä, minä laskostan ne pois ja silitän ne jotka tarvii, minä teen ruoan ja laitan tiskit koneeseen ja tyhjennän koneen, minä imuroin, vaihdan lakanat, petaan pedin, pesen vessan ja lattiat... Ainoa miehen homma on kissanhiekkalaatikon siivous. Ja sitten kun tulee näitä ''miesten töitä'' niin nekin teen minä. Ja MINÄ olen saman verran töissä kuin mies ja MINÄ olen raskaana, joten MINÄ odotin että mies ymmärtäisi että MINÄ haluaisin hänenkin osallistuvan siihen, ettei kämppä ole jatkuvasti sekasorto.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
juu minä-minä-minä täällä vaan...

Meillä siis ennen meni tasan kotityöt, nykyään minä pesen pyykit, ripustetaan ne miehen kanssa yhdessä, minä laskostan ne pois ja silitän ne jotka tarvii, minä teen ruoan ja laitan tiskit koneeseen ja tyhjennän koneen, minä imuroin, vaihdan lakanat, petaan pedin, pesen vessan ja lattiat... Ainoa miehen homma on kissanhiekkalaatikon siivous. Ja sitten kun tulee näitä ''miesten töitä'' niin nekin teen minä. Ja MINÄ olen saman verran töissä kuin mies ja MINÄ olen raskaana, joten MINÄ odotin että mies ymmärtäisi että MINÄ haluaisin hänenkin osallistuvan siihen, ettei kämppä ole jatkuvasti sekasorto.

No mitä miehes tuumas, kun tämän odotuksesi hänelle kerroit?

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no kiva kun mies sit jotain yrittää tehdä, niin sinä olet haukkana neuvomassa ja ohjaamassa miten tehdä asiat oikein.. :/

samaa mieltä....... mutta... miten mies osaa tehdä oikein jos ei neuvo?

Mies oppii virheistään ja kantapään kautta. kyllä se huomaa kun omalle kohdalle tulee oma ruttuinen paita, epäonnistunut ruoka jne
Kyllä sit imuroi kun koti on tarpeeksi sotkuinen ja vieraita olisi tulossa ja kyllä saa astiat koneeseen kun ei ole puhtaita enään. Ja oppii ruokaakin laittamaan kun joutuu sen itse tekemään.
Jos mies tekee, anna tehdä omalla tavalla ja oppia virheistä kantapään kautta. Vieressä kyttäämällä ja mäkättämällä/neuvomalla et saa mitään hyvää aikaiseksi. Mies kysyy, kun tulee ongelman eteen

Pitääkö mun ihan oikeasti antaa vaan sotkun olla, ja odottaa et mies tekis jotain? Se nimittäin ei ainakaan vieraiden vuoksi vaivaudu siivoamaan, koska kaikki sen kaverit on poikamiehiä ja elävät sen mukaisesti... Ja mies ei tee ruokaa, jos mä kieltäydyn tekemästä/teen vaan itselleni niin tuo menee ulos syömään.

Ja lupaa aina ''hyvinä hetkinä'' tekevänsä oman osansa, muttei kuitenkaan loppujen lopuksi tee. Miehen piti jo viikonloppuna imuroida, mutta kärsi krapulaa ja vuokraisäntä oli tulossa käymään niin hoidin sitten sen, ja mies lupas imuroivansa alkuviikosta. Nyt on perjantai, sukanpohjat täynnä puumurua ja kissankarvaa eikä mies ole imuroinut, vaikka on kotona istunut monta päivää.

Sulla on lapsellinen ja asennevammainen mies. Raskaana olevaa naista kuuluukin jeesata ja ne lupauksetkin pitää. Kotityöt on ilman muuta yhteisiä eikä koti mikään lepolaitos äijälle.

Mekin on kotona käyty kovat taistot kotiasioista ja lopulta on menty siihen, että en kovin usein tee äijälle ruokaa, koska hänen mielestään siitä ei kuulu kiittää eikä se ole edes hyvää. Myös silityspalvelut loppuivat jo vuosia aiemmin ja pyykkinsä tuo on pessyt nyt pari vuotta itse. Ja joka julmetun kerta, kun äijällä on pyykkipäivä, pyykit lötköttää koneessa keskiyöhön ja se odottaa ihmettä, että ne pyykit marssis itsestään telineeseen.

Niiiiin, miksi mä olen tuon nuijan kanssa?????????????

Mies ei välttämättä osaa... Muistan, kun oma mieheni ripusti pyykit kuivumaan. Kun näin pyykit, niin luulin, että kyseessä oli mielenosoitus. Mutta puhuttuani miehen kanssa kävi ilmi, ettei hän tiennyt että pyykit pitäisi oikoa tai ravistaa suoraksi ennen narulle laittoa. Hän oli vain heitellyt ne narulle. ... Mutta ihan varma en voi olla, oliko mies todellakin niin tyhmä. Mistä sen tietää, vaikka hän ripusti pyykit tarkoituksella niin huonosti, ettei tarvitse tehdä sitä toiste.

Ratkaisu: Hankkikaa kuivausrumpu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Äh, arvasin että tuohon pyykinripustusjuttuun takerrutaan... Mä ihan ystävällisesti sanoin siitä, jotta osais ens kerralla laittaa ne suoraan. En siis alkanut nalkuttamaan, vaan sanoin vain. Kyllä mies saa mulle sanoa, että ''laittasitko ens kerralla keittoon vähemmän suolaa?'' ilman että mä vedän hepuleita.

Ihan ok vinkki, mikäli mies ripusti elämänsä ekaa kertaa pyykkiä.

Muussa tapauksessa kandee aika tarkkaan harkita ennen kun menee vinkkaileen, kohta ei nimittäin ripusta pyykiäkään koska ei sun mielestä osaa tehä sitä oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mies ei välttämättä osaa... Muistan, kun oma mieheni ripusti pyykit kuivumaan. Kun näin pyykit, niin luulin, että kyseessä oli mielenosoitus. Mutta puhuttuani miehen kanssa kävi ilmi, ettei hän tiennyt että pyykit pitäisi oikoa tai ravistaa suoraksi ennen narulle laittoa. Hän oli vain heitellyt ne narulle. ... Mutta ihan varma en voi olla, oliko mies todellakin niin tyhmä. Mistä sen tietää, vaikka hän ripusti pyykit tarkoituksella niin huonosti, ettei tarvitse tehdä sitä toiste.

Ratkaisu: Hankkikaa kuivausrumpu.

No ihan varmasti osaa, kukaan ei ole niin tyhmä että kuvittelisi pyykkien kuivuvan mytyssä narulla. Vai kuinka uusavuttomia miehiä teillä oikein on?
Toinen mahdollisuus on tosiaan se, että mies tekee tarkoituksella niin huonosti homman, että tietää ettei tarvitse toiste tehdä. Meillä ei mene enää läpi, joskus alkuaikoina ehkä. Nykyään ripustaa pyykit ja imuroi ihan ilman nokan koputtamista, koska ei tosiaan asu missään hotellissa.

Yhteistyössä