Mummo pudotti lapsen sylistään kolmannen kerran

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja p**kele!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

p**kele!!!

Vieras
Tällä kertaa ilmeisesti päin vessanpönttöä..oon niin raivona etten tiedä mitä tekisin, nyt on pakko avautua ihan kunnolla! En vain voi sietää koko ihmistä, on tyhmä kuin saapas ja silti jatkuvasti neuvomassa muita..

Ensimmäisen kerran kun pudotti esikoisen sylistä, putosi päin pöytää ja hampaat meni huulesta läpi. Selitti sitten että kun se pyörähti niin yllättäen..niin, lapsestahan ei kannata pitää kiinni?!
Toista kertaa en ollut näkemässä, mutta seuraavana päivänä käydessään kuulin sanovan esikoiselle että varoppa sitä pöytää kun sinulla sattui sen kanssa eilen vahinko! Akka itse sen vahingon aiheutti.

Mielenkiinnolla odotan että raportoiko mulle eilisen tapahtumista ja syyttääkö taas lasta. Tätä mä en vain voi käsittää! Vika oli vain ja ainoastaan hänessä ja kuvittelee että 2v osaa jo varoa jotakin! No osaahan se esim autoja, tulee viereen ja muuta pientä mutta eihän siihen silti ole luottamista.
Monesti olen huomannut että jankuttaa vain lapsille ettö varo sitä varo tätä ja itse vain istuu perseellään katsomassa.

Huomasin myös että jokin aika sitten, vauva oli ehkä 7-8kk (lähti konttaamaan 7kk:n iässä) istui vauva sylissä keittiön pöydän ääressä ja päästi MOLEMMAT kädet irti vauvasta! Siis herrajumala mä joudun pelkäämään lasteni hengen puolesta tuon ihmisen kanssa! Olen kyllä pelännyt jo aiemminkin, samoin omat vanhempani.

En ihan oikeasti tiedä mitä tehdä, koska ko. ihminen ei kuuntele/muista mitään mitä sanotaan. Mies on oikeasti pari kertaa suuttunut ja kunnolla ärähtänyt, kun ei vain mene jakeluun ettei se 1v usko kun kielletään menemästä laukulle vaan se laukku pitää nostaa ylös. Tästä piti sanoa ihan oikeasti joka kerta ja kauhea paasaus häneltä lapselle "ei saa kaivaa laukkua!".

Vielä vähemmän kuuntelee mitä minä sanon, esim kun sanoin ettei vauva syö samaa ruokaa kuin muut koska vauvan ruokaan ei saa lisätä suolaa. Vastasi että no voi siihen vähän laittaa. Sitten kun siskonsa sanoi että ei saa laittaa niin sitten sanoi että niin ei siihen saa laittaa.

Ja siis kolmannen kerran tää tippuminen oli ilmeisesti tapahtunut niin, että esikoinen oli seisonut potan päällä vessassa ja jotakin touhunnut lavuaarissa, mummo nostanut pois, lapsi sai raivarin ja alkoi rimpuilemaan niin että ote oli lipsahtanut. No lapsen vika ihan selvästi, mitäs alkoi rimpuilemaan..

Todella ikäviä nuo mitä lapselle sattunut.Mieleeni tulee että mummo ei ehkä ole enää ihan täysissä voimissaan fyysisesti ja onko muistissakin kenties häikkää.En usko että tahallaan satuttaa eli tiputtaa lasta.Jos fyysinen kunto heikentynyt, niin äkkiäkös lapsi tipahtaa otteesta jos rimpuilee.Nyt pitää saada mummo ymmärtämään että ei nostele lasta mutta jos se ei onnistu, niin silloin te vanhemmat ette jätä lasta mummon kanssa hetkeksikään kaksin ette missään tilanteessa!!
Mummon haukkuminen ei asiaa auta, eikä mielestäni ole edes asiallista.Tottakai sitä hermostuu kun lapsen kanssa käy ikäviä tilanteista, mutta kuten jo aiemmin kirjoitin, niin tuskinpa mummo tahallaan niin tekee vaan syynä voi olla ihan heikenteynyt terveydentila, mikä teidän tulee ottaa huomioon.

