Mun aika, mielenkiinto ja jaksaminen ei riitä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inkeri..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Inkeri..

Vieras
Mun aika ja jaksaminen ei riitä kolmen mun kaverin vaatimaan ajankäyttöön. Mulla on siis sisko ja kaksi kaveria jotka haluaisivat minut asioidensa kuuntelijoiksi moneksi tunniksi viikossa. Mun sisko haluaisi keskustella ja puida asioitaan n. 8 tuntia viikossa ja se ei edes riiitä siis puhelimessa. Lisäksi mun kaveri haluaisi nähdä vähintään kerran viikossa ja toinen kaveri haluaisi puhua kanssani liittyen omiin asioihinsa useamman kerran viikossa ja useamman tunnin kerrallaan. Mulla on kokopäivätyö, koti, mies ja pitäisi hoitaa päivittäiset kotityötkin. Tuntuu, että töiden jälkeen energia ei riitä edes niihin. Miten te muut olette ratkaisseet samantapaisen ongelman? En haluiaisi suututtaa heitä, mutta he soittelevat minulle jatkuvasti ja lopetan puhelut joka kerta heidän kanssaan ensin n. 1-2 tunnin jälkeen aina ekaksi. Tuntuu, että he haluavat aina vaan puhua omia asioitaan ja eivät ole kiinnostuneet minun asioistani ollenkaan. Olen jo 41-vuotias joten ihan "pikkutyttö":)en ole ja he ovat ikäisiäni tai 10-vuotta nuorempia. Olen ihan loppu ja mulla on syyllisyyden tunteita kun yhteydenpito heihin ahdistaa. Asiallisia neuvoja kiitos teiltä jotka viitsivät ja jaksavat auttaa:) Miten ajan ja voimat riittävät?

Mä en vastaa. Suljen välillä puhelimen tai laitan äänet pois. Aina ei ole pakko jaksaa ja oon muutenkin ollu tässä kipeenä pitkään ja hillitön väsymys päällä. Joten, en ehi puhelimessa lätistä jatkuvasti.

No mulla ei ole lapsia eikä miestä enkä harrasta mitään mutten jaksaisi kuunnella edes murto-osaa tuosta. Sano ystävällisesti ja napakasti, sitten jos ei mene perille et vastaan puhelimeen.Mikseivät mene ammattiauttajalle?

Hyvä idea tuo toisiinsa tutustuttaminen, mutta he eivät tule toimeen kun ovat täysin eri luonteisia. Eivät voi sietää toisiaan:) Kaksi heistä ainakin suuttuu ja kolmas ei ymmärrä kun en ehdi puhua...

En minäkään jaksaisi nähdä ja puhua noin usein :O Puhelut on siitä helppoja, että jätät vaan vastaamatta. Jos myöhemmin tulee asia puheeksi niin kerrot että et ehtinyt vastata ja näinhän asia onkin, ei kukaan ehdi töiden jälkeen juttelemaan tuntikausia puhelimessa joka päivä!

Ja muutenkin, kerro suoraan että olet kiireinen etkä ehdi tapaamaan niin usein etkä juttelemaan puhelimessakaan niin usein/paljon. Tuon voi sanoa ihan nätistikin, pitäähän ystävien ymmärtää asia.. Kuulostaa minun korviin jo jotenkin läheisriippuvaiselle, jos suututaan siitä että eivät saa jutella sinun kanssa niin paljon kuin haluavat :O

Nimenomaan. Ammattiauttaja ois hyvä:) Kohta itsekin tarvitsen sellaista tätä menoa...Totta, läheisriippuvuudesta on varmaan kysymys kun ei ymmärretä, että mulla kiireitä ja mikään ei saisi mennä edelle siskoni tapauksessa.

Kai sulla on kuulokkeet, ettei tartte ainakaan käsivikaa hankkia? Ite teen kotihommat samalla kun puhun milloin kenenkin kanssa. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla, koska en erityisesti rakasta puhua vanhempieni kanssa mutta se olisi ehkä heille hyväksi, enkä erityisemmin tykkää kotihommistakaan. Yhdessä ne jotenkin kumoavat toisensa, koska olen niin onnellinen synergiaedusta.

• Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips

Yhteistyössä