mun lapsella on kyllä paska isä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
ollaan koko lapsen elinikä tapeltu siitä kun mies osallistuu liian vähän lapsen hoitoon.välillä tuntuu että hän tekee asioita tahallaan että näkisin ettei hänelle kannata lasta jättää hetkeksikään.

oltiin lapsen kanssa melkein viikko pois,ajattelin erota miehestä.tultiin kuitenkin takaisin,asiat oli hyvin,puoli viikkoa.ei sen enempää ole osallistunut ja minä olen antanut vain asian olla.

nyt meni hermo,teen kaiken kotona ja tämä ei vittu mitään,tyttö kiukutellut koko aamun eikä suostu nukkumaan.mies ei tehnyt mitään,oli koneella eikä ottanut kuuleviin korviin.kävin suihkussa ja siinä mies jo odotti suihkun ulkopuolella puhelin kourassa,lapsi sylissä,että tulisin että hän saa puhua rauhassa.seuraavaksi sanoin että vois lapselle ruokaa antaa.tulin itse koneelle.hetken päästä toi lapsen sänkyynsä ja meni pois.kysyin annoitko maitoa,nmies ei vastannut mitään.oli kiukkuinen kun joutui syöttämään.kysyin uudestaan ja vastasi että en antanut,annoin ruokaa.

rupesin huutamaan että vittu mitään ei voi tehdä.tekee tämän vain tahallaan ettei hänen tarvitsisi mitään tehdä kun en kohta enää luota siihen että hoitaisi lasta kunnolla.

pitäisikö tuo paska vaan jättää kun ei siitä näköjään ole isäksi

Miten vanha lapsi? Meillä oli alkuun ja vähän tuota pelleilyä... nyt vauva on 9kk ja osallistuu hoitoon niin paljon kuin vain kykenee, sekä hämmästyksekseni osallistuu/tekee jopa kotitöitä, oikein NAUTTII kun on puhdasta. Jokusia kuukausia takaperin en olisi ikinä uskonut.
Kai tuo tajusi että lapsen kanssa oleminen voikin olla ihan mukavaa, ja että hän ON tarpeellinen, vaikka kuvitteli alkuun muuta.

Jaksamista sinulle! :hug:

Mä tein sen mokan aluksi et omin pojan itelle.... en antanut isukin tehä oikeestaan mitään.. vaihtaa vaippaa sun muuta... sit ihmettelin et miks se on aina etäinen kumminkin vaik ensimmäinen hälle oli.... kun tajusin virheeni niin asia korjaantu.... nyt poju 1.3-v ja ei huomaakkaan äitiä sen jälkeen kun isi tulee töistä.....

lapsi on 8,5kk.jos lapsi on hyvällä tuulella ja miehellä ei muuta tekemistä niin si9tten touhuaa lapsen kanssa.mutta se ei mulle enää riitä.ei tuohon voi luottaa että hoitaisi lasta kunnolla.eihän se edes tiedä mitä lapsi milloinkin syö.hedelmäsosetta antais varmaan aina jos en olis kattomassa.

mies ei vain halua ottaa vastuuta lapsensa hoidosta.se on vaan kivaa kun niitä on kunhan ei n iistä tarvitse huolehtia.tyttö juuri parantunut vatsataudista,jouduin lähtemään toiselle paikkakunnalle päivystykseen.mies oli jossain kaveinsa kanssa eikä kiinnostanut tulla mukaan.mihin tuollaista isää tarvoitaan,paitsi laskut maksamaan?

Ärsyttävä mies tosiaan >: ( !
Oma on päätöksesi mutta itse en katselisi moista koska tiedän että paljon parempiakin miehiä on olemassa. Miksi tyytyä rikkinäiseen kun voi saada eheän. On sentään sinun elämästäsi kyse. Koko elämästä ja miten sen vietät. Ei tänne ole tultu kärsimään vai onko?

Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
Mä tein sen mokan aluksi et omin pojan itelle.... en antanut isukin tehä oikeestaan mitään.. vaihtaa vaippaa sun muuta... sit ihmettelin et miks se on aina etäinen kumminkin vaik ensimmäinen hälle oli.... kun tajusin virheeni niin asia korjaantu.... nyt poju 1.3-v ja ei huomaakkaan äitiä sen jälkeen kun isi tulee töistä.....

kyllä minä olen antanut hoitaa,ei ole siitä kiinni.tai olen käskenyt,2ainoaa kertaa on lapsen kylvettänyt,vain koska minä käskin.vaippaa ei vaihda ikinä,ellei ole pidempää aikaa lapsen kanssa kahdestaan.ruokaa joskus antaa kun sille päälle sattuu,2kertaa viikossa ehkä.

paljon kuulee että isät on sanonu äideille että mees nyt siitä vaikka kaverilla käymään tai jossain,että hän jää lapsen kanssa kahdestaan.tätä meillä ei ole koskaan ehdotettu.kun joskus käyn niin usein kysytään kauanko menee.