En luottais tuommoseen ihmiseen lastenhoidossa yhtään sen enempää kuin kolmevuotiaaseen lapseen. Ei mummo varmaan tahallaan noin toimi, mutta nyt vaan sitte pidätte huolen, että itse hoidatte lapset täysin ennen ku mummo ennättää edelle.

Todella hallitsematonta sinulta, ap. Räyhäät täällä asioista, joihin pystyt suoraan vaikuttamaan ottamalla lapsen pois mummolta. Luin tukka pystyssä, miten sinä ja vanhempasi vain katsotte vieressä kuinka mummo ei pidä käsiään kiinni 7 kk;n ikäisessä lapsessa. Tai miehesi huutaa mummolle jostakin laukusta, vaikka miehesi varmasti jaksaa nostaa sen laukun pois.

Tällaisia uusavuttomia ratkutuksia ei uskoisi olevan olemassakaan!

Kas kun ette anna lasta mielisairaiden ja rikollisten käsiin. Niiden toilailuja saisi päivitellä vielä enemmän. Onko ap mummo kolhinut sinun päätäsikin lapsena vai mikä vaivaa?

[QUOTE="Hömelö";29322830]Tosin että mulle olis riittäny jo se eka kerta jos lapsella meni hampaat huulesta läpi. Ei mikään pikku kopsahdus...[/QUOTE]

Riittänyt mihin? Mummon heivaamiseen lapsenlapsensa elämästä pois?

Huoh..

No nii justhan mä sanoin että mummi heivataan kokonaan ulos perheen elämästä. Pikkusen tehty taas omia päätelmiä... Miten olis että jos mummo ei jaksa pidellä lasta sylissä niin pidetään huoli siitä ettei mummo nostele lasta?

• Tykkää
Reactions: Porho
Ei kai sitä mummoa tarvi lapsen elämästä mihinkään heivata :) mutta en kyllä antais mummon hoitoon ja/tai muutenkaan käsiteltäväksi lasta koska vaikuttaa silt ton jutun perusteella ettei mummo ole kykenevä lasta hoitamaa.

• Tykkää
Reactions: Porho
[QUOTE="vieras.";29322857]Todella hallitsematonta sinulta, ap. Räyhäät täällä asioista, joihin pystyt suoraan vaikuttamaan ottamalla lapsen pois mummolta. Luin tukka pystyssä, miten sinä ja vanhempasi vain katsotte vieressä kuinka mummo ei pidä käsiään kiinni 7 kk;n ikäisessä lapsessa. Tai miehesi huutaa mummolle jostakin laukusta, vaikka miehesi varmasti jaksaa nostaa sen laukun pois.

Tällaisia uusavuttomia ratkutuksia ei uskoisi olevan olemassakaan![/QUOTE]

Tuli sama mieleen... jos me ollaan isovanhemmilla ja ne sanoo lapselle että jotain ei saa tehdä, niin kyllä me otetaan siitä miehen kanssa vaari ja tehdään asia lapselle ihan itse selväksi. Eikä katota hommaa vierestä ja sit räyhätä muille.

Mitä tulee noihin tippumisiin, en sano mitään kun en ole ollut näkemässä. On mun omakin lapsi telonut itsensä kun on alkanut rimpuilemaan yhtäkkiä, enkä ole saanut napattua kiinni tarpeeksi nopeasti tms. Ja olen sentään sen äiti, eli mun pitäisi vähän osata ennakoida tilanteita oman lapsen kohdalla....

Hoitakaa itse lapsenne ja tapailkaa mummoa vaan yhdessä perheenä. Sillähän tuosta pääsee.

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
Mielenkiintoinen päätelmä palstalaisislta jos tuollaisen mummon ei enään antaisi hoitaa lasta niin se olisi muka mummon hylkääminen lapsen elämästä pois.
Siis onko oikeasti niin että suurin osa palstamammoista pitää itsestään selvyytenä mummoa lapsenvahtina ja jos sitä ei ole ei voi olla mummo tai ei ainakaan pidä lapsenlapsesta tai vanhemmat sulkee mummon pois lapsen elämästä :O

Tätyykin muistaa kertoa tämä meidän 80v huonokuntoiselle mummolle että kun hän ei ole koskaan voinut hoitaa lapsiamme hän ei nyt palstalogiikan mukaan ole oikea kunnollinen mummo.

AP, miksi annat tuollaisen mummon hoivin lapsesi kun saat pelätä mit sattuu?

vähän samantyylistä "todellista välinpitämättömyyttä" olen itse kokenut oman anoppini osalta lastani kohtaan. Aina kun lapsi oli hänen vierellään niin aika kaatui tai jokin kopsahti ja kommentti oli, että älä nyt noin itse eihän se sattunut vaan säikähdit vain. Tulin siihen tulokseen, että aina kun hän harvoin käy meillä niin huolehdin ja menen viereen jos lapsi oli isovanhempansa lähellä. Minnekään en päästänyt enää lapsen kanssa kahden. Yksi leikkipuistoreissu riitti kuulla kun oli isompi lapsi ollut mukana ja hän kertoi ettei anoppi ollut yhtään katsonut tai estellyt mitään. Kun tulivat takaisin niin totesi, että hyvin meni. Lapsi tuli kertomaan mitä kaikkea oli sattunut. En ole koskaan antanut hoitoon hänelle lasta ja kivasti mennyt näin. En ressaa ja en ole edes ajellut asiaa nyt tuli mieleen kun luin tekstisi. Jotenkin tämä isovanhempi voi olla yhtä välinpitämätön tai vaikka osittain jotenki kateellinen niin tekee siksi niin. Elä sinäkin omaa elämääsi, jos hän käy niin ole tarkkana ja eipä siinä muuta. Eläkää onnellista elämää.. niin mekin tehdään :D

Meillä anoppi katsoi kotonamme esikoista yhden ainoan kerran sen ajan, että juotiin miehen kanssa kahvit rauhassa. Tulos oli se, että anoppi laittoi vauvan istumaan sitteriin ja aivan väärin ne narut eli ainoa naru oli kaulan alla ja kun takaa seurasin miten vauva viuhtoi siinä sitterissä käsillään ja jaloillaan niin menin katsomaan vaikka anoppi oli siinä vieressä katsomassa telkkua. Vauva oli kuristumaisillaan siihen sitterin naruun ja roikkui kaulastaan sen varassa. Eipä saanut anoppi sen jälkeen hoitoon ja pidin silmällä aina kun oli paikalla. Oman miehenihän oli kuulemma vanhingossa meinannut tappaa lapsena kun lääkitsi väärin ja vauva joutui sitten moneksi viikoksi teholle siitä. Jäi pysyviä vaurioita. On se itseäkin lääkinnyt väärin kun ei osaa lukea ohjeita. Mm. morfiinipohjaista yskänlääkettä veti kerran 2dl kerralla kun ohjeessa luki 2cl. Oli jonkun verran sekaisin mennyt tuosta. Toisella kertaa hoiti itseään väärin sairaalan ohjeen mukaan ja syytti sairaalaa kun ei ollut selkeät ohjeet. Tuosta episodista sai yli viiden vuoden ajan rampata sairaalassa hoidoissa asiasta. Kyseessä ihan työelämässä oleva nainen ja pelottelenko lisää ....se työskentelee päiväkodissa pääkaupunkiseudulla.

Siis lapsi on ollut n. 3kk:n ikäiseksi asti kolmisen kertaa alle tunnin mummon hoidossa, viimeksi olivat keskenään 9kk sitten kun olin synnärillä. Ensimmäinen kerta sattui kun olin vielä raskaana, nää 2 viimeistä ehkä vajaan parin kuukauden sisään.
IKINÄ KOSKAAN en tuota ihmistä keskenään lasteni kanssa jätä, nytkin oli mies ollut kotona. Kovasti kyllä tyrkyttää apuaan ja pahastuu jos kuulee että meillä joku muu on ollut hoitamassa lapsia.
En ole koskaan sietänyt koko ihmistä ja nyt vielä vähemmän.
Ei siis koskaan ota kuuleviin korviinsa kun yritän opastaa lasten hoidossa, tosiaan kuvittelee itse olevansa aina oikeassa ja osaavansa kaiken.
Mm. 8kk:n ikäisen vauvan laski lattialle niin että vauvalla niska retkahti niin sanoi vauvalle että varo niskaa! Siinä vaiheessa tiuskaisin että sinun se pitää varoa, tuntui menevän toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos..