meillä on ollut joskus samanlaisia kanssakäymisiä,mutta usko tai älä asiat helpottuu kun lapsi kasvaa..välillä meinaa mennä hermot ukon kanssa mutta se täytyy ajatella nii ettei lapsen nähden ala riitelemään,ja annan nyt yhden toisen todella tärkeän vinkin,älkää kiroilko lapsen kuullen,muuten lapsi oppii kyllä matkimaan puhetyyliä,sanon koska mulla on henkilökohtaista kokemusta,nykyään pyrin siihen etten kiroile lainkaan..ja mies myös,helppoa ei meilläkään ole ollut ja miehen kanssa on hermot mennyt,mutta vaikka kuinka ottas kupoliin niin yritä jatkossa tehdä vaikka kaikki itse,jos mies illalla ruinaa seksiä niin voit sit sanoa että,sori ei jaksa tuli tossa kokopäivä yksin lasta hoidettua..kyllä se ääni kellossa muuttuu kun huomaa että parisuhdekin lopahtaa jos ei tukea toiselta saa..

Ei minun mieheni ole ikinä tämän 5kk aikana vaihtanut vaippaa tai syöttänyt poikaa tms.ja miehen halusta lapsi tehtiin ja lupasi osallistua hoitoon mut nyt ei halua.Olen luvannut opettaa kaiken mut ei vaan halua.

Alkuperäinen kirjoittaja yksi ääni jättämiselle ja perustelut:
Ärsyttävä mies tosiaan >: ( !
Oma on päätöksesi mutta itse en katselisi moista koska tiedän että paljon parempiakin miehiä on olemassa. Miksi tyytyä rikkinäiseen kun voi saada eheän. On sentään sinun elämästäsi kyse. Koko elämästä ja miten sen vietät. Ei tänne ole tultu kärsimään vai onko?

niin.on vain kamalaa rikkoa perhe,ja siitä mieskin on minua syyttänyt kun olen lapsen kanssa häipynyt,että teen lapsesta isättömän,rikon perheen jne. olen vielä nuori ja varmaan saattaisi muitakin miehiä vastaan tulla,mutta siinä on aina omat ongelmansa.uusperheissä tai jos on toisella lapsia ennestään. ja pelkään ettei tyttö näkisi sitten isäänsä kuin joskus ja jouluna,ja siitäkin saisin syyt varmaan niskoilleni kun "miksi et sinä ole tehnyt mitään jotta lapsi isäänsä näkisi,mikset ole käskenyt isän hakea" jne.

tuntuu että mitä mies tekee/ei tee on minun vikani aina.minun vika jos hän ei ole lapsen kanssa,kun en ole tarpeeksi tomerasti käskenyt

Saan nyt tästä hyvästä varmaan kurat silmille, mutta ihan hyvää tarkoittaen kysyn että oletteko yrittäneet tehdä mitään asioiden muuttamiseksi? Olihan tuossa että olitte viikon pois, miten mies suhtautui? Siis sanoitko hänelle että tahdot erota?

Tiedän kyllä miten tuo raastaa, ihan totta. Täällä kun vielä tukiverkostot on olemattomat, luulin välillä tulevani hulluksi... toinen elää jotain omaa elämäänsä siinä saman katon alla, vaikka on yhteinen koti ja lapsi |O Kai se on nyt tullut järkiinsä... meille tuli myös kauhea vatsatautiepidemia, minä ja vauva sairastuttiin ensin, ja miehellä hirveä emetofobia (sairaalloinen oksentamisen/oksennuksen pelko). Tauti kuitenkin kaatoi minut kylppärin lattialle enkä voinut hoitaa vauvaa, joten vauva oli käytännössä kaksi päivää täysin miehen vastuulla. Ei sillä, parannusta oli tapahtunut jo aiemminkin, mutta nyt voin ihan oikeasti luottaa siihen että mies osaa olla vauvan kanssa.

Valitettavasti kaikki eivät kuitenkaan tajua...

Mitä jos tarjoaisit lapsen isälle kepin sijasta porkkanaa? Ettei vaan olis isällä kyse siitä ettei osaa hoitaa ja tuntee olonsa epävarmaksi? Tai sitten sitä ****ttaa sun vaahtoaminen asiasta ja vastareaktiona tekee vielä vähemmän? Pidä ensin itselläsi se vastuu ja jaa sitä miehelle sitten pikkuhiljaa? Huutaminen ei varmaan auta ketään. :(

Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:
meillä on ollut joskus samanlaisia kanssakäymisiä,mutta usko tai älä asiat helpottuu kun lapsi kasvaa..välillä meinaa mennä hermot ukon kanssa mutta se täytyy ajatella nii ettei lapsen nähden ala riitelemään,ja annan nyt yhden toisen todella tärkeän vinkin,älkää kiroilko lapsen kuullen,muuten lapsi oppii kyllä matkimaan puhetyyliä,sanon koska mulla on henkilökohtaista kokemusta,nykyään pyrin siihen etten kiroile lainkaan..ja mies myös,helppoa ei meilläkään ole ollut ja miehen kanssa on hermot mennyt,mutta vaikka kuinka ottas kupoliin niin yritä jatkossa tehdä vaikka kaikki itse,jos mies illalla ruinaa seksiä niin voit sit sanoa että,sori ei jaksa tuli tossa kokopäivä yksin lasta hoidettua..kyllä se ääni kellossa muuttuu kun huomaa että parisuhdekin lopahtaa jos ei tukea toiselta saa..