[QUOTE="a.p";29323723]Siis lapsi on ollut n. 3kk:n ikäiseksi asti kolmisen kertaa alle tunnin mummon hoidossa, viimeksi olivat keskenään 9kk sitten kun olin synnärillä. Ensimmäinen kerta sattui kun olin vielä raskaana, nää 2 viimeistä ehkä vajaan parin kuukauden sisään.
IKINÄ KOSKAAN en tuota ihmistä keskenään lasteni kanssa jätä, nytkin oli mies ollut kotona. Kovasti kyllä tyrkyttää apuaan ja pahastuu jos kuulee että meillä joku muu on ollut hoitamassa lapsia.
En ole koskaan sietänyt koko ihmistä ja nyt vielä vähemmän.
Ei siis koskaan ota kuuleviin korviinsa kun yritän opastaa lasten hoidossa, tosiaan kuvittelee itse olevansa aina oikeassa ja osaavansa kaiken.
Mm. 8kk:n ikäisen vauvan laski lattialle niin että vauvalla niska retkahti niin sanoi vauvalle että varo niskaa! Siinä vaiheessa tiuskaisin että sinun se pitää varoa, tuntui menevän toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos..[/QUOTE]

Niinpä niin...

[QUOTE="a.p";29323831]Mitä niinpä niin?[/QUOTE]

Sitä, että jos tämä kömpelys olis ollut vaikka oma, rakas äitisi niin tuskin olisit tätä aloitusta edes tehnyt.

Mikä ihme niissä anopeissa kiikastaa? Oletteko ajatelleet koskaan, että he ovat miestenne äitejä? Ihan yhtä rakkaita heille, kun oma äitinne on teille.

Aloittaja on ihan vajakki kun yhden sattumuksen jälkeen on vielä uudestaan uskonut lapsensa tämän ihmisen hoitoon. Selkeästi sinun pitää itse olla koko ajan vieressä kun tämä käsittelee näitä pieniä. Tai sitten lasten isän - vaikka eihän tuo isäkään nyt ihan täysillä tunnu käyvän jos kerran oli paikalla kun mummo hunsvotteili lapsenlapsensa kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen miniä;29323848:
Sitä, että jos tämä kömpelys olis ollut vaikka oma, rakas äitisi niin tuskin olisit tätä aloitusta edes tehnyt.

Mikä ihme niissä anopeissa kiikastaa? Oletteko ajatelleet koskaan, että he ovat miestenne äitejä? Ihan yhtä rakkaita heille, kun oma äitinne on teille.

Ei anoppeja tarvitse rakastaa vaikka puolison vanhempia ovatkin. Ihmeellisiä syyllistäviä kommentteja sinulta.

[QUOTE="Mie";29322821]Todella ikäviä nuo mitä lapselle sattunut.Mieleeni tulee että mummo ei ehkä ole enää ihan täysissä voimissaan fyysisesti ja onko muistissakin kenties häikkää.En usko että tahallaan satuttaa eli tiputtaa lasta.Jos fyysinen kunto heikentynyt, niin äkkiäkös lapsi tipahtaa otteesta jos rimpuilee.Nyt pitää saada mummo ymmärtämään että ei nostele lasta mutta jos se ei onnistu, niin silloin te vanhemmat ette jätä lasta mummon kanssa hetkeksikään kaksin ette missään tilanteessa!!
Mummon haukkuminen ei asiaa auta, eikä mielestäni ole edes asiallista.Tottakai sitä hermostuu kun lapsen kanssa käy ikäviä tilanteista, mutta kuten jo aiemmin kirjoitin, niin tuskinpa mummo tahallaan niin tekee vaan syynä voi olla ihan heikenteynyt terveydentila, mikä teidän tulee ottaa huomioon.[/QUOTE]

Niin peesi. Kun ei vuosikausiin ole tarvinnut lapsia kannella ovat voimat hävinneet ja ikäkin syynä. Punttiksella on hyvä käydä lihaskuntoa kasvattamassa. Pyllyn pesukin vaippoja vaihtaessa voi tuntua äärimmäisen raskaalta ja käsi kipeytyy.

Yhteistyössä