enpä tiedä.kuinka kauan tätä sitten pitäisi jaksaa?ei miestä näytä kiinnostavan vaikkei missään kanssakäymisissä oltaisi jos jostain tulee erimielisyyksiä.hän tekee omia juttujaan sitten enemmän etteik tarttis kotona olla.

joskus se ettei nää miestään jatkuvasti auttaa myös,silloin kun tietää että on yksin vastuussa niin asiat ei tunnu enää niin hankalilta tehdä,luulempa että sitä riitaa tulee teilläkin vaan sillon jos olette yhdessä koko perhe,mutta jos olisit yksin lapsen kanssa niin hommat tulis hoidettua ja itsellä helpompi olla,patista mies vaikka töihin tai kurssille niin elämäkin sattaa helpottua..:)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tuntuu että mitä mies tekee/ei tee on minun vikani aina.minun vika jos hän ei ole lapsen kanssa,kun en ole tarpeeksi tomerasti käskenyt

no kyllä aikuinen mies pitäis pystyä ottaa vastuuta ilman että toinen joutuu käskeä/pakottaa. jos ei kiinnosta niin ei voi mitään. niinhän se vaan on että yleensä nuori nainen kasvaa aikuiseks kun tulee lapsi mutta mies usein ei.

ei oo sun homma pitää huolta siitä että mies hoitaa lasta. :attn: ja sun on turha tuntea siitä syyllisyyttä. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja pohtija:
Mitä jos tarjoaisit lapsen isälle kepin sijasta porkkanaa? Ettei vaan olis isällä kyse siitä ettei osaa hoitaa ja tuntee olonsa epävarmaksi? Tai sitten sitä ****ttaa sun vaahtoaminen asiasta ja vastareaktiona tekee vielä vähemmän? Pidä ensin itselläsi se vastuu ja jaa sitä miehelle sitten pikkuhiljaa? Huutaminen ei varmaan auta ketään. :(

hänellä jo ennestään yksi lapsi.eli tämä ei ole uutta hänelle,vaan kaikki on alusta asti ollut uutta minulle,muttei mies ole ikinä tullut antamaan hyviä vinkkejä tai auttamaan kun on ollut lapsen kanssa vaikeaa.nyt hän oli myös vatsataudissa,annoin hänen nukkua koko päivän,ei tarvinnut olla lapsen kanssa kun kerran kipeä.kysyin mieheltä,kuka lasta hoitaa jos minä tulen kipeäksi?hän vastasi että hän.mutta eipä ole hoitanut kun minulla oli 3rintatulehdusta ja kuumeineni ja kipuineni lasta hoidin.jälkeen olen ollut flunssassa jne.eipä ole apua kuulunut,enpä ole minä saanut nukkua kun väsyttää

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Ei minun mieheni ole ikinä tämän 5kk aikana vaihtanut vaippaa tai syöttänyt poikaa tms.ja miehen halusta lapsi tehtiin ja lupasi osallistua hoitoon mut nyt ei halua.Olen luvannut opettaa kaiken mut ei vaan halua.

näin.miehet eivät ota vastuuta.miten se on muka niin että kun äiti kantaa lasta 9kk niin se on sitten yksinomaan hänen,miehistä ei näköjään ole kuin siittämään lapset.sitten kylillä kehutaan "oon niin ylpee mun lapsesta,se on niin ihana" joo o

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Saan nyt tästä hyvästä varmaan kurat silmille, mutta ihan hyvää tarkoittaen kysyn että oletteko yrittäneet tehdä mitään asioiden muuttamiseksi? Olihan tuossa että olitte viikon pois, miten mies suhtautui? Siis sanoitko hänelle että tahdot erota?

Tiedän kyllä miten tuo raastaa, ihan totta. Täällä kun vielä tukiverkostot on olemattomat, luulin välillä tulevani hulluksi... toinen elää jotain omaa elämäänsä siinä saman katon alla, vaikka on yhteinen koti ja lapsi |O Kai se on nyt tullut järkiinsä... meille tuli myös kauhea vatsatautiepidemia, minä ja vauva sairastuttiin ensin, ja miehellä hirveä emetofobia (sairaalloinen oksentamisen/oksennuksen pelko). Tauti kuitenkin kaatoi minut kylppärin lattialle enkä voinut hoitaa vauvaa, joten vauva oli käytännössä kaksi päivää täysin miehen vastuulla. Ei sillä, parannusta oli tapahtunut jo aiemminkin, mutta nyt voin ihan oikeasti luottaa siihen että mies osaa olla vauvan kanssa.

Valitettavasti kaikki eivät kuitenkaan tajua...

olemme puhuneet,että puhuisimme asioista enemmän, ja että mies osallistuisi enemmän jne.ja tämä tapahtui viime viikolla,kun tulimme lapsen kanssa takaisin kotiin.no,tässä näkyy tulos.

Yhteistyössä